TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Turystyka biznesowa szansą dla hoteli?

Sektor podróży biznesowych, konferencji i wyjazdów motywacyjnych rozwija się w Polsce coraz prężniej. Warto więc przeanalizować jakiego typu zakwaterowanie i usługi cieszą się największym powodzeniem, oraz czego oczekują goście biznesowi.


Raport "Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych" został przygotowany na zlecenie Grupy Hotelowej Orbis. Celem jego stworzenia było wskazanie aktualnych planów oraz trendów z obszaru MICE, dzięki wykorzystaniu doświadczeń firm organizujących tego typu imprezy. Uwzględniono również potrzeby gości w czasie ich pobytu w hotelu, oraz w trakcie odbywania podróży służbowej.

Badania dowodzą, że kwestie tego jak wysoki budżet zostanie przeznaczony na na imprezy MICE znajdują się w kompetencjach najwyższych władz firm i organizacji. W przeważającej liczbie przypadków decyzję podejmuje Prezez, SEO, TOP Management.

W przypadku managerów wykazano, że zawsze najistotniejszy dla nich jest komfort dotarcia na miejsce. Istotna jest tutaj więc lokalizacja obiektu konferencyjnego wobec miejsca pracy, siedziby firmy. Z tego względu dużą popularnością cieszą się obiekty w pobliżu dużych miast. Ważnym sygnałem jest również stwierdzenie, że chętnie wybierana jest oferta spersonalizowana.

Dla przedsiębiorców realizujących zamówienia z sektora turystyki biznesowej niezmiernie ważne mogą okazać się prognozy na 2014 rok. W przypadku spotkań i konferencji nie napawają one niestety optymizmem. W 42%przypadków koszty na tego typu spotkania zmniejszą się, a w 52% pozostaną na niezmienionym poziomie. Lepiej przedstawia się sytuacja w przypadku wyjazdów motywacyjnych, które w 2014 roku aż w 48 % przypadków zostaną zwiększone.

Autorzy raportu wskazują także główne czynniki, jakie wpływają na wybór miejsca podczas organizowania imprezy MICE. Największe znaczenie ma dojazd, a więc lokalizacja obiektu. Ważny okazuje się być również program i tematyka spotkania. Wielu ankietowanych wskazało także, że w trakcie wyboru miejsca kieruje się dostępnością obiektu dla zaplanowanej liczby uczestników.





W zestawieniu ujęto również sposób pozyskiwania informacji na temat konkretnego obiektu czy miejsca. Kluczowym źródłem okazują się doświadczenia osób z branży, podróżujących współpracowników, oraz informacje z Internetu. Najbardziej popularnym sposobem rezerwacji hoteli, według badanych firm, jest kontakt telefoniczny. O połowę mniej zainteresowanych korzysta z platform rezerwacyjnych.

Proces rezerwacji dokonywanych w obiektach hotelowych również okazuje się mieć kluczowe znaczenie. Pozytywne doświadczenia badanych w procesie rezerwacji wiążą się przeważnie z szybkim, sprawnym potwierdzeniem przez hotel oraz z przyjaznym kontaktem z pracownikiem. Osobom organizującym podróż czy spotkanie zależy na oszczędności czasu, komfortowej atmosferze rozmowy, oraz na poczuciu
traktowania w indywidualny, wyjątkowy sposób.





Co ciekawe, jak wynika z przeprowadzonych badań, według 77% respondentów uczestnictwo w programie lojalnościowym, jest ważnym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o wyborze hotelu na imprezę MICE. Jednak najważniejszą korzyścią dla meeting plannerów jest możliwość upgrade i dokonania priorytetowej rezerwacji.

Z całym raportem: "Najnowsze trendy w branży spotkań, konferencji, eventów i podróży motywacyjnych" można zapoznać się poniżej:

Możesz także pobrać plik: turinfo_20131128_najnowsze_trendy_w_bran_y_mice.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
raport Orbis MICE turystyka biznes hotel organizacja event trendy tendencje spotkanie konferencja klient




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję