TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Śląsk jak na Discovery

Przeprowadzenie skutecznej akcji promocyjnej regionu nie jest tylko problemem Śląska, ale w tej części Polski sprawa jest wyjątkowo trudna. Ostatnio powstał innowacyjny pomysł jak sprzedać śląskie atrakcje turystom.


Z ankiet przeprowadzonych przez Śląską Organizację Turystyczną wynika, że odwiedzający uważają region za atrakcyjny turystycznie. Kłopoty sprawiał jedynie brak odpowiedniego oznakowania i dostatecznej ilości tablic informacyjnych. Najwięcej osób przybywało z województwa małopolskiego, łódzkiego, mazowieckiego i zachodniopomorskiego. Na dłuższe pobyty turyści zatrzymywali się zwykle w górach, pozostałą część województwa odwiedzając przejazdem.

Takie nastawienie chcą zmienić instytucje odpowiedzialne za turystykę na Śląsku. Wyjazdy na targi turystyczne nie wystarczają i przede wszystkim należy dopracować ofertę, która w obecniej formie nie jest dostatecznie spójna. Na przykład, aby atrakcyjna kolejka wąskotorowa przyciągnęła turystów muszą z nią współgrać imprezy plenerowe.

Ostatnim pomysłem, który chce zrealizować Śląska Organizacja Turystyczna jest stworzenie cyklu filmów dokumentalnych o Śląsku w których region zostanie zaprezentowany oryginalnie i ciekawie - jak na Discovery. Tak uważa Agnieszka Sikorska, dyrektorka ŚOT i autorka pomysłu. Chodzi o pokazanie regionu, miasta, przyrody, ludzi, kuchni i ciekawostek, a nie stworzenie nudnej reklamówki.

Zdaniem Sikorskiej do prowadzenia programu powinna zostać zaangażowana osoba z charyzmą, taka jak Martyna Wojciechowska. Cykl trzeba szeroko rozreklamować w Polsce i za granicą.

Na filmowy budżet złożyłyby się instytucje takie jak Urząd Marszałkowski, touroperatorzy, organizacje turystyczne i gminy należące do ŚOT. Są także plany sięgnięcia po środki na realizację programu do kasy unijnej.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
sląsk region reklama promocja ŚOT Sląska Organizacja turystyczna turystyka turyści atrakcje discovery reklamówka program reportaż martyna wojciechowska śląsk śląska kolejka wąskotorowa na śląsku promowanie




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję