TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Sąd Apelacyjny o cenach w restauracjach franczyzowych

Sfinks Polska S.A. zawierała z franczyzobiorcami umowy regulujące wysokość cen produktów oferowanych w restauracjach. W 2013 roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał to za zmowę cenową i nałożył na przedsiębiorcę karę w wysokości ponad 462 tys. zł. Po długiej batalii sądowej, sprawa trafiła do Sądu Apelacyjnego, który niedawno wydał wyrok w tej sprawie.


Wcześniej, spółka odwoływała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który w sierpniu 2016 r. oddalił w całości odwołanie spółki. Sąd Apelacyjny w styczniu 2018 r. zmienił wyrok SOKiK, obniżając karę do 50 tys zł.

W ustnych motywach rozstrzygnięcia Sąd stwierdził, że wprowadzenie w swojej sieci franczyzowej sztywnych cen odsprzedaży przez Sfinks stanowi porozumienie ograniczające konkurencję. Mimo że spółka twierdziła, że stosowanie jednolitych cen jest niezbędne, aby zapewnić jednolitość usług w sieci, ale nie przedstawiła w tym zakresie żadnych analiz marketingowych. Obniżając karę pieniężną Sąd wskazał, że różnica między ceną, która hipotetycznie mogła ukształtować się, gdyby nie zawarto zmowy, a ceną ustalaną w ramach porozumienia nie mogła być duża, co świadczy o jego niewielkiej szkodliwości.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sąd wyrok restauracja franczyza sfinks uokik zmowa cenowa




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję