TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Fly.pl: Posumowanie trendów i zmian jakie miały miejsce podczas wakacji 2009

Według danych Fly.pl - internetowego biura podróży, w tym roku najbardziej popularnym kierunkiem wyjazdów Polaków był jak zwykle Egipt. W ubiegłym roku ponad 25% całej sprzedaży ofert generowały wakacje w tym gorącym kraju.


Co prawda, tegoroczne wakacje przyniosły spadek zainteresowania Egiptem wśród Polaków (22,2% całej sprzedaży letniej Fly.pl), ale kraj ten nie stracił pozycji lidera w zestawieniu ogólnym. Kolejne miejsca w rankingu najpopularniejszych kierunków w sezonie 2009 zajęły Turcja (21%), Grecja i Wyspy Greckie (18,6%) oraz Tunezja (16%).

Należy zauważyć, że w momencie kiedy w Polsce trwa lato, a większość Polaków wybiera się na urlop, pogoda w odległych, egzotycznych krajach nie jest najlepsza. Podczas europejskiej zimy egzotyka jest już propozycją o wiele bardziej kuszącą, jednak portfele większości Polaków nie pozwalają na tak duże wydatki. Z tego powodu najpopularniejszymi kierunkami są destynacje jednocześnie bliskie oraz najtańsze, które oferują piękną pogodę i ciepłą wodę w cenie ok. 2 tys. zł za osobę.

Kryzys gospodarczy wraz z rosnącym bezrobociem nie odbiły się znacząco na wyjazdach wakacyjnych w 2009 roku. Klienci nie poszukiwali za wszelką cenę najtańszych rozwiązań, wskutek czego średnia cena rezerwacji w tym roku była tylko nieznacznie niższa niż w roku ubiegłym i wyniosła 4 637 zł wobec 4 761 zł w 2008 r. W blisko 47% przypadków, jedna rezerwacja obejmowała dwie osoby, zaś w przypadku kolejnych 30% - trzy osoby. Dalszych 17% rezerwacji zostało wykupionych dla 4 osób. W 2008 roku trochę więcej rezerwacji obejmowało 2 osoby (blisko 50%), a mniej, 3 osoby (25%). Da się zauważyć, że Polacy bardzo rzadko decydują się na samotne wyjazdy, dwóch procent nie przekroczył odsetek rezerwacji dla jednego turysty.

Według danych Fly.pl rośnie popularność hoteli 4-gwiazdkowych kosztem hoteli z jedną gwiazdką bądź mniej. W tym roku ponad 42% klientów portalu wybrało pobyt w hotelu 4-gwiazdkowym, prawie 40% w hotelu 3-gwiazdkowym.

Na pobyt w hotelu 5-gwiazdkowy zdecydowało się blisko 14% turystów. W 2008 roku wybieraliśmy najczęściej hotele 3-gwiazdkowe (45%), przed hotelami 4-gwiazdkowymi (37%) oraz 5-gwiazdkowymi (13,5%). Pojawiła się tendencja wybierania nie tylko coraz lepszych hoteli, ale również coraz lepszego wyżywienia. Odsetek Polaków, którzy wybrali opcję All Inclusive nadal dynamicznie rośnie. W roku 2009 aż 69% klientów Fly.pl zdecydowało się na tę możliwość. Rok wcześniej ten odsetek wynosił 64%. Jednocześnie, z 30% do 23% spadła liczna turystów decydujących się na dwa posiłki.

Należy pamiętać, że pojęcie "All Inclusive" nie oznacza w każdym hotelu tego samego i warto sprawdzić, co zawiera owy pakiet. Jakość tej opcji zależy od liczby gwiazdek hotelu, destynacji i sieci hotelowej.

W tym roku nie tylko wzrosła popularność lepszych hoteli oraz lepszego wyżywienia. Częściej wybieraliśmy dłuższe wyjazdy wakacyjne. W ubiegłym roku na tydzień wyjechało 59,5% klientów Fly.pl, zaś na dwa tygodnie - niecałe 36%. W roku 2009, na dwutygodniowy wyjazd mogło pozwolić sobie 40% turystów. Na tydzień wybrało się 55%.

W ubiegłym roku lipiec i sierpień przyciągnęły najwięcej turystów. W lipcu 2008 wybrało się na wakacje ponad 28% klientów Fly.pl, w sierpniu - 26%. Na trzecim miejscu znalazł się czerwiec, kiedy na wczasy wyjechało ponad 15% turystów. Rok 2009 przyniósł odmienne wyniki. Ani lipiec ani sierpień nie okazały się dla Polaków tak atrakcyjne jak czerwiec. Wycieczkę w tym właśnie miesiącu wykupiło ponad 25% klientów Fly.pl. Na lipcowe wojaże zdecydowało się 23%, zaś sierpniowe -20%. O ile w ubiegłym roku blisko 21,5% rezerwacji na Fly.pl dokonano na 10 bądź mniej dni przed wyjazdem, to już w tym roku takie rezerwacje były dokonywane przez blisko 27,5% turystów.

Najpopularniejszym touroperatorem wśród klientów Fly.pl okazał się, podobnie jak w 2008, Neckermann. Co roku, prawie 12% wyjazdów rezerwowanych na Fly.pl pochodzi z oferty tego touroperatora. Zaraz za Neckermannem znalazła się Triada (11,3%), a na kolejnych miejscach: Exim Tours (10,4%), Oasis Tours (9,9%) oraz Itaka (9,6%).




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Fly.pl Neckermann Triada Egipt Turcja Wyspy Greckie Tunezja kryzys gospodarczy hotele all inclusive Itaka Oasis Tours Exim Tours wakacje 2009




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję