Hilton przewiduje jakie trendy w hotelarstwie mogą obowiązywać za 100 lat
Międzygalaktyczne podróże, fast food w formie pigułek, 2- lub 3-godzinny dzień pracy i samodostosowujące się pokoje hotelowe, które mogą przenieść gości w każde miejsce - od dżungli po górskie szczyty. Na 100-lecie swojego istnienia Hilton podejmuje się przewidzenia trendów, jakie będą panowały w branży turystyczno-hotelarskiej za 100 lat.
Raport, którego wnioski potwierdzają eksperci w obszarze ekologii, innowacji, designu, relacji międzyludzkich oraz odżywiania, pokazuje, jak rozwijająca się technologia oraz zmiany klimatyczne wpłyną na przyszłość branży hotelarskiej.
Najważniejsze kwestie opisujące hotel przyszłości:
Liczy się personalizacja
- Technologia pozwoli na dostosowanie w czasie rzeczywistym każdej powierzchni, wyposażenia czy mebla do indywidualnych preferencji gościa - lobby hotelowe będzie mogło zamienić się w każde inne pomieszczenie: od relaksującego spa do wypełnionego dźwiękami muzyki baru, dzięki czemu możliwa będzie personalizacja powitania każdego z gości.
- Podskórne chipy umożliwią nam bezprzewodowe sterowanie otoczeniem: temperaturą, oświetleniem, multimediami i wszystkim innym, dostosowując je do naszych potrzeb.
Kontakt z drugim człowiekiem
- W świecie przesyconym sztuczną inteligencją, kontakt z drugim człowiekiem stanie się jeszcze bardziej pożądany, niż do tej pory.
- Dzięki wykorzystaniu technologii, pracownicy hotelu zyskają więcej czasu, by móc zająć się tym, co najważniejsze - ułatwianiem kontaktu gości z innym człowiekiem i budowaniu niezapomnianych wspomnień.
Zrównoważony rozwój w każdym aspekcie - rola odpowiedzialności
- Kolejne 100 lat przetrwają tylko takie firmy, dla których odpowiedzialność będzie nieodłączną częścią prowadzonej przez nie działalności.
- Zrównoważony rozwój będzie częścią każdego aspektu powstawania hotelu - od kopuł odpornych na ekstremalne warunki pogodowe do materiałów budowlanych wykonanych z pozyskanego z oceanów plastiku.
- Hotele będą miały podobne zadania, jak dzisiejsze lokalne władze: zarządzanie lokalnymi zasobami oraz przyczynianie się do rozwoju miejsc, w których będą funkcjonować poprzez tworzenie prowadzonych przez lokalne społeczności owadzich farm oraz hydroponicznych ogrodów warzywnych budowanych na elewacjach budynków.
Zaskakujące zmiany w menu restauracyjnym i personalizacja
- Będziemy odżywiać się głównie produktami pochodzenia roślinnego, a nasze diety zostaną wzbogacone o dość zaskakujące źródła białka. W menu będą królować bolognese z żuka, zapiekanka z planktonu, czy muffinka z wodorostów.
- Nowoczesne posiłki przygotowywane będą przy pomocy drukarek 3D, a obsługa pokojowa będzie mogła pochwalić się niespotykanym dotąd poziomem personalizacji dań.
- Szefowie kuchni będą przygotowywać posiłki dla gości bazując na otrzymanych danych biometrycznych dotyczących ich preferencji kulinarnych i wymagań żywieniowych.
Fitness przyszłości i technologiczny detoks
- Zmierzymy się w wyścigu pływackim z wirtualnym morskim żółwiem lub wespniemy się po cyfrowo wygenerowanej ścianie prowadzącej na Mount Everest - uprawianie sportu będzie tak wyjątkowe, jak tylko możemy to sobie wyobrazić. Ponadto, energia generowana podczas ćwiczeń będzie mogła zasilać sieć energetyczną hotelu, dzięki czemu budynek będzie w stanie osiągnąć zerowy poziom wpływu na środowisko. Goście hotelowi będą mogli zdobywać nagrody za osiągane przez nich cele podczas treningu.
- Dzięki danym podróżującym razem z nami od hotelu do hotelu, będziemy mogli kontynuować swój trening w innymi miejscu, również z pomocą trenera personalnego, który pojawi się obok nas w formie hologramu.
- Czas spędzony z dala od technologii będzie luksusem - chwile spędzane w ten sposób będą niezwykle cenne.
Wchodzimy w drugi wiek działalności naszej firmy z takimi samymi postanowieniami w obszarze innowacji, wykorzystując siłę technologii oraz naszych pracowników wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów. Przeprowadzone przez nas badania przewidują wspaniałą przyszłość dla branży hotelarskiej podkreślając rosnące znaczenie interakcji międzyludzkich w świecie coraz bardziej wypełnionym przez różnego rodzaju technologie. - podkreśla Simon Vincent, EVP oraz prezes EMEA w firmie Hilton.
W roku 2119 nadal będziemy poszukiwać wyjątkowych doświadczeń, ale będą one bardziej spersonalizowane w porównaniu do dzisiejszych - twierdzi futurolog Gerd Leonhard. Ponieważ technologia będzie w naszym życiu wszechobecna, będziemy poszukiwali realnego kontaktu z drugim człowiekiem, w tym z pracownikami hoteli, którzy pomogą nam uczynić nasz pobyt takim, jaki chcemy by był. Za 100 lat hotele będą musiały tworzyć okazje do kontaktu i współpracy, serwując nam chwile, które są na prawdę ważne dla każdego gościa z osobna. - dodaje.
Z raportem Hiltona można zapoznać się poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190627_raport_dotycz_cy_przysz_o_ci_hotelarstwa_-_hilton.pdf
Komentarze
W środę, 6 listopada zostanie ogłoszony oficjalny komunikat dotyczący przyjęcia Polski do programu ruchu bezwizowego do Stanów Zjednoczonych. Jak poinformował w czasie konferencji prasowej prezydent Andrzej Duda, Polacy będą mogli podróżować bez wiz...
Tagi:
Dział gastronomia:
Jak rodziny planują posiłki w
Makarun otwiera lokal poza
Dział hotele, pensjonaty:
Mazowiecka Regionalna Organizacja Turystyczna z nowym
POT wręczyła rekomendacje dla organizatorów kongresów i
Jarmark świąteczny w Gdańsku wśród najpiękniejszych w
Emerging Travel Group ma nowego przewodniczącego
Starsze aktualności:
Polonus wprowadza podróże
Kto powinien wypłacić odszkodowanie za opóźniony lot przy połączeniach
Włoskie lotnisko zostanie
Chińczycy dofinansują Thomasa
Somalia: Atak na hotel w
Gdańsk Airport podsumowuje pierwsze
Sfinks podpisał umowę na objęcie akcji
Ukraina otworzy Czarnobyl dla
Airbnb ma zmienić sposób prezentacji
Śmiertelne ofiary burz gradowych w
Amadeus i Booking.com podpisali
Marriott zapłaci karę za wyciek wrażliwych danych
Jest opinia UOKiK na temat przejęcia spółki hotelowej przez CAD
Cuda dawnej techniki czyli Muzeum Gazownictwa w Paczkowie
Dworzec Centralny przejdzie modernizację
Związek Regionalnych Portów Lotniczych z większym zarządem na kolejną kadencję
Jak majówka wpłynęła na sprzedaż w biurach podróży?
Jaka sprzedaż w biurach u szczytu sezonu?
Zarządca wraca do Hotelu Litwor
Wrocławski przewoźnik kolejowy bez certyfikatu bezpieczeństwa
Rosną przychody Egiptu z turystyki
Kto kupił salony Thomasa Cooka?
Sztuczna inteligencja coraz śmielej wchodzi do gastronomii
Turystyka ślubna napędza cypryjską gospodarkę
Kolejne portugalskie miasto wprowadza podatek turystyczny
Rekordowy rok dla bezpieczeństwa ruchu lotniczego
Terroryzm i turystyka - Ankieta - praca licencjacka
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi