Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Zwyczaje Polaków związane z podróżami do Grecji
Biuro podróży Rainbow przeprowadziło badanie ankietowe na grupie ponad 1100 osób, które odwiedziły Helladę choć raz w życiu. Jego wyniki pozwoliły określić m.in., dlaczego Grecja jest tak popularnym krajem wśród polskich turystów, jaką formę podróżowania najchętniej wybierają, z kim podróżują najczęściej i co robią w trakcie pobytu.
Trzech na czterech ankietowanych zdecydowało się wybrać do tego kraju dwa i więcej razy. Przedstawione wyniki pokazują, że bogata oferta atrakcji turystycznych i niska cena wyjazdu oraz pobytu na miejscu są najczęściej deklarowanym powodem wyboru tej destynacji. Co ciekawe, jedna na pięć osób zdecydowała się spędzić urlop w Grecji z uwagi na bliską odległość od Polski.
Polacy najczęściej wyjeżdżają z biurem turystycznym. Chętnie wykupują wycieczki w formule All Inclusive
Blisko 82% Polaków podróżujących do Grecji zdecydowało się skorzystać z usług biura podróży, zaś 15% wybrało organizację wyjazdu i pobytu na własną rękę. Wśród osób, które odwiedziły Grecję za pośrednictwem touroperatora prawie 72% wybrało ofertę All Inclusive, z czego 60% zaznaczyło, że decydowało się na tę formę wypoczynku podczas każdego wyjazdu, a 25% prawie za każdym razem.
Wycieczki Last Minute cieszyły się nieco mniejszym powodzeniem wśród turystów. Wyniki pokazały, że 35% wszystkich osób odwiedzających Helladę choć raz wybierało tę opcję, z czego prawie 36% decydowało się na skorzystanie z możliwości wyjazdu na ostatnią chwilę prawie za każdym razem.
Największą grupę ankietowanych stanowią osoby najczęściej jeżdżące do Grecji ze swoją "drugą połówką" - taką opcję wybrało 47% respondentów. 39% deklarowało, że zazwyczaj odwiedzało Grecję w towarzystwie rodziny, zaś 24% zazwyczaj wybierało się tam z przyjaciółmi. Mniej niż 7% podróżowało samotnie.
Plażowanie oraz zwiedzanie zabytków to najchętniej wybierane aktywności podczas pobytu w Grecji.
86% ankietowanych zadeklarowało, że plażowanie to dla nich najbardziej atrakcyjna opcja podczas urlopowego wypoczynku. Niewiele mniej uznało zwiedzanie zabytków jako najbardziej atrakcyjną dla siebie formę spędzania wolnego czasu podczas pobytu w Grecji (82% ankietowanych). Jedynie co piąta osoba jest zainteresowana górskimi wycieczkami i uznała tę formę aktywności za ciekawą. Wycieczki z przewodnikiem i rejsy statkiem lub promem cieszą się nieco mniejszą popularnością, zaś wypoczynek na terenie hotelu jest najbardziej atrakcyjną opcją dla 41% ankietowanych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Dział badania rynku i analizy:
FlixBus: Polacy chcą podróżować na
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
IGHP: Otwarcie hoteli to krok w dobrym kierunku
Nowa inwestycja znanego polskiego piłkarza
Duże nadzieje, małe szanse na dużą pomoc
Brak rąk do pracy daje się we znaki
Maroko otworzy granice od 15 czerwca
Travelist: Polacy wykorzystali 15 proc. środków z bonu turystycznego
MSiT bada rynek usług pilockich i przewodnickich
Trwa Fine Dining Week czyli festiwal sztuki restauracyjnej
Rosyjscy przewoźnicy założą firmy w Turcji, aby ominąć sankcje?
Rainbow podsumował ubiegły rok i wskazał podział zysku
Które polskie hotele wyróżnił Michelin?
5 greckich regionów przyciąga 84 proc. turystów
Rekordowy rok dla PKP Intercity
