Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Turystyczny Turcja
- Poszukujemy pilota do Włoch
- Praca w Turcji
- Doradca klienta d/s turystyki
- Secretary/Information Officer Warsaw
- Specjalista ds. Turystyki - Żyrardów
- Specjalista ds. Turystyki Travelplanet Wrocław
- Biuro Podróży - Specjalista ds Sprzedaży Usług...
- Praca na Wyspach Kanaryjskich: kierowca-przewodnik
- ekspert d/s sprzedaży turystyki katalogowej
Obowiązki przewoźników lotniczych
Okres wakacyjny jest dobrą okazją, aby przypomnieć pasażerom przysługujące im prawa.
1. W przypadku, gdy lot został opóźniony - przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerowi posiłki i napoje adekwatne do czasu oczekiwania, umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych, przesłania 2 wiadomości fax-em lub e-mailem. W przypadku, gdy wylot nastąpi następnego dnia, przewoźnik ma obowiązek zapewnić nocleg w hotelu (wraz z dojazdem do hotelu oraz transportem powrotnym na lotnisko). Gdy opóźnienie wynosi powyżej 5 godzin i pasażer zrezygnuje z przelotu, przewoźnik ma obowiązek zwrócić należność za zakupiony bilet. Pasażerowi przysługuje odszkodowanie pieniężne (od 250 do 600 EUR - w zależności od długości trasy) jeżeli w wyniku tego opóźnienia pasażer przybędzie do miejsca docelowego podróży co najmniej trzy godziny po pierwotnie przewidzianej przez przewoźnika lotniczego godzinie przylotu. Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje w przypadku, jeżeli lot został opóźniony z przyczyn niezależnych od przewoźnika (np. złe warunki atmosferyczne).
2. W przypadku, gdy samolot zostanie odwołany - pasażer ma prawo do zwrotu (w terminie 7 dni) pełnego kosztu biletu lub zmiany planu podróży. Jeżeli pasażer nie został na czas (do 14 dni przed wylotem) poinformowany o odwołaniu lotu lub został powiadomiony w okresie krótszym i przewoźnik jednocześnie nie zaproponował mu przelotu alternatywnego w czasie określonym przez właściwe przepisy, przysługuje mu odszkodowanie pieniężne (od 250 do 600 EUR - w zależności od długości trasy). Wspomniane odszkodowanie nie przysługuje w przypadku, jeżeli lot odwołano z przyczyn niezależnych od przewoźnika (np. złe warunki atmosferyczne).
3. W przypadku, gdy linia lotnicza odmówi pasażerowi wejścia na pokład samolotu - przysługuje mu odszkodowanie (od 250 do 600 EUR - w zależności od długości trasy) oraz zwrot (w terminie 7 dni) pełnego kosztu biletu lub zmiana planu podróży. Przewoźnik ma także obowiązek zaopiekować się pasażerem, czyli zapewnić mu posiłki i napoje adekwatne do czasu oczekiwania, umożliwić wykonanie 2 rozmów telefonicznych, przesłania 2 wiadomości fax-em lub e-mailem. W przypadku, gdy wylot nastąpi następnego dnia - przewoźnik ma obowiązek zapewnić nocleg w hotelu (wraz z dojazdem do hotelu oraz transportem powrotnym na lotnisko).
Gdy przewoźnik nie wywiązał się ze swoich obowiązków można złożyć skargę do działającej w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego - Komisji Ochrony Praw Pasażerów. Należy pamiętać, że Komisja Ochrony Praw Pasażerów rozpatruje skargi dopiero po wyczerpaniu procedury reklamacyjnej u przewoźnika lotniczego. Do przesyłanej do Komisji skargi należy dołączyć:
kopię reklamacji skierowanej do przewoźnika,
kopię odpowiedzi udzielonej przez przewoźnika na reklamację,
kopię potwierdzenia rezerwacji na dany lot.
Postępowanie kończy się wydaniem przez decyzji administracyjnej, w której określa się zakres naruszenia i termin jego usunięcia.
Źródło: Urząd Lotnictwa Cywilnego
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Na wojennej ścieżce z uciążliwymi
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział centra informacji i promocji:
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
Kraków wśród wybranych przez
Starsze aktualności:
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Accor publikuje wyniki za 2023
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Polski obiekt na liście najciekawszych zabytków 2015 roku
Marszałek małopolski skontroluje biura podróży
BeeFree zaprasza w wirtualną podróż
Warto przypominać klientom o szczepieniach
Do oferty LOT-u powrócił Bejrut
Ryanair chce poprawić jakość usług
Ekonomiści o sytuacji w Grecji
Smoo & Go otwiera trzy lokale w Gdańsku