Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Samoloty wylądują nawet w gęstej mgle
Podkrakowskie lotnisko w Balicach uzyskało uprawnienia LVTO (Low Visibility Take-Off). W związku z czym samoloty wystartują już, gdy widoczność
na pasie wyniesie minimum 350 metrów.
Uprawnienia przyznane przez ULC pozwalają na wykonywanie startów w warunkach ograniczonej widzialności. Procedurę może uruchomić zarządzający portem. O jej wprowadzeniu decyduje jednak kontroler wieży kontroli lotów, który bierze pod uwagę aktualne warunki pogodowe.
Procedura polega na ograniczeniu ruchu naziemnego do niezbędnego minimum, dodatkowym oznakowaniu newralgicznych miejsc na styku z polem manewrowym oraz inspekcji lotniska przez służby operacyjne. Do tej pory starty z Balic były realizowane przy widoczności na minimum 400 metrów.
"Decyzja ULC zwiększa nasze możliwości w odprawianiu samolotów w trudniejszych warunkach pogodowych. Uzyskaliśmy ją po audycie rozszerzającym uprawnienia lotniska i potwierdzającym gotowość naszych służb" - poinformował Jan Pamuła, prezes Kraków Airport.
Małopolskie lotnisko ma zostać zgłoszone do certyfikacji do lądowań precyzyjnych w tzw. II kategorii urządzenia ILS. Oznacza to, że samoloty wylądują w Krakowie nawet w trudnych warunkach atmosferycznych. Balice będą więc pierwszym regionalnym lotniskiem w kraju, na którym zostanie wprowadzona II kategoria ILS. Obecne maszyny lądują przy widzialności na drodze startowej nie gorszej niż 550 metrów.
Podwyższona kategoria umożliwi obniżenie tego progu o połowę. Dzięki temu na krakowskim lotnisku wylądujemy nawet, gdy będzie gęsta mgła.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kraków Airport: mgła nam nie straszna
[2013-03-15 15:21 217.96.20.*]
Dzięki temu krakowskie lotnisko awansuje do poziomu wyposażenia nawigacyjnego europejskich prowincjonalnych lotnisk z połowy lat 50-tych ubiegłego wieku. Ale Warszawa nie ma nawet kat II, jedyne takie stołeczne lotnisko w Europie, bo wszystkie inne mają kat III. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Nowa firma na rynku hotelarskim
Jak MSZ pomagał poszkodowanym w zamachu?
EasyJet podaje wstępne wyniki za 2013 rok
Triumf Małopolski na Tour Salonie w Poznaniu
Start nowej platformy turystycznej
Neckermann w pociągu Intercity
Rozstrzygnięto konkurs na wnętrze Muzeum Polskiej Wódki
Nadchodzi sezon katastrof kolejowych?
Znamy najlepsze linie lotnicze 2012
Gdzie stanie największy w Polsce McDonalds
Mały hotelik przeciwko TripAdvisor
ULC wprowadza środki ostrożności
Wczasy na luksusowym liniowcu?
Słabszy luty w podkrakowskich Balicach
Meksyk: największe zamówienie w historii lotnictwa
Znamy polskich finalistów Accor Professional Challenge
nowa inicjatywa - dodatkowe przychody