TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet zwiększa przychody

W pierwszym półroczu 2012 Travelplanet.pl uzyskał 9,8 mln zł przychodów ze sprzedaży, generując 32 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zysk na poziomie EBIDTA zwiększył się o 1,2 mln w stosunku do wartości z tego samego okresu z poprzedniego roku. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiększać dynamikę sprzedaży.


Pierwsze półrocze było dla nas udane. Wprowadziliśmy na rynek nowy portal - Zingtravel.pl - dedykowany oferowaniu turystyki aktywnej oraz aplikacje mobilne do sprzedaży biletów lotniczych. Konsekwentnie prowadzone działania marketingowo - sprzedażowe pozwoliły nam na duży wzrost przychodów. Zwiększyliśmy również sprzedaż usług i produktów uzupełniających co pozwoliło na zwiększenie rentowności sprzedaży - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Przychody w pierwszym półroczu 2012 wyniosły 9,8 mln złotych i były o 32 proc. większe od przychodów z pierwszego półrocza 2011. Travelplanet.pl poprawił wskaźnik rentowności sprzedaży, który w pierwszym półroczu wyniósł 37% podczas gdy w roku ubiegłym wartość tego wskaźnika wynosiła 33%.

Podjęte przez nas działania w obszarze wzrostu sprzedaży jak i poprawy efektywności pozwoliły Travelplanet.pl na uzyskanie przyrostu zysku na poziomie EBIDTA o 1,2 mln PLN w stosunku do ubiegłego roku - dodała Bożena Garbińska, członek zarządu ds. finansowych.

Spółka w trakcie sześciu miesięcy 2012 roku zmniejszyła koszty sprzedaży i koszty ogólnego zarządu o 3,3 proc. tj. z 4.201 tys. zł w 2011 na 4.067 tys. zł po 6 miesiącach 2012 roku.

Oczekuję, iż drugie półrocze będzie również udane dla naszej spółki. Podejmujemy szereg działań lojalnościowych mających na celu przekonanie naszych stałych klientów do korzystania z usług Travelplanet.pl nie tylko w lecie. Planujemy ich przekonać, że mamy także atrakcyjną ofertę podróży w sezonie zimowym zarówno w miejsca pokryte śniegiem jak i do krajów w których w tym czasie jest wciąż ciepło - powiedział Jerzy Krawczyk

Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej, biletów lotniczych i innych usług i produktów komplementarnych w pierwszym półroczu 2012 wyniosła 82,2 mln PLN i była wyższa o 17,4 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W I półroczu 2011 wartość sprzedaży wyniosła 70,5 mln zł.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet.pl Travelplanet Zingtravel przychody wskaźnik rentowności działania marketingowo - sprzedażowe sprzedaż marketing bilet lotniczy wydatki dynamika sprzedaży efektywność członek zarządu ds. finansowych Bożena Garbińska sprzedaż oferty turystycznej oferta turystyczna Jerzy Krawczyk EBIDTA zysk turystyka aktywna prezes zarządu


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję