Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
Autokary kontra samoloty
- Cały świat lata, w tym Polak - Europejczyk, do niedawna głównie "twardo jadący po ziemi". A autokary, które poszły w odstawkę, liczą, że znów się zapełnią - pisze "Puls Biznesu".
W 2006 roku przez lotniska przewinęło się 6,5 miliona osób. W pierwszym kwartale tego roku było ich już 1,67 mln.
Wcześniej obywatele naszego kraju głównie wybierali się w podróż samochodem lub autokarem, a z początkiem maja 2004 roku coraz częściej ich wybór podał na samolot. Pomimo, że cena biletów autokarowych nadal jest sporo niższy od biletów na samolot, jednak 2-5 godzinny lot np. do Anglii przebija ponad 20-godzinną jazdę autobusem.
Przewoźnicy nie załamują się jednak podkreślają, że plusem podróży autokarem jest możliwość rozpoczęcia podróży w miejscu zamieszkania i dotarcia tam, gdzie samoloty nie dolatują. Stąd też linie rozwijają połączenia zdecydowanie między mniejszymi miejscowościami.
- Podróżny może zabrać do autokaru więcej bagażu, za który w samolocie musiałby słono dopłacić, co jest niekorzystne dla wyjeżdżających za pracą na Zachód - przekonują przewoźnicy.
Bo to głównie gastarbeiterzy i odwiedzające ich rodziny trzęsą rynkiem przewozów autokarowych. Z tym, że po pewnym czasie wracają do domu i wówczas stać ich na zakup biletu lotniczego.
Firmy autokarowe zarzucają liniom lotniczym opóźnienia, odwołane loty, noce spędzone na lotnisku.
- Sytuacja z pewnością się unormuje, co widać na przykładzie naszych partnerów z Europy, którzy konkurując z nowoczesną koleją i liniami lotniczymi świetnie sobie radzą - mówi Grażyna Wojnowska, prezes Eurolines Polska.
- Drogą rozwoju transportu drogowego będzie konsolidacja. Tylko najlepsze i najwiarygodniejsze podmioty będą mogły przyciągać klientów. Nie bez znaczenia będzie też rozwój infrastruktury i usługi dodatkowe firm, jak np. budowa centrów przesiadkowych ułatwiających i skracających podróż bez dodatkowych kosztów - przewidują eksperci.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział przewodnicy i piloci:
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Nowa kampania promocyjna Ecco Holiday - "Jeśli kurs euro spadnie, oddamy Ci różnicę!"
SkyEurope wycofa się z Krakowa i Budapesztu?
Plany Polaków na długi weekend
Nagroda dla belgijskiego przewoźnika
W 70 minut z Łodzi do Warszawy
Szlak na Giewont ponownie otwarty dla turystów
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Biuro podróży PROXIMA TRAVEL zatrudni specjalistę ds. sprzed
Kawior z Morza Kaspijskiego podrożeje?
Obowiązkowe pasy również dla pasażerów autokarów i autobusów
Zagraniczne wizyty studyjne na Dolnym Śląsku
Tatry: szlaki zamknięte z powodu remontów
Rząd wprowadzi koncesję na sprzedaż papierosów w restauracjach?
10 rocznica istnienia linii easyJet w Irlandii
Łódź: hotel Reler imienia Rubinsteina?