Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej -...
Zwyczaje Polaków związane z podróżami do Grecji
Biuro podróży Rainbow przeprowadziło badanie ankietowe na grupie ponad 1100 osób, które odwiedziły Helladę choć raz w życiu. Jego wyniki pozwoliły określić m.in., dlaczego Grecja jest tak popularnym krajem wśród polskich turystów, jaką formę podróżowania najchętniej wybierają, z kim podróżują najczęściej i co robią w trakcie pobytu.
Trzech na czterech ankietowanych zdecydowało się wybrać do tego kraju dwa i więcej razy. Przedstawione wyniki pokazują, że bogata oferta atrakcji turystycznych i niska cena wyjazdu oraz pobytu na miejscu są najczęściej deklarowanym powodem wyboru tej destynacji. Co ciekawe, jedna na pięć osób zdecydowała się spędzić urlop w Grecji z uwagi na bliską odległość od Polski.
Polacy najczęściej wyjeżdżają z biurem turystycznym. Chętnie wykupują wycieczki w formule All Inclusive
Blisko 82% Polaków podróżujących do Grecji zdecydowało się skorzystać z usług biura podróży, zaś 15% wybrało organizację wyjazdu i pobytu na własną rękę. Wśród osób, które odwiedziły Grecję za pośrednictwem touroperatora prawie 72% wybrało ofertę All Inclusive, z czego 60% zaznaczyło, że decydowało się na tę formę wypoczynku podczas każdego wyjazdu, a 25% prawie za każdym razem.
Wycieczki Last Minute cieszyły się nieco mniejszym powodzeniem wśród turystów. Wyniki pokazały, że 35% wszystkich osób odwiedzających Helladę choć raz wybierało tę opcję, z czego prawie 36% decydowało się na skorzystanie z możliwości wyjazdu na ostatnią chwilę prawie za każdym razem.
Największą grupę ankietowanych stanowią osoby najczęściej jeżdżące do Grecji ze swoją "drugą połówką" - taką opcję wybrało 47% respondentów. 39% deklarowało, że zazwyczaj odwiedzało Grecję w towarzystwie rodziny, zaś 24% zazwyczaj wybierało się tam z przyjaciółmi. Mniej niż 7% podróżowało samotnie.
Plażowanie oraz zwiedzanie zabytków to najchętniej wybierane aktywności podczas pobytu w Grecji.
86% ankietowanych zadeklarowało, że plażowanie to dla nich najbardziej atrakcyjna opcja podczas urlopowego wypoczynku. Niewiele mniej uznało zwiedzanie zabytków jako najbardziej atrakcyjną dla siebie formę spędzania wolnego czasu podczas pobytu w Grecji (82% ankietowanych). Jedynie co piąta osoba jest zainteresowana górskimi wycieczkami i uznała tę formę aktywności za ciekawą. Wycieczki z przewodnikiem i rejsy statkiem lub promem cieszą się nieco mniejszą popularnością, zaś wypoczynek na terenie hotelu jest najbardziej atrakcyjną opcją dla 41% ankietowanych.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Enter Air podpisuje rekordową umowę z
Dział badania rynku i analizy:
ETC: Trzeci kwartał roku udany dla
WTTC: może braknąć rąk do pracy w
Więcej turystów w polskich obiektach
Starsze aktualności:
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
POT przyznała rekomendacje na lata
Ryanair planuje przewiezienie 20 mln
eSky zachęca do wczesnego planowania
IGHP: Otwarcie hoteli to krok w dobrym kierunku
Nowa inwestycja znanego polskiego piłkarza
Duże nadzieje, małe szanse na dużą pomoc
Brak rąk do pracy daje się we znaki
Maroko otworzy granice od 15 czerwca
Travelist: Polacy wykorzystali 15 proc. środków z bonu turystycznego
MSiT bada rynek usług pilockich i przewodnickich
Trwa Fine Dining Week czyli festiwal sztuki restauracyjnej
Rosyjscy przewoźnicy założą firmy w Turcji, aby ominąć sankcje?
Rainbow podsumował ubiegły rok i wskazał podział zysku
Które polskie hotele wyróżnił Michelin?
5 greckich regionów przyciąga 84 proc. turystów
Rekordowy rok dla PKP Intercity
