Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Skarb Państwa ponownie przegrał z turystami
Skarb Państwa przegrał kolejną sprawę sądową w związku z nieprawidłową implementacją dyrektywy 90/314.
Klient biura Aquamaris zapłacił za niezrealizowany wyjazd około 4,5 tys. zł. Po upadku biura otrzymał on kilkadziesiąt złotych zwrotu z gwarancji ubezpieczeniowej.
Jak informował w TVN 24 reprezentujący powoda dr Piotr Cybula, konsument w pozwie żądał odszkodowania w wysokości różnicy pomiędzy tym co wpłacił, a tym co otrzymał z gwarancji ubezpieczeniowej. Sąd Rejonowy w Warszawie przychylił się do pozwu, a ponadto przyznał zwrot kosztów procesu. Wyrok nie jest prawomocny.
O wcześniejszych wyrokach w sprawach z powództwa turystów przeciwko Skarbowi Państwa pisaliśmy w aktualnościach Sąd znów przyznaje rację klientom biur i Turyści wygrali ze Skarbem Państwa
Orzecznictwo sądowe jasno pokazuje, że turyści, którzy nie odzyskali utraconych pieniędzy w skutek bankructwa touroperatora mogą ubiegać się o odszkodowanie od Skarbu Państwa w związku z nieprawidłową implementacją unijnej dyrektywy. Jak informuje dr Cybula w sądach czekają następne pozwy. Należy jednak pamiętać, że roszczenia z tego tytułu przedawniają się tak samo jak każde inne i jeżeli poszkodowani nie zostaną poinformowani o przysługujących im prawach i nie wniosą pozwu w odpowiednim terminie, to szansa na odzyskanie pieniędzy przepadnie. Być może rozsyłaniem takich informacji powinni się zająć także agenci, wysłanie kilku maili niewiele kosztuje (tyle co czas pracownika odpowiedzialnego za ich stworzenie) a taki przejaw troski o interesy klientów może poskutkować przywiązaniem klienta właśnie do konkretnego agenta.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Kolejne odszkodowanie dla turysty
[2015-06-08 11:07 80.52.137.*]
unijne przepisy i orzecznictwo "jasno pokazuje", że bardzie opłaci się zakładać fikcyjne biura, wyciągać kasę od klientów i bankrutować aniżeli legalnie działać i płacić coraz to wyższe kwoty ubezpieczenia. Ponadto klient nie musi się wysilać i wybierać "lepszych", przecież za ryzyko zapłacą podatnicy, a tak miło jest wydawać pieniądze z cudzej kieszeni, nieprawdaż ?! odpowiedz »
Kolejne odszkodowanie dla turysty
[2015-06-08 11:24 77.252.178.*]
Państwo ma wdrożyć Dyrektywę w taki sposób, żeby klient był zabezpieczony a nie być bezpłatną ubezpieczalnią dla kombinatorów. Jakoś w Unii wszyscy dają sobie z tym radę, tylko w Polsce nie można?
Znowelizowana Dyrektywa pewnie wejdzie w życie za dwa lata i opisuje obowiązki ustawodawcy jeszcze precyzyjniej. Może coś się zmieni w MSiT gdy uniwersalny koalicjant nie znajdzie 5% głosów? odpowiedz »Kolejne odszkodowanie dla turysty
[2015-06-08 18:05 80.52.137.*]
Nie wiesz jak w "Unii dają sobie radę" i to jest rozumowanie dla tych co nie mają rozumu i stosują "spychologię klasyczną". Sytuacja kiedy klient jest zabezpieczony w 100% i nie odpowiada za swoje decyzje jest pomysłem chorym ! tym bardziej, że linie lotnicze, które mają silniejsze lobby uzyskały lepsze warunki zostawiania klientów (i biur rzecz jasna też) "na lodzie". Czyli wyśrubowano warunki dla mniejszych, a poluzowano gigantom ! odpowiedz »
Skarb Państwa ponownie przegrał z turystami
[2015-06-11 07:40 213.158.219.*]
Prezes Pzota najpierw twierdził, że żadne biura nie upadną, później, że nawet jakby co to wszyscy otrzymają zwroty, bo są przecież gwarancje, a potem, że Skarbowi nic nie grozi. Wygląda na to, że są 3x wpadki. Może wzorem ministrów czas już na rozstanie się ze stołkiem ? odpowiedz »
Skarb Państwa ponownie przegrał z turystami
[2015-06-15 20:03 85.221.173.*]
Popieram! Dosyć już mądrowania się i autopromocji.
Dziwię się że prezesi wielkich tour operatorów go nie zmieną. odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
W Polsce rośnie liczba lokali gastronomicznych
Nowe możliwości z ubezpieczeniem `Koszty Rezygnacji`
Jakie hotele wybierali turyści w czerwcu?
Lotnisko w Modlinie ogłosiło konkurs na dzierżawę terenu pod działalność hotelarską
Brak wagonu restauracyjnego podstawą do wypłaty odszkodowania?
Konkurs ofert na promocję regionu przez połączenia lotnicze
Wyszukiwarka regularnych i tanich połączeń lotniczych/wspolpraca
Zamach w Monachium - co wiadomo?
FlixBus wchodzi na polski rynek
UOKiK chce być bardziej przyjazny dla przedsiębiorców
Wyspy Kanaryjskie chętnie wybierane przez turystów
Które kierunki cieszą się największą popularnością w Merlinie X?
Z jakich udogodnień mogą skorzystać turyści wyjeżdżający na zagraniczny urlop?
Podsumowujemy najchętniej czytane aktualności w 2016 roku
Krakowska Izba Turystyki przyjmuje zgłoszenia do Odysów 2016
Włoscy restauratorzy oszukują turystów?
Właściciel Travelplanet.pl kupuje niemieckie portale turystyczne
Lokale coraz częściej oferują cydr
IX FGMP zbliża się wielkimi krokami
Wyszukiwarka regularnych i tanich połączeń lotniczych/wspolpraca