TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Kto ma chrapkę na Modlin?

Podwarszawskie lotnisko w Modlinie ma rozpocząć działalność już tej wiosny. Współpracę z portem jak na razie zadeklarowały dwie tanie linie lotnicze: Ryanair i Wizzair. Nieoficjalnie chętnych jest o wiele więcej, a problemy stricte logistyczne.


Póki co znane już są trasy irlandzkiego przewoźnika, który zaproponuje w sumie osiem lotów: do Brukseli, Budapesztu, Dublina, Mediolanu, Londynu, Oslo, Rzymu i Sztokholmu. Co da mu roczny wynik - 700 tys. obsłużonych pasażerów. Wizzair niedawno ogłosił, że od lipca przenosi swoją bazę ze stołecznego portu do Modlina.

Już teraz wiadomo, że nowe lotnisko stanowić będzie łakomy kąsek dla przewoźników, szczególnie tych, którzy mocno liczą koszty. Jeśli kogoś nie stać będzie na Warszawę wybierze Modlin. Port ma do zaoferowania pas startowy liczący 2,8 km, o szerokości 60 metrów. Co nie wyklucza przyjęcia nawet największych samolotów typu Boeing, czy Airbus. Lotnisko ma być wyposażone w system nawigacyjny ILS poziomu drugiego. Jeśli chodzi o przepustowość, ta również wygląda obiecująco - docelowo 2 miliony pasażerów rocznie.

Prestiżu Modlinie mają dodać prywatne odrzutowce rosyjskiej reprezentacji, która rozegra w Warszawie obydwa mecze grupowe.

Pierwszym poważnym sprawdzianem podwarszawskiego Modlina będzie Euro 2012. Co prawda port nie będzie działał samodzielnie, bo ma za zadanie głównie wspierać Lotnisko Chopina, to i tak wymagana będzie do pracowników pełna gotowość.

Modlin leży niespełna 35 km na północny zachód od Warszawy. Problem transportu pasażerów został rozwiązany przynajmniej tymczasowo. Na razie pociągi dojeżdżają do stacji w Nowym Dworze Mazowieckim, skąd pasażerów będą wozić do odległego o pięć kilometrów lotniska autobusy. W przyszłości ma powstać stacja bezpośrednio przy terminalu, co stanowiłoby najwygodniejszą formę komunikacji. Usprawnione ma też zostać połączenie drogowe. Kierowcy, oprócz połączenia drogowego na lewym brzegu Wisły, czyli drogi S7, będą mieli możliwość dojazdu od drugiej, tzn. praskiej strony: ulicą Modlińską, potem obwodnicą Jabłonny prosto do Modlina drogą wojewódzką nr 630. Na lotnisko można dostać się także komunikacją podmiejską.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lotnisko w Modlinie Modlin Lotnisko Chopina Ryanair Wizzair Bruksela Budapeszt Dublin Mediolan Airbus Boeing tanie linie przewoźnik ILS system nawigacyjny prywatny odrzutowiec rosyjska reprezentacja Euro 2012 transport


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję