TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






TUI praktycznie bez długów

Podczas gdy polskie biura podróży liczą straty, a dobiegający końca rok 2012 dla wielu okazał się najtrudniejszy od wielu lat, europejski rynek ofert turystycznych ma się całkiem dobrze.


To był zdecydowanie dobry rok dla niemieckiej marki TUI Travel, należącej do koncernu World of TUI. Zysk netto, w roku finansowym 2011-12 kończącym się we wrześniu wyniósł 141,9 mln euro. Przychody Tui Travel, którego częścią jest Tui Poland, wzrosły o 5 proc., a zysk operacyjny skoczył o 30 proc., do 637 mln euro.

Dobre wyniki to zasługa przede wszystkim wysokich cen, adekwatnych do jakości touroperatora oraz stale rozwijającego się biznesu hotelarskiego. Baza hotelowa TUI odnotowała wzrost przychodów z tytułu zysku operacyjnego, który wyniósł o prawie jedną czwartą więcej niż rok wcześniej - 179 mln euro. Wobec czego dług netto został obniżony o 639 mln euro, do 178 mln euro.

Polski touroperator, znany pod marką TUI Poland niestety nie opublikował zestawienia dotyczącego wyników finansowych firmy, pozostawiając tym samym szereg niedomówień i nadinterpretacji wokół swojej działalności.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
dług TUI TUI Travel World of TUI touroperator biuro podróży biznes hotelarski hotelarstwo marka zysk zysk operacyjny wysokie ceny baza hotelowa


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję