TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






easyJet i wpływ samolotów na środowisko

easyJet jest dziś pierwszą linią lotniczą, która oficjalnie wezwała do wprowadzenia bardziej rygorystycznych i obowiązkowych regulacji prawnych dotyczących samolotów, które miałyby doprowadzić do zmniejszenia emisji CO2 o 40%.


W czasie konferencji w Londynie, Andy Harrison, Dyrektor Generalny easyJet powiedział: "Lotnictwo potrzebuje globalnych rozwiązań. Pierwszym rozwiązaniem, jakie przychodzi na myśl rządzącym, są podatki. Jednak one nie dadzą nam efektu w postaci zrównoważonego lotnictwa, ponieważ branża najbardziej dynamicznie rozwija się w Chinach i Indiach. Zmiany technologiczne są nieuchronne, dlatego już teraz powinniśmy pomyśleć o zmianach legislacyjnych, które wprowadziłby zaostrzone standardy emisji.

Największe postępy w rozwoju lotnictwa miały miejsce podczas wojny. Dziś rządzący muszą sprawić, że wysiłki w walce ze zmianami klimatycznymi również przyniosły znaczny rozwój technologii lotniczych.

Domagamy się zmiany prawa w kwestii wpływu samolotów na środowisko, które miałyby wyeliminować przestarzałe i niewydajne maszyny. Jeżeli postawimy na nowe, "czyste" samoloty, a uziemimy zatruwacze powietrza, branża lotnicza w skali makro zmniejszy emisję CO2 i będzie przeciwdziałać zmianom klimatycznym.

Ze względu na to, że większość samolotów produkowana jest na terenie Europy i USA, zaostrzone przepisy dotyczące emisji spełniane przez tych producentów, przyniosą globalne korzyści wynikające z faktu, że maszyny te są eksportowane na szybko rozwijające się rynki Chin i Indii.

Już teraz obowiązują normy dotyczące dopuszczalnego poziomu hałasu emitowanego przez samoloty czy też minimalnej wydajności silników diesla, chłodziarek oraz wielu innych produktów. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) wraz z europejskimi przywódcami muszą rozszerzyć te minimalne standardy również na poziom CO2 emitowanego przez samoloty".

Standardy byłby wprowadzane trzy stopniowo, zaczynając od samolotów typu Airbus A320 i Boeing 737 latających na krótkich dystansach, które często mają ponad 20 lat. easyJet proponuje, aby:
- do 2015 każdy nowy samolot musiałby spełniać standardy, o których jest mowa w przepisach,
- po 2024 linie lotnicze nie mogłyby wprowadzać do swojej floty samolotów, które nie spełniają standardów, o których jest mowa w przepisach,
- po 2030 linie lotnicze nie mogłyby wykorzystywać samolotów, które nie spełniają standardów, o których jest mowa w przepisach.

easyJet proponuje, aby Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) była liderem w tym procesie w celu zapewnienia globalnego zasięgu oraz konsensusu. ICAO miałaby także ustanowić standardy i ramy czasowe dla innych typów maszyn. Standardy dotyczyłyby wszystkich krajów rozwiniętych. Rządy tych państw brałyby aktywny udział w pracach badawczo-rozwojowych.






Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
easyJet samoloty a ochrona środowiska Andy Harrison dyrektor Generalny easyJet zmniejszenie emisji CO2 lotnictwo klimat czyste samoloty Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) linie lotnicze




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję