TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Nowoczesny pociąg na śląskich torach

Firma Stadler, która rozpoczęła montaż pierwszych pociągów Flirtr, ma niebawem przesłać cztery tego typu maszyny na Śląsk. 30 sierpnia na katowickim dworcu, pojawi się nowoczesny pociąg Flirt/Tilo.


Pokazowy pociąg ruszy z dworca w Katowicach do Gliwic, a następnie wróci do stolicy Śląska. Cztery pociągi zamówione przez woj. śląskie, będą bardzo podobne do Tilo, jednak produkcja ich będzie miała miejsce w Polsce i będą nazywały się Flirt. Ich montaż rozpoczęto kilka dni temu w Siedlcach, gdzie zlokalizowana jest nowa fabryka Stadlera. - Pierwsze montowane tam pociągi odbierze Warszawa, a zaraz potem nasze województwo. Na szynach w naszym regionie pojawią się w czerwcu przyszłego roku - wyjaśnił Jarosław Kołodziejczyk, członek zarządu województwa śląskiego.

Nowe pociągi, które mogą osiągnąć prędkość do 160 km/h, będą kursować na dwóch trasach: Bielsko-Biała - Częstochowa oraz na linii Tychy - Katowice - Sosnowiec. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla tego typu maszyn, będzie przeprowadzony remont. - Naciskamy na PKP, bo nowoczesny pociąg nie może wlec się 20 kilometrów na godzinę, po starych torach - oświadczył Kołodziejczyk. Pociągi dla woj. śląskiego o dł. 74 m, będą wyposażone w klimatyzację, kamery, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Każdy ze składów może zabrać ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących).

- To będzie całkiem inny komfort jazdy niż ten, który teraz kojarzy się nam z państwową koleją - zapewnił Jarosław Kołodziejczyk. Cztery pociągi zamówione przez woj. śląskie w 2006 r., pochłonęły 90 mln zł. Do 2013 r., na śląskich torach ma pojawić się 16 kolejnych takich maszyn (8 z nich będą to nowe składy, pozostałe - gruntownie wyremontowane). Pociągi mają kursować m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową i Bielskiem-Białą a Katowicami. Samorząd województwa ma nadzieje, że za kolejne pociągi zapłaci już mniej. - Na torach zacznie się pojawiać konkurencja, więc ceny spadną - twierdzi Kołodziejczyk.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Firma Stadler Siedlce pociągi Flirtr Flirt/Tilo Jarosław Kołodziejczyk członek zarządu woj. śląskie Bielsko-Biała - Częstochowa Tychy - Katowice - Sosnowiec PKP remont produkcja nowoczesnych pociągów nowoczesny pociąg flirt tilo w nowe nowoczesne śląsk na dla śląsku pociag pociagi




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję