Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
- Specjalista ds. Turystyki w salonie ITAKA
- OFERTA PRACY - Doradca / Konsultant ds. Turystyki
- Kraków - Specjalista ds. Turystyki
- Meble do biura podróży, wyposażenie salonu TUI na...
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
Młodsze pokolenie oczekuje zielonego podejścia
Aż połowa młodych osób skłonna jest zapłacić więcej za pobyt w hotelu, który dba o środowisko i angażuje się społecznie, a co piąta Zetka zawsze wybiera bardziej ekologiczne opcje podróży. Badania przeprowadzone w Polsce na zlecenie Leonardo Hotels obrazują zachodzącą zmianę pokoleniową i motywują branżę do dostosowywania oferty do potrzeb gości coraz mocniej zorientowanych na zrównoważone rozwiązania.
Wyniki badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie Leonardo Hotels mówią, że co piąta osoba, która nie skończyła 24 lat, chce podróżować w sposób bardziej zrównoważony i jest gotowa zapłacić więcej za pobyt w hotelu, który realizuje działania prośrodowiskowe i prospołeczne. Kolejne 29,9 proc. młodych osób deklaruje, że wspiera zrównoważoną turystykę, pod warunkiem, że cena takich wyborów nie jest znacząco wyższa. Podobne preferencje mają jedynie klienci korporacyjni w sektorze MICE, którzy planując wyjazdy integracyjne czy konferencje, coraz częściej kierują się polityką ESG obiektu, pytają o certyfikaty środowiskowe (jak Green Key czy EMAS) i podejmowane działania prospołeczne.
Międzynarodowe sieci hoteli od lat konsekwentnie wdrażają rozwiązania mające na celu zminimalizowanie oddziaływania na środowisko. Bodźcem do intensyfikacji działań związanych ze zrównoważonym rozwojem jest nie tylko obowiązek raportowania pozafinansowego ESG, ale również - a może przede wszystkim - rosnąca świadomość klientów. Goście hotelowi coraz częściej potrafią samodzielnie ocenić, które z praktyk funkcjonujących w hotelach są bardziej, a które mniej skuteczne w kontekście dbania o środowisko i dobrostan społeczny. Wiszący na ścianie certyfikat nie jest już dla nich wystarczającym zapewnieniem, że odwiedzany hotel działa bardziej odpowiedzialnie. Owszem, czytają informacje zamieszczone na infoboardach, ale przede wszystkim chcą widzieć realne działania. Rozwiązania takie jak energooszczędne żarówki, segregacja śmieci czy zaopatrzenie u lokalnych dostawców, to praktyki obecnie uznawane przez gości za oczywiste. W Leonardo Hotels poszliśmy o krok dalej. Nasze działania ESG mają wzbogacać doświadczenie gościa. Zachęcamy klientów do odpowiedzialnych zachowań i integrujemy z lokalną społecznością, m.in. poprzez udostępnianie przestrzeni hotelowych lokalnym artystom czy organizacje ekologicznych warsztatów kulinarnych mówi Magdalena Młynarczyk, Director of Sales & Marketing w Leonardo Hotels Polska. Chcąc jeszcze lepiej wsłuchać się w głos młodych i odpowiedzieć na ich potrzeby, zainicjowaliśmy powstanie wewnętrznego programu LEO Do dodaje Magdalena Młynarczyk.
Na czele LEO Do stanął przedstawiciel Gen Z - Meet Prajapati, Assistant F&B Manager w Leonardo Hotels Polska, który mówi Jako pokolenie Z szybko łapiemy nowe trendy i oczekujemy zmian na każdym kroku - także w podróżach. Kiedy wybieramy hotel, chcemy czuć, że jest nowoczesny, elastyczny i reaguje na to, co dzieje się tu i teraz. Liczy się dla nas digital, wygoda i fajne rozwiązania, które idą w parze z troską o planetę. Program LEO Do ma te pomysły wprowadzać w życie na każdym etapie działalności hotelu. Wierzymy, że przyszłość turystyki to połączenie komfortu, nowych technologii i świadomego dbania o środowisko.
W ramach projektu pracownicy Leonardo Hotels angażują się na wiele sposobów. Od zgłaszania inicjatyw związanych z aktywnościami na rzecz środowiska i społeczeństwa, po udział w wydarzeniach charytatywnych. We wrześniu br. wzięli udział w sprzątaniu okolic hoteli, pobiegli w charytatywnej sztafecie biznesowej Poland Business Run oraz w biegu na Varso Tower z Meetem Prajapatim na czele. Leonardo Hotels cały czas rozwija swoje zrównoważone działania i wdraża nowe rozwiązania, które łączą nowoczesność i wygodę z troską o planetę, lokalną społeczność, pracowników oraz gości hotelowych. Różnorodność, wielonarodowość i wielopokoleniowość jest widoczna nie tylko, gdy popatrzymy na zatrudniony personel, ale również na relację marki z otoczeniem.
Badanie przeprowadziła agencja SW Research na zlecenie Leonardo Hotels Polska w marcu 2025 roku. Metoda badawcza: wywiady on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. Próba badawcza i respondenci: przeprowadzono 820 ankiet z reprezentatywną próbą Polek i Polaków powyżej 18 roku życia, zgodnie z rozkładem płci, wieku i klasy wielkości miejscowości.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Wybrano najlepsze prace
Dział hotele, pensjonaty:
Polska turystyka rośnie i będzie
Drogie Święta i Sylwester w
Starsze aktualności:
Nowa atrakcja turystyczna w
Turystyka 2030: Polacy postawią na biura podróży, technologie i
KLM zapowiada zmiany podczas lotów
Wielkopolska promuje się w
ETC: Turystyka wkracza w decydującą
Cel: Innowacje, Technologie i Zrównoważony Rozwój w
Kraków uznany za najlepszą
Szczyrk 2.0 - wielkie plany małego
Niemiecki pomysł na oswojenie AI
Wciąż utrzymuje się rosnąca sprzedaży w biurach podróży
Afrykański przewoźnik lotniczy wznawia działalność
Polska w pierwszej 20 rankingu ICCA
Najgorsze ustępuje, ale marże organizatorów nadal pod podwójną presją
Ryanair trzyma pasażerów w niepewności
UNWTO widzi oznaki odbicia w turystyce
Grecja wprowadza opłatę turystyczną
Linie Emirates zatrudnią 6000 osób
Uzbekistan wprowadza zmiany w systemie wizowym
Ryanair zaostrza politykę bagażową
Turystka domagała się zadośćuczynienia od przewoźnika za zagubiony bagaż
SOIT: Tarcza PFR 2.0 wyklucza większość organizatorów turystyki biznesowej
Gdańskie lotnisko publikuje wyniki za pierwsze półrocze
Rząd przedłuża ograniczenia dla hoteli i gastronomii
W jakich hotelach przybywa najwięcej gości?
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego UNESCO
