Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Lotnisko dopłaci do turystów?
Przedstawiciele Portu Lotniczego Lublin złożyli swoim partnerom czarterowym propozycję dopłacania do każdego sprzedanego wylotu z miejscowego lotniska.
Wstępnie mówi się o kwocie 55 złotych przeznaczonych na każdego pasażera. Właśnie o tyle organizatorzy wyjazdów mogliby obniżyć cenę wycieczki lub na to konto bardziej rekomendować wyloty z lubelskiego lotniska.
Regionalna Izba Turystyki uważa, że lotnisko wybrało dobrą drogę promocji ale powinno jeszcze bardziej postarać się, aby przyciągnąć pasażerów.
Póki co przedstawiciele portu lotniczego nie chcą komentować tej sprawy.
Z Portu Lotniczego w Lublinie w zeszłym roku z połączeń czarterowych skorzystało 6310 osób. Zapowiadane na początku ubiegłego sezonu lotnicze kierunki wakacyjne wskazywały na to, że wynik ten będzie dużo wyższy. Z lubelskiego lotniska pasażerowie mieli polecieć do Hiszpanii, Chorwacji, Egiptu oraz na Wyspy Kanaryjskie - w efekcie loty odbywały się tylko do Turcji i Bułgarii.
Touroperatorzy systematycznie likwidowali wyloty z lubelskiego portu lotniczego, ponieważ brakowało pasażerów do zapełniania samolotów. Nawet w przypadkach kiedy lotnisko w Lublinie było portem do międzylądowania. Radomir Świderski z Rainbow Tours poinformował że zapowiedzi są generowane dużo wcześniej następnie robiona jest kalkulacja po której podejmuje się decyzje co dalej z danym kierunkiem.
Głównym powodem przez który klienci nie wybierali wycieczek z wylotem z Lublina było to, że wyjazdy z Warszawy były znacznie tańsze. Czasami były to różnice rzędu nawet 1000 złotych, co przy kilkuosobowej rodzinie ma duże znaczenie.
Należy zauważyć, że dopłacanie do wylotu pasażera z danego lotniska nie jest niczym nowym. Taką strategię obrało kilka mniejszych lotnisk w kraju. Wysokości dopłat zależą od wielkości biura podróży oraz liczby wysyłanych pasażerów z danego lotniska.
Lucjan Bukryj, prezes Regionalnej Izby Turystyki w Lublinie i właściciel sieci biur podróży Almatur zauważa, że lotnisko dąży do rozwoju. "To bardzo dobre posunięcie ze strony Portu Lotniczego Lublin. Podoba mi się pomysł, że lotnisko samo wychodzi z taką propozycją."i komentuje.
Prezes RIT zauważa, lotnisko w Lublinie mogłoby wprowadzić specjalna ofertę parkingową dla pasażerów korzystających z czarterów. Aktualnie za pozostawienie auta przed terminalem to koszt rzędu 80 zł za 7 dni i 100 zł za 14 dni. Lotnisko rozważa kwestię tańszego parkingu.
"Sądzę jednak, że aby ożywić ruch turystyczny, lotnisko powinno pójść krok dalej. Chodzi o to, by w rozmowach o dopłatach nie skupiać się wyłącznie na wielkich ogólnopolskich, a nawet europejskich touroperatorach. Lotnisko może zainicjować stworzenie platformy spotkania się właścicieli lubelskich biur podróży, zaproponować im współpracę, aby wspólnie przedstawili ofertę wycieczkową. Małe lokalne biura, działając każde z osobna, nie są w stanie zapełnić 180-miejscowego samolotu. Dlatego powinny mieć wspólną ofertę, razem udałoby im się te samoloty wypełnić." podpowiada prezes Regionalnej Izby Turystyki.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Lotnisko przyciągnie turystów?
[2014-01-21 10:48 198.102.219.*]
Paranoja. Zamiast przeznaczyć pieniądze na półkolonie dla biednych dzieci albo obiady w szkołach uszczęśliwia sie kilka tysięcy osób (potencjalnie) i zaspokaja prowincjonalne ambicje... odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Nowy system identyfikacji wizualnej PROT
Nowe biuro podróży w szeregach Travelport
Pasażerka wygrała z Ryanairem. Dostanie odszkodowanie
Odległe kraje w polskich górach
Słowackie Tatry czekają na turystów
Etihad Airways zwiększa swoje udziały
Rainbow Tours: sprzedaż wzrasta
Funclub prezentuje oferty przyjazdowe