Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Wrocławskie lotnisko zadba o ciszę. Nowy system monitoringu hałasu
Nowy system monitoringu hałasu umożliwi wrocławskiego portowi lotniczemu kontrolowanie poziomu dźwięków każdego samolotu z osobna. Władze lotniska będą mogły zatem szybko zareagować na ewentualne nieprawidłowości.
Nowy system został już wdrożony. Jego projektem, testami i samym wprowadzeniem zajęło się laboratorium Akustix. Obecnie poziom hałasu mierzony jest na wrocławskim lotnisku przez cztery stacje pomiarowe: trzy stałe na Oporowie i Jerzmanowie i jedną, której położenie można dowolnie zmieniać (w tej chwili działa na Jarnołtowie, gdzie hałas jest największy).
Punkty pomiarowe zostały wyposażone dodatkowo w stacje meteo. Dzięki temu możliwy jest pomiar hałasu z uwzględnieniem warunków atmosferycznych. Nieopodal drogi startowej umieszczono kamerę, dzięki której można na bieżąco śledzić lądowanie czy start danego samolotu. System pozwala np. skontrolować pilota czy przestrzega procedur startowych, a co wpływa bezpośrednio na odczuwalność hałasu przez mieszkańców pobliskich osiedli i innych zabudowań.
Dzięki nowemu systemowi monitoringu hałasu, władze portu będą mogły szybciej reagować na łamanie antyhałasowych procedur startów. Jeśli dany przewoźnik lotniczy nie będzie spełniał akustycznych wymogów, port nałoży na niego dodatkowe opłaty.
Za dnia (od godz. 6.00 do 22.00) dopuszczalne normy emisji hałasu wynoszą 60 dB, nocą - 50 dB. Warto też wspomnieć, że normy emisji hałasu nie zawsze mogą być przestrzegane przez pilotów m.in. ze względów bezpieczeństwa. W zasadzie, podczas każdego "trudniejszego" startu, czy lądowania pilot musi zadbać o bezpieczeństwo samolotu i w takich wypadkach, próby karania linii, czy pilotów są niebezpieczne. Niestety nacisk mieszkańców czasem bywa dość duży - co jest zrozumiałe, ale niestety nie wyprodukowano jeszcze silników zdolnych po cichu unieść kilkadziesiąt, czy kilkaset ton...
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział transport:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Enter Air chwali się wynikami za 2023
Starsze aktualności:
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Etihad inwestuje w serbskiego przewoźnika
Obława na cyberprzestępców na lotniskach
Puszcza Białowieska będzie bardziej dostępna dla turystów
Polska: nowe hotele na Euro 2012
Tatry Mountain Resorts zadebiutuje na warszawskiej giełdzie
Targi turystyczne Na Styku Kultur już w lutym
Wydarzyło się w polskim hotelarstwie
Zbliżają się Targi Regionalia oraz Targi Agroturystyka
Transport Autobusowy w Turystyce