Śląsk jak na Discovery
Przeprowadzenie skutecznej akcji promocyjnej regionu nie jest tylko problemem Śląska, ale w tej części Polski sprawa jest wyjątkowo trudna. Ostatnio powstał innowacyjny pomysł jak sprzedać śląskie atrakcje turystom.
Z ankiet przeprowadzonych przez Śląską Organizację Turystyczną wynika, że odwiedzający uważają region za atrakcyjny turystycznie. Kłopoty sprawiał jedynie brak odpowiedniego oznakowania i dostatecznej ilości tablic informacyjnych. Najwięcej osób przybywało z województwa małopolskiego, łódzkiego, mazowieckiego i zachodniopomorskiego. Na dłuższe pobyty turyści zatrzymywali się zwykle w górach, pozostałą część województwa odwiedzając przejazdem.
Takie nastawienie chcą zmienić instytucje odpowiedzialne za turystykę na Śląsku. Wyjazdy na targi turystyczne nie wystarczają i przede wszystkim należy dopracować ofertę, która w obecniej formie nie jest dostatecznie spójna. Na przykład, aby atrakcyjna kolejka wąskotorowa przyciągnęła turystów muszą z nią współgrać imprezy plenerowe.
Ostatnim pomysłem, który chce zrealizować Śląska Organizacja Turystyczna jest stworzenie cyklu filmów dokumentalnych o Śląsku w których region zostanie zaprezentowany oryginalnie i ciekawie - jak na Discovery. Tak uważa Agnieszka Sikorska, dyrektorka ŚOT i autorka pomysłu. Chodzi o pokazanie regionu, miasta, przyrody, ludzi, kuchni i ciekawostek, a nie stworzenie nudnej reklamówki.
Zdaniem Sikorskiej do prowadzenia programu powinna zostać zaangażowana osoba z charyzmą, taka jak Martyna Wojciechowska. Cykl trzeba szeroko rozreklamować w Polsce i za granicą.
Na filmowy budżet złożyłyby się instytucje takie jak Urząd Marszałkowski, touroperatorzy, organizacje turystyczne i gminy należące do ŚOT. Są także plany sięgnięcia po środki na realizację programu do kasy unijnej.
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Warmińsko-mazurskie: stan kąpielisk jest zadowalający
Lepsza prognoza pogody na najbliższe dni
Konsument na rynku turystycznym - polski system informacji turystycznej
Straż Graniczna przekazuje ważne informacje na temat podróżowania po Europie
easyJet: dobre wyniki finansowe za ostatni rok
Płock: nikt nie chce restauracji na parterze Teatru Dramatycznego?
Ośrodek i kąpielisko miejskie jeszcze nie sprzedane!
British Airways i Iberia podpisały umowę o fuzji
UE będzie negocjować z USA sprawę wiz, ale nie dla Polski
Stoisko targowe za 111 264 zł brutto
PKP chce kurtyn, zasłaniających wypadki!
Zamek w Kórniku przejdzie remont
Unia przeznaczyła 951 mln euro na inwestycje w kujawsko-pomorskim
EUROTRAMPING- zwrot kosztów w związku z rezygnacja z wycieczki szkolnej