Ogłoszenia
Ogłoszenia
- wyciag narciarski
- Specjalista ds turystyki- umowa na czas...
- Praca w biurze podróży z pasją. KIRIBATI CLUB.
- Specjalista ds.turystyki pielgrzymkowej
- TUI Gdańsk Przywidzka - specjalista ds turystyki
- Biuro Podróży Kleopatra Piaseczno specjalista ds....
- Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju
- Fostertravel.pl salon Warszawa - Specjalista ds...
- Specjalista ds. rezerwacji rejsów
- Specjalista ds. rezerwacji hotelowych


Jakie produkty wybierają zawodowi kucharze?
Interesujące badania przeprowadzili naukowcy z Chicago Booth School of Business. Chcieli się przekonać, czy zawodowi kucharze wybierają zwykle produkty niemarkowe, czy też chętniej sięgają po znane brandy.
Dla kucharzy najważniejszym zadaniem jest takie skomponowanie dania, aby miało ono oczekiwany smak. Wykorzystywane produkty mogą równie dobrze dodać potrawie smaku, jak i zepsuć cały zamysł kucharza. Ważny jest więc właściwy dobór składników. Naukowcy z Uniwersytetu w Chicago próbowali wykazać, czy promowane marki rzeczywiście są uważane przez zawodowych kucharzy za lepsze.
Badania polegały na przeanalizowaniu zakupów dokonywanych przez kucharzy na własne potrzeby. Porównywano jak często zamiast znanych produktów, wybierane były niemarkowe wersje artykułów spożywczych. Wyniki wskazują, że mając możliwość wyboru osoby zajmujące się gotowaniem zawodowo częściej decydują się na zakup tańszych odpowiedników.
Poddanie eksperymentowi zawodowych kucharzy nie było zabiegiem przypadkowym. Pomysłodawcy projektu chcieli wykazać, czy klienci świadomi lepiej radzą sobie z odrzuceniem dużej ilości informacji reklamowych. Wybór produktów często lepszych, lecz niemarkowych, potwierdził przypuszczenia badaczy. Osoby znające się na danym zagadnieniu w czasie zakupów kierują się realną potrzebą, a nie wizerunkiem marki. Są w ten sposób w stanie sporo zaoszczędzić, nie tracąc jednocześnie na jakości.
Grupę porównawczą, w stosunku do której chciano określić zakupowe preferencje kucharzy, stanowili zwyczajni klienci. Badania wykazały, że zaopatrując się w produkty spożywcze na własne potrzeby, w przypadku zawodowców 80 procent zakupów przypada na niemarkowe produkty. Tak zwany przeciętny klient sięga po nie rzadziej. Na zakup towaru innego niż markowy zdecydowało się jedynie 61 procent badanych.
Wyniki badań są w opinii ekspertów jednoznaczne. "Jeśli przyjrzymy się przypadkom, gdzie produkty niemarkowe i markowe są bardzo podobne, gdyby konsumenci byli dobrze poinformowani, nie kupowaliby produktów markowych" - uważa profesor ekonomii Matthew Gentzko.
Wnioski ekspertów sięgają jednak znacznie dalej. Ich zdaniem, gdyby każdy w USA robił zakupy tak świadomie jak kucharze, to wydatki na podstawowe markowe produkty zmniejszyłyby się o 24%. Kierowanie się wiedzą, a nie przyzwyczajeniami i znajomością marki, pozwoliłoby też sporo zaoszczędzić. Konsumenci wydaliby o 20 milionów dolarów rocznie mniej na podstawowe produkty i 340 milionów na inne towary żywnościowe.
Komentarze
Rainbow notuje wzrosty sprzedaży oferty zimowej - poinformowała spółka w komunikacie giełdowym. Wielkość zrealizowanej przez spółkę przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty sezonu "Zima 2022/2023" (wycieczki realizowane w miesiącach:...
W związku z sytuacją epidemiczną, turyści zrezygnowali z wyjazdu. Początkowo zaakceptowali potrącenie w wysokości 80 proc. kosztów wyjazdu, następnie, uchylili się od tego powołując się na działanie pod wpływem błędu. Sprawa trafiła do Sądu...
Tagi:
Dział gastronomia:
Północna Izba Gospodarcza: Turystyka na Odrą
Ruszyła kolejna edycja konkursu Turystyczne Skarby
Poznań po raz 16 gospodarzem Festiwalu Dobrego
Gdzie szukać ofert pracy w Łodzi bez
Północna Izba Gospodarcza: jesienią wiele firm gastronomicznych może
Dział badania rynku i analizy:
Travelist: sierpniowy długi weekend mniej popularny niż
Obłożenie hoteli w lipcu na dobrym
Hotele wciąż ze znacznie mniejszym obłożeniem niż przed
Starsze aktualności:
Wspólne stanowisko UNWTO i WHO w sprawie ograniczeń
TUgether: sytuacja branży spotkań przypomina pełzający
Turcja uruchamia platformę szkoleniową dla branży
Premier zapowiedział zniesienie części
Pięć rzeczy, których stowarzyszenia nauczyły się w 2021
Światowa Organizacja Turystyki rozpoczyna współpracę z
Nowe zalecenie Rady UE w sprawie
PIT apeluje o zniesienie testów dla zaszczepionych, przylatujących spoza
Wyjazdy do Portugalii i na Maltę droższe niż przed
Izrael złagodzi restrykcje
Klienci Revolut dostaną zwrot w
Związek zawodowy ostrzega przed paraliżem ruchu
Styczeń nie był łaskawy dla
Komisja Europejska uruchomiła konsultacje społeczne dotyczące funkcjonowania dyrektywy
Górale nadal przeciwni sprzedaży kolei na Kasprowy Wierch
Polacy piją mniej piwa - będzie więcej reklam
Spotkanie organizatorów MICE w Warszawie
Zwyczaje klientów serwisów grupowych
Afganistan: Talibowie zaatakowali hotel
First Class wdraża nowy panel dla klientów
Toruń: Hotel Bulwar poszerzył swoją ofertę o SPA
W tym roku zyska krajowa turystyka?
Travinger - nowy magazyn o podróżowaniu
Oddam Olej Napedowy Tanio po 4.5 woj pomorskie dla wtajeminiczonych :)
