TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Hilton przewiduje jakie trendy w hotelarstwie mogą obowiązywać za 100 lat

Międzygalaktyczne podróże, fast food w formie pigułek, 2- lub 3-godzinny dzień pracy i samodostosowujące się pokoje hotelowe, które mogą przenieść gości w każde miejsce - od dżungli po górskie szczyty. Na 100-lecie swojego istnienia Hilton podejmuje się przewidzenia trendów, jakie będą panowały w branży turystyczno-hotelarskiej za 100 lat.


Raport, którego wnioski potwierdzają eksperci w obszarze ekologii, innowacji, designu, relacji międzyludzkich oraz odżywiania, pokazuje, jak rozwijająca się technologia oraz zmiany klimatyczne wpłyną na przyszłość branży hotelarskiej.

Najważniejsze kwestie opisujące hotel przyszłości:

Liczy się personalizacja

  • Technologia pozwoli na dostosowanie w czasie rzeczywistym każdej powierzchni, wyposażenia czy mebla do indywidualnych preferencji gościa - lobby hotelowe będzie mogło zamienić się w każde inne pomieszczenie: od relaksującego spa do wypełnionego dźwiękami muzyki baru, dzięki czemu możliwa będzie personalizacja powitania każdego z gości.
  • Podskórne chipy umożliwią nam bezprzewodowe sterowanie otoczeniem: temperaturą, oświetleniem, multimediami i wszystkim innym, dostosowując je do naszych potrzeb.

Kontakt z drugim człowiekiem
  • W świecie przesyconym sztuczną inteligencją, kontakt z drugim człowiekiem stanie się jeszcze bardziej pożądany, niż do tej pory.
  • Dzięki wykorzystaniu technologii, pracownicy hotelu zyskają więcej czasu, by móc zająć się tym, co najważniejsze - ułatwianiem kontaktu gości z innym człowiekiem i budowaniu niezapomnianych wspomnień.

Zrównoważony rozwój w każdym aspekcie - rola odpowiedzialności
  • Kolejne 100 lat przetrwają tylko takie firmy, dla których odpowiedzialność będzie nieodłączną częścią prowadzonej przez nie działalności.
  • Zrównoważony rozwój będzie częścią każdego aspektu powstawania hotelu - od kopuł odpornych na ekstremalne warunki pogodowe do materiałów budowlanych wykonanych z pozyskanego z oceanów plastiku.
  • Hotele będą miały podobne zadania, jak dzisiejsze lokalne władze: zarządzanie lokalnymi zasobami oraz przyczynianie się do rozwoju miejsc, w których będą funkcjonować poprzez tworzenie prowadzonych przez lokalne społeczności owadzich farm oraz hydroponicznych ogrodów warzywnych budowanych na elewacjach budynków.

Zaskakujące zmiany w menu restauracyjnym i personalizacja
  • Będziemy odżywiać się głównie produktami pochodzenia roślinnego, a nasze diety zostaną wzbogacone o dość zaskakujące źródła białka. W menu będą królować bolognese z żuka, zapiekanka z planktonu, czy muffinka z wodorostów.
  • Nowoczesne posiłki przygotowywane będą przy pomocy drukarek 3D, a obsługa pokojowa będzie mogła pochwalić się niespotykanym dotąd poziomem personalizacji dań.
  • Szefowie kuchni będą przygotowywać posiłki dla gości bazując na otrzymanych danych biometrycznych dotyczących ich preferencji kulinarnych i wymagań żywieniowych.

Fitness przyszłości i technologiczny detoks
  • Zmierzymy się w wyścigu pływackim z wirtualnym morskim żółwiem lub wespniemy się po cyfrowo wygenerowanej ścianie prowadzącej na Mount Everest - uprawianie sportu będzie tak wyjątkowe, jak tylko możemy to sobie wyobrazić. Ponadto, energia generowana podczas ćwiczeń będzie mogła zasilać sieć energetyczną hotelu, dzięki czemu budynek będzie w stanie osiągnąć zerowy poziom wpływu na środowisko. Goście hotelowi będą mogli zdobywać nagrody za osiągane przez nich cele podczas treningu.
  • Dzięki danym podróżującym razem z nami od hotelu do hotelu, będziemy mogli kontynuować swój trening w innymi miejscu, również z pomocą trenera personalnego, który pojawi się obok nas w formie hologramu.
  • Czas spędzony z dala od technologii będzie luksusem - chwile spędzane w ten sposób będą niezwykle cenne.


Wchodzimy w drugi wiek działalności naszej firmy z takimi samymi postanowieniami w obszarze innowacji, wykorzystując siłę technologii oraz naszych pracowników wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów. Przeprowadzone przez nas badania przewidują wspaniałą przyszłość dla branży hotelarskiej podkreślając rosnące znaczenie interakcji międzyludzkich w świecie coraz bardziej wypełnionym przez różnego rodzaju technologie. - podkreśla Simon Vincent, EVP oraz prezes EMEA w firmie Hilton.

W roku 2119 nadal będziemy poszukiwać wyjątkowych doświadczeń, ale będą one bardziej spersonalizowane w porównaniu do dzisiejszych - twierdzi futurolog Gerd Leonhard. Ponieważ technologia będzie w naszym życiu wszechobecna, będziemy poszukiwali realnego kontaktu z drugim człowiekiem, w tym z pracownikami hoteli, którzy pomogą nam uczynić nasz pobyt takim, jaki chcemy by był. Za 100 lat hotele będą musiały tworzyć okazje do kontaktu i współpracy, serwując nam chwile, które są na prawdę ważne dla każdego gościa z osobna. - dodaje.

Z raportem Hiltona można zapoznać się poniżej

Możesz także pobrać plik: turinfo_20190627_raport_dotycz_cy_przysz_o_ci_hotelarstwa_-_hilton.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)



Tagi:
hotel trendy przyszłość hilton futurologia raport hotelarstwo przepowiednia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję