Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Szukamy pilota na 05.12 Gniezno-Bydgoszcz
- Specjalista ds. turystyki
- PRODUCT MANAGER/ FRONT OFFICE REPRESENTATIVE
- Itaka Toruń- G. Copernicus - doradca ds....
- Zainwestuje w biznes braza turystyczna
- pilotaż Kraków 10.12-12.12.2025
- Touroperator PRIMA HOLIDAY poszukuje pracownika
- Praktykant - obozy sportowe Hiszpania
- Specjalista ds. turystyki WAKACJE.PL Zduńska Wola
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zobacz także
Zmarł prof. Grzegorz Gołembski
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości lotnictwa
KLM zapowiada zmiany podczas lotów międzykontynentalnych
IATA: Silne wzrosty w klasach premium
PPL przyłącza się do kampanii Włącz tryb pasażera z klasą
NIK: PAŻP niewystarczająco zapewniała bezpieczeństwo ruchu lotniczego
OEES prognozuje sytuację lotnictwa po zakończeniu epidemii
Jak będzie wyglądała sytuacja sektora lotniczego po zakończeniu epidemii? Czy państwa powinny udzielać wsparcie dla sektora lotniczego? Jakie są wady i zalety takiego rozwiązania? Czy wraz ze wsparciem linii lotniczych warto negocjować nowe warunki ich funkcjonowania w kontekście polityki klimatycznej? Dlaczego działania związane z pomocą publiczną dla sektora lotniczego powinny być podejmowane w ramach koordynacji międzynarodowej?
Eksperci think tanku Open Eyes Economy Summit oraz Kolegium Gospodarki i Administracji Publicznej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, wraz z prof. Jerzym Hausnerem opracowali ekspertyzę dotyczącą sektora lotniczego w kontekście pandemii COVID-19.
IATA szacuje spadek ruchu pasażerskiego w II kwartale 2020 roku na 82%, a spadek przychodów w całym 2020 roku w segmencie pasażerskim na blisko 55%. W perspektywie najbliższych tygodni, a być może miesięcy, konieczne będzie podjęcie decyzji, czy, a jeśli tak - to jak wspierać sektor lotniczy, aby przywrócić jego niezbędne z punktu widzenia funkcjonowania globalnej gospodarki funkcje.
Równowaga w międzynarodowych relacjach konkurencyjnych między przewoźnikami lotniczymi oraz w relacjach międzypaństwowych w zakresie regulacji ruchu międzynarodowego ma niestabilny charakter. Pozwala to przypuszczać, że zapowiadana, niespotykana dotąd skala interwencjonizmu państwowego może (w pesymistycznym scenariuszu) spowodować cofnięcie procesów liberalizacyjnych w organizacji ruchu międzynarodowego w celu zapewnienia ochrony interesów przewoźników narodowych.
Biorąc pod uwagę zagrożenia wynikające z polityki gospodarczej skupionej na agresywnej ochronie narodowych interesów gospodarczych, należy rekomendować, aby ewentualne decyzje o państwowym wsparciu finansowym dla przewoźników lotniczych na terytorium Unii Europejskiej były podejmowane z bezwzględnym poszanowaniem zasad, które obecnie obowiązują w UE w odniesieniu do pomocy publicznej, tak aby w jak najmniejszym stopniu zachwiała ona relacjami konkurencyjnymi pomiędzy podmiotami funkcjonującymi na rynku przewozów lotniczych. W przeciwnym razie gospodarki i społeczeństwa będą narażone na dodatkowe koszty wynikające m. in. z promowania przedsiębiorstw o niższej efektywności funkcjonowania, co przełoży się w długim okresie na wyższe koszty świadczonych usług. W skrajnej sytuacji może to doprowadzić do rozmontowania równowagi układu powstałego w ramach obowiązującej w UE umowy o otwartym niebie i cofnięcie sektora do reżimu definiowanego przez szereg umów bilateralnych.
Pełny tekst nowej ekspertyzy jest już dostępny na stronie: oees.pl
Dokument opracowali:
- dr Adam Hoszman - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- prof. dr hab. Wojciech Paprocki - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
- dr Paweł Zagrajek - Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Jak może wyglądać sytuacja lotnictwa?
[2020-05-28 23:10 83.6.201.*]
Alitalia po raz... który to już? ...wywinie się spod "topora" odpowiedz »
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
Śmierć trójki Polaków na
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Ecco Travel rozpoczyna WIELKĄ
Na ferie wyjedzie więcej
ECTAA ogłosiła Preferowany Kierunek Podroży na rok
POT: Ponad połowa Polaków wyjedzie gdzieś w
Kraków wśród wybranych przez
Które paszporty są
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Branża piwowarska w Polsce przechodzi rewolucję
Jakie będą trendy w turystyce po pandemii?
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora turystycznego
Sprzedaż wycieczek wciąż słabsza niż przed rokiem
Travelplanet.pl: Turyści pytają o Turcję i Maltę
FlixBus - naszym konkurentem jest samochód
Corendon Airlines zaoferują więcej kierunków na Lato 2022
Dzieci w samolotach problemem?
Wyjazdy turystyczne nieco tańsze niż przed tygodniem
Sytuacja biznesowa w branży kształtuje się pomyślnie
O odszkodowanie za opóźniony lot będzie można się starać nawet bez karty pokładowej?
