Jaki przewoźnik najlepszy?
Czym się różnią tanie linie od regularnych? Od jakiegoś czasu ta granica się zaciera i przewoźnicy z obu stron poszukują optymalnego produktu łączącego najważniejsze dla klientów opcje z ceną, która będzie akceptowalna i da zarobić firmie.
Tanie linie lotnicze kuszą niskimi cenami biletów i by pozostać konkurencyjnymi, muszą szukać oszczędności. Oferują loty bezpośrednie z punktu "A" do punktu "B" umożliwiając szybkie i tanie podróżowanie między miastami. By zmniejszyć koszty, korzystają z tańszych lotnisk, często położonych nieco dalej od centrów miast.
Tanie linie rezygnują również z użytkowania niektórych elementów lotniskowej infrastruktury, takich jak chociażby rękawy. Niskie ceny są również efektem wprowadzania przez tanie linie rozwiązań do samodzielnego stosowania przez klientów. Dobrym przykładem jest tutaj możliwość dokonania przez pasażerów zdalnej odprawy online. Dzięki temu tani przewoźnicy unikają konieczności opłacania zewnętrznego agenta odpowiedzialnego za te procedurę. Podobnie jest ze sprzedażą biletów, tanie linie wybierają jako podstawowy, najtańszy z możliwych kanałów - Internet. Często rezygnują zatem z zarówno własnych, jak i agencyjnych, niewirtualnych biur sprzedaży, na których opierają swoją działalność linie regularne.
Jeśli zdecydujemy się na skorzystanie z usług tanich linii, inaczej niż w przypadku linii regularnych, musimy przygotować się na dodatkowe opłaty. W cenę biletu nie jest bowiem wliczany bagaż rejestrowany i za każdą sztukę trzeba zapłacić osobno (u tradycyjnych przewoźników dopłaty obowiązują jedynie za nadbagaż). Bagaż podręczny nie jest obłożony żadnymi dodatkowymi kosztami. Na pokładzie samolotu inaczej niż w liniach regularnych, nie zjemy posiłku w cenie biletu, za catering należy zapłacić osobno.
Linie regularne oferują więcej w cenie biletu, w związku z tym będzie on z reguły odpowiednio droższy. Konkurencja ze strony tanich linii powoduje jednak, że tradycyjni przewoźnicy również szukają oszczędności. Skrajnie może się nawet zdarzyć, że bilet zakupiony na przelot regularną linią lotniczą będzie tańszy niż oferowany na tej samej trasie przez tanie linie. Nie warto zatem w trakcie korzystania z wyszukiwarki z góry wykluczać regularnych przewoźników, jako zbyt drogich. Regularne linie wybierają także lepsze lotniska (z reguły bliżej miast) oraz bardziej dbają o klienta w momencie kłopotów (pogoda, awaria samolotu). Jednak tu uwaga - pasażer tanich linii ma takie same prawa jak linii regularnych w tym do noclegu posiłków itd. w momencie opóźnienia odlotu.
Pomimo wielu różnic, tanich i regularnych przewoźników łączy jedno: poziom bezpieczeństwa. Do lamusa należy schować mit o zdezelowanych maszynach tanich linii lotniczych. Wszyscy przewoźnicy podlegają takiemu samemu prawu lotniczemu i są zobowiązani do zachowywania identycznych standardów bezpieczeństwa. Możemy zatem czuć się bezpiecznie niezależnie od tego, którą linię wybierzemy. Samoloty przechodzą bowiem identyczne przeglądy, są sprawdzane i serwisowane z jednakową pieczołowitością i częstotliwością.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
McDonald zmienia wieloletniego partnera
Wadowickie muzeum przyciąga turystów
Kolacja charytatywna w warszawskim Sheratonie
Izraelska branża turystyczna liczy straty
TSS Polska i Novasol dla biur podróży
WaySPA we wrocławskim The Granary
Air France KLM startuje z promocją
OK Services Travel ogłosi upadłość
Otwarcie nowego hotelu w Małopolsce
Groupon przeprasza klientów Filiz Tour
W Rzymie trwa walka z oszustwami w hotelach