TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKP InterCity - za spóźniony pociąg będzie zniżka na inny?

Pomimo decyzji rządu o zwolnieniu przewoźników kolejowych z konieczności wypłacania pasażerom odszkodowań za opóźnienia pociągów, PKP InterCity zapowiedział wprowadzenie tego typu rekompensat od 24 listopada br.. Jednak zamiast gotówki pasażer będzie mógł dostać bon uprawniający do zniżki na inne połączenie.


Tak np. jeżeli opóźnienie pociągu wyniesie 60 minut pasażer będzie miał prawo do zniżki w wysokości 25% kosztu biletu. Jeżeli opóźnienie przekroczy 2 godziny będzie to 50% opłaty za bilet.W celu uzyskania takiej zniżki pasażer opóźnionego pociągu musi pobrać z centrum obsługi pasażera albo z internetu druk, który należy uzupełnić i wysłać do przewoźnika. PKP InterCity w ciągu 30 dni rozpatrzy wniosek i wyśle pasażerowi ważny przez rok bon, uprawniający do zniżki przy zakupie biletu na inne połączenie. Tego typu rekompensaty będą dostępne tylko dla pasażerów pociągów InterCity. Pasażerowie korzystający z Tanich Linii Kolejowych, należących do tego samego przewoźnika, nie będą mogli liczyć na takie zniżki.

Jak stwierdził Paweł Ney rzecznik PKP InterCity zmiany te są kopią unijnego rozporządzenia zgodnie z którym przewoźnik jest zobowiązany do wypłacenia na rzecz pasażera odszkodowania za opóźniony pociąg. -" Jest jedna różnica: rozporządzenie nakłada obowiązek wypłacenia gotówki, a my będziemy dawać bony do późniejszego wykorzystania" - powiedział.

Rząd zdecydował, że przewoźnicy na razie nie muszą się stosować do zapisów rozporządzenia o obowiązku wypłacania odszkodowań. Argumentem była liczba prac modernizacyjnych toczących się na polskich liniach kolejowych, które powodują opóźnienia. Jak stwierdził Ney, przewoźnik zapowiadał wprowadzenie takiego rozwiązania od czerwca i nie wycofał się z tych planów. "Mamy nadzieję, że pasażerowie docenią to rozwiązanie, a i dla spółki nie będzie jakimś wielkim obciążeniem finansowym" - powiedział Ney. Według niego z ostatnich badań wynika, że punktualnie kursuje 85 proc. pociągów PKP InterCity. Rekompensatę w gotówce mogą otrzymać pasażerowie pociągów na trasach międzynarodowych. W przyszłości przewoźnik planuje rozszerzyć rozwiązanie również na Tanie Linie Kolejowe.





Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP InterCity odszkodowanie za opóźnienia pociągów zniżka na bilet kolejowe PKP Tanie Linie Kolejowe pasażerowie Paweł Ney rzecznik PKP InterCity




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję