TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Co wydarzyło się na EuroGastro 2014?

18. Międzynarodowe Targi Gastronomiczne EuroGastro 2014 zostały zakończone. Jak podają organizatorzy, wzięło w nich udział 278 wystawców z 17 krajów, a także niemal 20 000 odwiedzających.


Podczas EuroGastro wystawcy zaprezentowali nowości sprzętowe i rozwiązania dla gastronomii, mistrzowie kulinarni wyłonili talenty, a właściciele i managerowie restauracji mogli skorzystać z wiedzy specjalistów w zakresie marketingu.

Organizator targów, firma MT Targi Polska, kieruje tę imprezę do właścicieli i managerów restauracji, hoteli i pensjonatów, klubów, pubów, małej gastronomii, kawiarni, firm cateringowych, hurtowni gastronomicznych, dystrybutorów produktów i usług dla sektora HoReCa, kucharzy i szefów kuchni, a także zarządzających punktami zbiorowego żywienia.

Przedstawiciele firm polskich i zagranicznych zaprezentowali kompleksową ofertę do prowadzenia biznesu gastronomicznego. Obecni byli producenci i dystrybutorzy wyposażenia zaplecza kuchennego, w tym maszyn, urządzeń gastronomicznych i pieców konwekcyjno-parowych. Na targach zaprezentowali się także wystawcy oferujący produkty pozwalające utrzymać czystość w restauracji i na zapleczu. Prezentowane były środki czystości, odzież ochronna oraz zmywarki.

Liczne grono stanowili producenci, importerzy i dystrybutorzy żywności. Jak podkreślają przedstawiciele organizatora imprezy, firmy MT Targi Polska, jest to rosnąca grupa wystawców. Przez wszystkie trzy targowe dni w sektorze kawowym unosił się wspaniały aromat. Odbyła się tam VI Olimpiada Kawy®, organizowana we współpracy z firmą Apro Trade/ Akademia Kawy pod patronatem SCAE. Zainteresowani sprzętem oraz kawą mieli możliwość dokonania przeglądu oferty dostępnej na rynku.

W trakcie imprezy odbyły się konkursy, które na stałe goszczą w programie imprezy. Teo Vafidis poprowadził 9. Festiwal Kuchni Greckiej, a Robert Sowa wyłonił "Kulinarny Talent 2014". Nowością był konkurs "Polska wołowina, wołowina z przyszłością" organizowany przez Polskie Zrzeszenie Producentów Bydła Mięsnego wraz z Ogólnopolskim Stowarzyszeniem Szefów Kuchni i Cukierni, który promował polską wołowinę.

Po raz pierwszy do udziału w konkursie zostali zaproszeni nauczyciele szkół gastronomicznych. Stanęli do walki w czasie jednego z etapów programu "Gotuj lokalnie" organizowanego przez Akademię Kulinarną Marcina Budynka oraz Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi. "Szkolenie dla nauczycieli gastronomii to na targach nowość. Doszliśmy do wniosku, że edukując ich jesteśmy w stanie dotrzeć do szerokiej grupy uczniów, co byłoby niemożliwe do osiągnięcia w inny sposób" - Marcin Budynek. "Chcieliśmy także dać szansę nauczycielom zmierzyć się w konkursie, aby później mogli przekazać wiedzę swoim uczniom. Udział w takim projekcie to też możliwość zupełnie innego spojrzenia na dotychczasowe gotowanie. Dostrzegam w tej grupie ogromny potencjał i chęć rozwijania swoich umiejętności" - dodał.

Podczas EuroGastro rozstrzygnięto także konkursy. W konkursie o nagrodę Ministra Gospodarki na najbardziej przedsiębiorczą firmę, eksportera i innowatora Targów EuroGastro 2014 pierwsze miejsce zajęła firma Pro Ascobloc sp. z o.o. za zestaw mebli pomocniczych na stoiska piekarnicze, a drugie miejsce Inter Europol Piekarnia Szwajcarska sp. z o.o. sp. j. za chleb drwalski mały fitness dla firmy.

Laureaci zostali również wyłonieni w konkursie na najlepszy produkt 18. Międzynarodowych Targów Gastronomicznych EuroGastro 2014. W poszczególnych kategoriach zwycięzcami zostali:

Mb>Wyposażenie zaplecza kuchennego:


  • FRIMA International AG za VarioCooking Center MULTIFICIENCY 112T (nagroda główna);
  • GROS Jerzy Grobarek za uniwersalny gastronomiczny piec Small Smoker (wyróżnienie);
  • TI-MA sp. z o.o. za toster do kiełbasek TESSI MAX (wyróżnienie).


Sprzęt, akcesoria i surowce dla kawiarni:

  • GASTROMEDIA za PACOJET 2 (nagroda główna).


Żywność dla gastronomii:

  • SC Žemaitijos pienas za ser DŽIUGAS (nagroda główna);
  • Viands sp. z o.o. za PEPPADEW pikantny owoc (wyróżnienie).


Wyposażenie sal restauracyjnych i barów:

  • Komat Mieczysław Kozłowski za Bufet Premium Cold (nagroda główna),
  • Gastro Magic - Wypożyczalnia Gastronomiczna za urządzenie do polerowania szkła firmy Nicem (wyróżnienie).


Chemia i sprzęt czyszczący dla gastronomii:

  • Chicopee za ściereczkę J-Cloth® 3000 (nagroda główna);
  • PPUH VOIGT sp. z o.o. za GASTRO-PUR VC 642 (wyróżnienie).


Sprzęt, akcesoria i odzież dla HoReCa:

  • TEDMAR Maria Pilewicz za bluzę kucharską J1 REVOLUTION (nagroda główna).


Oprogramowanie sal restauracyjnych i barów:

  • Softech Sp. z o.o. za GASTRO (nagroda główna);
  • Posbistro Sp. z o.o. za POSbistro - nowoczesne oprogramowanie dla gastronomii na tablet (wyróżnienie).


Sprzęt i akcesoria dla cateringu:

  • Duni Sales Poland sp. z o.o. za pudełko do pizzy (nagroda główna).


Napoje alkoholowe i bezalkoholowe oraz oprzyrządowanie:

  • Kaspar Schulz za warzelnię 10 hl z systemem Schokolino dla browaru o wydajności rocznej do 4500 hl (nagroda główna).


Zwycięskim produktom firma MT Targi Polska przyznała znak "Najwyższa Jakość Targów EuroGastro 2014".

W czasie targów odbyły się także szkolenia marketingowe. Wykładowcy z Katedry Organizacji i Ekonomiki Konsumpcji SGGW poprowadzili konferencję pt. "Gastronomia - nowe trendy i koncepty". Jak zauważyła dr hab. Iwona Kowalczuk warsztaty odbywające się podczas targów są dobrym pomysłem, gdyż to wartościowe połączenie teorii, wiedzy naukowców i praktyków.

Specjaliści z firmy AFMedia, właściciela serwisu GdzieZjesc.info, przeprowadzili szkolenie pt. "Obecna sytuacja rynku restauracyjnego. Jak odnaleźć się i zdobyć klientów w dzisiejszych czasach". Szkolenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem, a aktywność uczestników podczas warsztatów była dużo wyższa niż w poprzednich latach. To znak, że na rynek gastronomiczny wraca powiew świeżego spojrzenia i chęci rozwoju, a więc szansa na wyjście z dość widocznego w tej branży kryzysu" - powiedziała Anna Dębska z AFMedia.

Z kolei konferencja pt. "Rusz głową, czyli alternatywne możliwości zarabiania w restauracji", organizowana przy współpracy magazynu Food Service i Agnieszki Małkiewicz (HoReCa Communications), miała wskazać rozwiązania z Polski i ze świata. "Postanowiłam uatrakcyjnić wykład i poprosić o zdanie kolejnych praktyków. Zaprosiłam do rozmowy i panelu dyskusyjnego restauratorów - uznane autorytety w branży. Słuchacze doceniają doborowe towarzystwo ludzi odnoszących sukcesy i budzących szacunek, gdyż coraz liczniej przychodzą na nasze konferencje i szkolenia" - komentuje Agnieszka Małkiewicz, specjalistka ds. marketingu w gastronomii.

Targi odbyły się pod Honorowym Patronatem Janusza Piechocińskiego - Wiceprezesa Rady Ministrów i Ministra Gospodarki.
 




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
targi eurogastro 2014 gastronomia konkurs szkolenie horeca akademia kawy kuchnia grecka




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję