Subskrypcja



Szukaj

McDonalds sprzedaje udziały na rynku chińskim

McDonald's zamierza sprzedać pakiet swoich punktów gastronomicznych w Chinach grupie inwestorów kierowanych przez konglomerat CITIC.


Wartość transakcji to około 2,1 mld dolarów. Zgodnie z umową McDonald's zachowa 20 proc. udziałów, a pakiet kontrolny (52 proc.) przejmie CITIC Ltd. Właścicielem 28 proc. udziałów zostanie firma The Carlyle Group.

W Chinach działa 2640 lokali pod szyldem McDonald's, w tym 240 punktów w Hongkongu.

Według agencji AP, ta transakcja jest częścią nowej strategii koncernu, której celem jest dopasowanie się do gustów zagranicznych klientów. Zmiana ich upodobań żywieniowych spowodowała spadki sprzedaży amerykańskiego potentata.

Zgodę na finalizację transakcji muszą wyrazić jeszcze chińskie władze.



   
                    Wersja do druku

Komentarze


(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:




Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij