Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Dokąd zmierza turystyka?
Nowy raport *Od chaosu do współpracy* opracowany na zamówienie firmy Amadeus prezentuje wyzwania technologiczne branży turystycznej związane z eliminacją stresu podczas podróży.
Rzeczywistość rozszerzona, inteligentne rejestry pasażerów, biometryka oraz wzrost znaczenia dobrego samopoczucia zapowiadają nową erę podróżowania opartego na współdziałaniu.
Nowe badanie branżowe ukazuje, w jaki sposób przemiany technologiczne oraz zmieniające się wartości i trendy społeczne będą kształtować nową erę w podróżowaniu w ciągu najbliższej dekady i później.
Raport zatytułowany "Od chaosu do współpracy: innowacje technologiczne zapowiadają nową erę w podróżowaniu" (ang. "From chaos to collaboration: how transformative technologies will herald a new era in travel") wskazuje na wzrost znaczenia współpracy w całej branży turystycznej w działaniach mających na celu minimalizację stresu, niepewności i chaosu, które zwykle wiążą się z podróżowaniem XXI wieku, przy jednoczesnym zapewnieniu znacznie bogatszych, intensywniejszych i bardziej osobistych doświadczeń.
Raport opracowany przez The Futures Company, wiodącą w świecie firmę prognostyczno-konsultingową, na zlecenie firmy Amadeus, wiodącego dostawcy zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej, wskazuje na wyraźne zmiany w jakości podróżowania, wskutek których odbiorcy usług stają się bardziej partnerami niż klientami, zaś kontekst jest równie ważny, co sama transakcja. Oczywiście kluczowym elementem nowej ery podróżowania opartej na współpracy jest zestaw niezbędnych technologii i innowacji.
Na podstawie szeroko zakrojonych badań oraz opinii głównych ekspertów z branży - w tym osób zajmujących się technologią, wiodących przedstawicieli branży turystycznej, badaczy trendów społecznych i futurologów, jak również w oparciu o badania ilościowe przeprowadzone wśród podróżnych z Brazylii, Chin, Rosji, Hiszpanii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Wielkiej Brytanii i USA, raport odkrywa sześć kluczowych obszarów, w których przyszłe technologie i innowacje mogą zostać wykorzystane.
Kluczowe wnioski z raportu:
1.Nowy rodzaj doświadczeń: Podróżowanie wiąże się coraz bardziej z jakością, a nie ilością doświadczeń. Technologie, takie jak rzeczywistość rozszerzona, mechanizmy grywalizacji i inteligentne urządzenia mobilne, znacząco wpłyną na intensywność doświadczeń z podróży.
2.Automatyczny tranzyt: Odprawy staną się raczej wyjątkiem niż normą, dzięki szybszym i bardziej efektywnym systemom śledzącym przepływ ludzi. Chipy, biometryki, zdalne odczytywanie odcisków palców oraz interfejsy zbliżeniowe (NFC - Near Field Communications) mogą zostać wprowadzone w bardziej zintegrowany sposób w celu efektywnego kontrolowania przepływu ludzi.
3.Historia płatności: Wszelkie dane o płatnościach dokonanych przed i podczas podróży zostaną zintegrowane, pełniąc rolę cyfrowej historii wydatków i działań pojedynczych osób, grup i operatorów branżowych. Inteligentne rejestry pasażerów, "cyfrowe ślady" oraz technologie bezdotykowe mogą zostać wykorzystane do personalizacji i łączenia usług, dostarczając większą wartość dodaną i zapewniając bardziej dochodowe relacje.
4.Inteligentna rekomendacja: W sytuacji gdy rozwiązania technologiczne umożliwiają ludziom łatwe wskazywanie i ocenianie wszelkich aspektów podróżowania, zwiększy się wpływ grup turystów i ekspertów na podróżujących. Perspektywa spersonalizowanych przewodników podróżniczych i mobilnych pilotów wycieczek zaoferuje podróżnym narzędzia, których potrzebują, aby wzbogacić swoje doświadczenia.
5.Podróżowanie bez stresu: Dobrobyt i przemiany demograficzne spowodują zwiększenie znaczenia redukcji stresu towarzyszącego podróżowaniu. Inteligentne oznaczanie bagażu i biletów zapewni większe bezpieczeństwo, zaś aplikacje m-Health (mobilny stan zdrowia) pozwolą podróżnym zarządzać swoim zdrowiem i samopoczuciem oraz monitorować ich stan, tak jak gdyby byli we własnym domu.
6.Turysta biznesowy: Rosnący nacisk na zrównoważenie proporcji obowiązków służbowych i życia prywatnego oraz poprawę samopoczucia w pracy może spowodować zwiększenie liczby biznesowych turystów wymagających sprawnych i efektywnych usług, jak też odpowiednich warunków stwarzających "dom poza domem".
Eberhard Haag, Executive Vice President, Global Operations, Amadeus powiedział: "W ciągu najbliższej dekady istnieje spora szansa na zmianę sposobu dostarczania i oferowania usług, które będą dostosowane do zmieniających się potrzeb podróżnych. Kluczem do tych przemian jest bardziej inteligentna wymiana informacji, gotowość do kwestionowania obecnego stanu rzeczy i pełniejszej, dwukierunkowej współpracy między podróżnymi a dostawcami. Zależy nam na zachęceniu branży turystycznej do debaty o tym, jak zmienia się świat i oczekiwania podróżnych oraz w jaki sposób branża powinna się rozwijać, aby zapewnić naszym klientom wzrost i rentowność niezbędne do odniesienia sukcesu w przyszłości."
Andrew Curry, Director and Co-author, The Futures Company, skomentował: "Chcieliśmy uniknąć budowania technocentrycznej wizji podróży przyszłości, pełnej latających samochodów i inteligentnych robotów. Nie da się stworzyć racjonalnej, realistycznej prognozy wpływu technologii bez uwzględnienia infrastruktury, systemów i modeli biznesowych, a także społecznych wartości i trendów. Mamy nadzieję, że niniejszy raport skłoni do myślenia na temat podróżowania w przyszłości."
Raport w języku polskim można pobrać ze strony amadeus.com
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
Oficjalny start sezonu
Zmiana sekretarza generalnego Światowej Organizacji
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Duzi touroperatorzy podnoszą ceny
Odświeżona oferta konferencyjna w Hotelu Bryza
Instytut SPA hotelu Amax trzeci w Polsce
Wielkopolska: od kwietnia mniej o 23 połączenia kolejowe
Jedzenie na wagę podbija gusta Polaków
Lotnisko składa wniosek o ogłoszenie upadłości
Sieć gastronomiczna wprowadza nowe promocje
SAS: nowe trasy europejskie na mapie połączeń
Konkursy, nagrody i niespodzianki na Targach LATO 2011
Baku: nocleg w gwieździe śmierci? A może w półksiężycu?
