Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Jakie produkty wybierają zawodowi kucharze?
Interesujące badania przeprowadzili naukowcy z Chicago Booth School of Business. Chcieli się przekonać, czy zawodowi kucharze wybierają zwykle produkty niemarkowe, czy też chętniej sięgają po znane brandy.
Dla kucharzy najważniejszym zadaniem jest takie skomponowanie dania, aby miało ono oczekiwany smak. Wykorzystywane produkty mogą równie dobrze dodać potrawie smaku, jak i zepsuć cały zamysł kucharza. Ważny jest więc właściwy dobór składników. Naukowcy z Uniwersytetu w Chicago próbowali wykazać, czy promowane marki rzeczywiście są uważane przez zawodowych kucharzy za lepsze.
Badania polegały na przeanalizowaniu zakupów dokonywanych przez kucharzy na własne potrzeby. Porównywano jak często zamiast znanych produktów, wybierane były niemarkowe wersje artykułów spożywczych. Wyniki wskazują, że mając możliwość wyboru osoby zajmujące się gotowaniem zawodowo częściej decydują się na zakup tańszych odpowiedników.
Poddanie eksperymentowi zawodowych kucharzy nie było zabiegiem przypadkowym. Pomysłodawcy projektu chcieli wykazać, czy klienci świadomi lepiej radzą sobie z odrzuceniem dużej ilości informacji reklamowych. Wybór produktów często lepszych, lecz niemarkowych, potwierdził przypuszczenia badaczy. Osoby znające się na danym zagadnieniu w czasie zakupów kierują się realną potrzebą, a nie wizerunkiem marki. Są w ten sposób w stanie sporo zaoszczędzić, nie tracąc jednocześnie na jakości.
Grupę porównawczą, w stosunku do której chciano określić zakupowe preferencje kucharzy, stanowili zwyczajni klienci. Badania wykazały, że zaopatrując się w produkty spożywcze na własne potrzeby, w przypadku zawodowców 80 procent zakupów przypada na niemarkowe produkty. Tak zwany przeciętny klient sięga po nie rzadziej. Na zakup towaru innego niż markowy zdecydowało się jedynie 61 procent badanych.
Wyniki badań są w opinii ekspertów jednoznaczne. "Jeśli przyjrzymy się przypadkom, gdzie produkty niemarkowe i markowe są bardzo podobne, gdyby konsumenci byli dobrze poinformowani, nie kupowaliby produktów markowych" - uważa profesor ekonomii Matthew Gentzko.
Wnioski ekspertów sięgają jednak znacznie dalej. Ich zdaniem, gdyby każdy w USA robił zakupy tak świadomie jak kucharze, to wydatki na podstawowe markowe produkty zmniejszyłyby się o 24%. Kierowanie się wiedzą, a nie przyzwyczajeniami i znajomością marki, pozwoliłoby też sporo zaoszczędzić. Konsumenci wydaliby o 20 milionów dolarów rocznie mniej na podstawowe produkty i 340 milionów na inne towary żywnościowe.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Górale nadal przeciwni sprzedaży kolei na Kasprowy Wierch
Polacy piją mniej piwa - będzie więcej reklam
Spotkanie organizatorów MICE w Warszawie
Zwyczaje klientów serwisów grupowych
Oddam Olej Napedowy Tanio po 4.5 woj pomorskie dla wtajeminiczonych :)
Afganistan: Talibowie zaatakowali hotel
First Class wdraża nowy panel dla klientów
Toruń: Hotel Bulwar poszerzył swoją ofertę o SPA
W tym roku zyska krajowa turystyka?
Travinger - nowy magazyn o podróżowaniu