TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

McDonalds sprzedaje udziały na rynku chińskim

McDonald's zamierza sprzedać pakiet swoich punktów gastronomicznych w Chinach grupie inwestorów kierowanych przez konglomerat CITIC.


Wartość transakcji to około 2,1 mld dolarów. Zgodnie z umową McDonald's zachowa 20 proc. udziałów, a pakiet kontrolny (52 proc.) przejmie CITIC Ltd. Właścicielem 28 proc. udziałów zostanie firma The Carlyle Group.

W Chinach działa 2640 lokali pod szyldem McDonald's, w tym 240 punktów w Hongkongu.

Według agencji AP, ta transakcja jest częścią nowej strategii koncernu, której celem jest dopasowanie się do gustów zagranicznych klientów. Zmiana ich upodobań żywieniowych spowodowała spadki sprzedaży amerykańskiego potentata.

Zgodę na finalizację transakcji muszą wyrazić jeszcze chińskie władze.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
lokal gastronomia fast food mcdonalds Chiny udzuały transakcja zakup




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję