TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Dzięki spotowi telewizyjnemu, emitowanemu na BBC Warszawa jest lepiej postrzegana

W kwietniu i maju tego roku w telewizji BBC World można było obejrzeć spot reklamowy polskiej stolicy. Podczas 4 tygodni emisji widziało go niemal osiem milionów ludzi z całej Europy. Na podstawie badań przeprowadzonych przez BBC World wynika, że Polska jest dobrze postrzegana.


Akcję reklamową prowadziła fundacja Warsaw Destination Alliance, od 20 kwietnia do 19 maja ukazało się na ekranach telewizorów w całej Europie aż 250 krótkich spotów reklamujących Polskę. Nastawiono się głownie na atrakcyjność turystyczną i inwestycyjną naszej stolicy. Grupę ośmiu milionów widzów, którzy widzieli spoty podzielono procentowo, a mianowicie 26% widzów to biznesmeni, kolejne 27% to osoby kreujące opinię publiczną, 26% to osoby, które często wyjeżdżają natomiast ostatnie 23% to obywatele Europy, którzy często wyjeżdżają jednak na krótko. Film reklamujący Warszawę był kompilacją długie i bogatej tradycji miasta z jego świeżością i nowoczesnością. Według ankiety przeprowadzonej wśród widzów aż 38% z nich odebrało film pozytywnie, natomiast 17% było zaintrygowanych. Ankietowanie wypowiadali się wyjątkowo pozytywnie na temat Warszawy, dostrzegli jej kosmopolityzm i dynamiczny rozwój. Film ukazał więc Polskę jako doskonałe miejsce nie tylko na wypoczynek ale również dokonywanie inwestycji.

Co więcej połowa badanych przyznała, że po obejrzeniu filmu chciałaby przyjechać do Polski. Wśród miast Europejskich nasza stolica zajęła piąte miejsce pod względem atrakcyjności biznesowej.

Ankietowani mieli również wskazać najmocniejsze strony Warszawy i według nich są to: potencjał ludzki, wzrost ekonomiczny, rozwój biznesu, rozległy rynek oraz ciekawa historia.

Wyemitowanie spotu w BBC World było niewątpliwie trafionym pomysłem na szeroką akcję promocyjną. Na pewno pomogło to w zmianie sposobu postrzegania Warszawy wśród Europejczyków i zwiększenie zainteresowania Polską. Jednak nie tylko reklama powinna zmieniać wizerunek Warszawy, a organizacje turystyczne i biznesmeni oraz mieszkańcy miasta. Według prezesa Warsaw Destination Alliance to oni mają największy wpływ na jego rozwój.

Warsaw Destination Alliance została powołana przez hotele: Hyatt Regency Warsaw, Holiday Inn Warszawa, InterContinental Warszawa, Le Regina, Le Royal Meridien Bristol, Marriott Warsaw, Radisson SAS Centrum Hotel, Hotel Rialto, Sheraton Warsaw Hotel & Towers, Sofitel Victoria, Residence St. Andrews Palace, The Westin Warsaw, Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre, Novotel Warszawa Centrum, Best Western Hotel Mazurkas, Polonia Palace Hotel oraz linie lotnicze, obiekty kulturalne oraz gigantów przemysłu spożywczego. Jej założycielem jest Alex Kloszewski, a utrzymuje się ona z dobrowolnych datków i składek. W tym celu organizowane są imprezy i aukcje dzięki, którym można promować Warszawę w tak skuteczny sposób.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
promocja Warszawy BBC World Warsaw Destination Alliance spot reklamowy rozwój miasta Warszawa Hyatt Regency Warsaw Holiday Inn Warszawa InterContinental Warszawa Le Regina Le Royal Meridien Bristol Marriott Warsaw Radisson SAS Centrum Hotel Hotel Rialto Sheraton Warsaw Hotel & Towers Sofitel Victoria Residence St. Andrews Palace The Westin Warsaw Hilton Warsaw Hotel & Convention Centre Novotel Warszawa Centrum Best Western Hotel Mazurkas Polonia Palace Hotel film reklamujący polskę


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję