
McDonalds sprzedaje udziały na rynku chińskim
McDonald's zamierza sprzedać pakiet swoich punktów gastronomicznych w Chinach grupie inwestorów kierowanych przez konglomerat CITIC.
Wartość transakcji to około 2,1 mld dolarów. Zgodnie z umową McDonald's zachowa 20 proc. udziałów, a pakiet kontrolny (52 proc.) przejmie CITIC Ltd. Właścicielem 28 proc. udziałów zostanie firma The Carlyle Group.
W Chinach działa 2640 lokali pod szyldem McDonald's, w tym 240 punktów w Hongkongu.
Według agencji AP, ta transakcja jest częścią nowej strategii koncernu, której celem jest dopasowanie się do gustów zagranicznych klientów. Zmiana ich upodobań żywieniowych spowodowała spadki sprzedaży amerykańskiego potentata.
Zgodę na finalizację transakcji muszą wyrazić jeszcze chińskie władze.
Komentarze

Z jakimi wyzwaniami mierzą się zarówno krakowscy przewodnicy miejscy, jak i cała lokalna branża turystyczna? Czy deregulacja wpłynęła na zainteresowanie kursami dla przewodników? O co najczęściej pytają zagraniczni turyści w Krakowie? Między innymi...

Czy turystyka religijna może się opłacić? Jak promować Polskę? Jak oceniana jest Polska Organizacja Turystyczna z perspektywy przedsiębiorcy działającego w turystyce przyjazdowej? M.in na te tematy porozmawialiśmy z Ernestem Mirosławem, właścicielem...
Tagi:
Dział gastronomia:
Wyniki kontroli lokali gastronomicznych mogą szokować
Nowa lokalizacja targów EuroGastro i
Spotkania biznesowe coraz ważniejsze dla
Polak wśród finalistów S.Pellegrino Young Chef 2018 Grand
Zbliża się Poznań za pół ceny. Co przygotowali
Dział prawo i podatki:
Air France skonsultuje się z
Mieszkańcy wypowiedzą się o
Śledztwo w sprawie Alfa Star
Czy dziki strajk zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności odszkodowawczej za opóźnione
Starsze aktualności:
MSZ zaktualizowało ostrzeżenie przed wyjazdami do
Problemy przewoźników i 172 mln zł odszkodowań dla
Mniej turystów w Jerozolimie w Boże
Pracownicy PKP Intercity będą sprawdzani przez tajemniczych
MGallery by Sofitel wchodzi na
Turystyka motorem napędowym greckiej
Lufthansa otworzy nowe połączenie z
Raport TUI Group może zmartwić wielu z organizatorów
PolskiBus.com potwierdza wycofanie marki z polskiego
HOTREC wzywa do uregulowania ekonomii
System inteligentnych granic zwiększy bezpieczeństwo w
Touroperator laureatem Małopolskiej Nagrody
Polacy coraz chętniej latają do
Adepci sztuki kulinarnej poznali tajniki pracy sommeliera
PKP Intercity zainwestuje w rozwój pociągów
Grupa AmRest wykupi udziały sieci pizzerii
Rozwiązanie Travelport Rich Content and Branding świętuje swoje pierwsze urodziny
Port-Hotel zmienił nazwę i modyfikuje strategię
biuro podrozy, agencja turystyczna
Portugalia coraz bardziej popularna wśród Polaków
Rainbow Tours będzie kontynuował współpracę z LOT-em
Niemiecki ubezpieczyciel turystyczny wchodzi na polski rynek
Kayak.pl o miejscach noclegowych wybieranych przez zagranicznych turystów w Polsce
AccorHotels wprowadzi nową markę hotelową
Słowacki kurort narciarski dołącza do siatki połączeń Polskiego Busa
Sphinx otworzył kolejny lokal w Warszawie
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Kto został krajem partnerskim TT Warsaw?
Realizacja trasy S7 na Pomorzu wchodzi w kolejny etap
Gdzie w lipcu można znaleźć najniższe ceny noclegów?
Destinations of the World łączy się z BicoTrip
Czym kierować się tworząc ofertę lunchową restauracji hotelowej?
Ryanair zapowiada nowe trasy z polskich lotnisk do Izraela