Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Lufthansa uruchamia loty rejsowe z wykorzystaniem biopaliw
Lufthansa rozpoczyna dziś sześciomiesięczną próbę użycia biopaliwa w regularnych lotach rejsowych.
Samolot Airbus A321 o numerze rejestracyjnym D-AIDG będzie obsługiwać trasę Hamburg-Frankfurt-Hamburg cztery razy dziennie. Jeden z silników samolotu zasilany będzie mieszanką tradycyjnego paliwa oraz paliwa biosyntetycznego w proporcji 50/50. Biopaliwo do silników odrzutowych zostało zatwierdzone przez Amerykańskie Towarzystwo Testowania i Materiałów (American Society for Testing and Materials, ASTM).
Ze względu na fakt, że biopaliwo posiada podobne właściwości co paliwo tradycyjne, może być stosowane we wszystkich rodzajach samolotów bez konieczności modyfikacji samolotu lub samego silnika. Pierwszy lot w ramach sześciomiesięcznego okresu próbnego o numerze rejsowym LH 013 rozpoczął się dzisiaj o 11.15 z Hamburga do Frankfurtu. W okresie testowym zastosowanie biopaliwa pozwoli ograniczyć poziom emisji CO2 o ok. 1500 ton.
- Lufthansa to pierwsza linia lotnicza na świecie, która użyje biopaliwa w codziennych lotach rejsowych. Tym samym kontynuujemy naszą sprawdzoną i skuteczną strategię proekologiczną - powiedział Bart Buyse, dyrektor generalny Lufthansy w Polsce. Ponieważ transport lotniczy jest jedynym sposobem podróżowania, który w dającej się przewidzieć przyszłości będzie nadal zależny od paliw płynnych, branża lotnicza oraz środowiska badawcze muszą opracowywać i testować alternatywne rozwiązania. - Zasoby surowców naturalnych są ograniczone - ostrzega Buyse, dodając, że konieczne jest także obniżenie poziomu emisji CO2. Według niego głównym celem długofalowych testów operacyjnych jest zbadanie wpływu biopaliw na serwisowanie maszyn i czas życia silników samolotowych.
Biosyntetyczne paliwo stosowane przez Lufthansę jest wynikiem przetwarzania czystej biomasy (biomasa przetwarzana w ciecz - BtL) i zawiera rośliny jatrofę i lnicznik oraz tłuszcze zwierzęce. W procesie zaopatrzenia w biopaliwa Lufthansa dba o to, by pochodziły one od ekologicznych dostawców i powstawały w wyniku ekologicznych procesów produkcyjnych. Dostawcy muszą dowieść ekologiczności stosowanych procesów oraz spełnić kryteria przyjęte przez Parlament Europejski i Radę w Dyrektywie o Energii Odnawialnej. - Lufthansa gwarantuje, że produkcja biopaliwa nie stanowi bezpośredniej konkurencji dla produkcji żywności i nie przyczynia się do zniszczenia lasów deszczowych - podkreślił Buyse.
Paliwo stosowane przez Lufthansę produkowane jest przez Neste Oil - fiński koncern naftowy. Neste posiada bogate doświadczenie w produkcji biopaliw i od wielu lat z powodzeniem współpracuje z Lufthansą.
Lufthansa ocenia całkowity koszt realizacji projektu testowania biopaliwa na ok. 6,6 mln euro. Niemieckie Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii przyznało 2,5 mln euro na realizację tego projektu, będącego częścią szerszego programu znanego pod nazwą FAIR (Future Aircraft Research). Jego celem jest zbadanie dodatkowo innych zagadnień poza kompatybilnością biopaliw, takich jak nowe koncepcje napędów i samolotów oraz inne rodzaje paliw, jak płynny gaz ziemny (LNG).
Zastosowanie paliw biosyntetycznych jest jednym z elementów strategii ochrony klimatu realizowanej przez Lufthansę i zmierzającej do obniżenia poziomu emisji CO2 przez transport powietrzny. Lufthansa zamierza osiągnąć cele ekologiczne przyjęte w strategii dzięki podjęciu szeregu różnych działań takich jak :bieżąca modernizacja floty, ulepszenia technologiczne w samolotach i silnikach, działania operacyjne, jak mycie silników oraz stosowanie lżejszych materiałów, a także poprawa infrastruktury. Wdrożenie nowych technologii pozwoliło Lufthansie na poprawę wydajności w zużyciu paliwa o ponad 30 proc. w stosunku do 1991 roku. Obecnie flota Lufthansy zużywa średnio 4,2 litra na 100 pasażerokilometrów.
Komentarze
Tagi:
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Ceny wrześniowych wyjazdów rosną trochę
Niemiecki Dzień Turystyki bez
Najlepsze praktyki dotyczące spotkań medycznych. Raport ICCA i AC
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Chcesz zarobić na Euro 2012? Wynajmij mieszkanie!
Rosja uderzy w LOT. Zablokuje samoloty
Sheraton Kraków Hotelem Roku 2010
Emirates zdradza wyniki finansowe
Egipt wciąż w ofercie polskich touroperatorów
Rekord w 65-letniej historii Oświęcimia
Na lotnisku w Łodzi rozpoczyna się rozbiórka terminalu
TVN: kolejne kulinarne reality show
Certyfikat Rzetelności dla Alfa Star
Katastrofa malezyjskiego samolotu