TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny bran¿y turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Fuzja Galileo i Worldspan!

7 grudnia 2006 r. Travelport Ltd. i Worldspan, L.P. og³osi³y porozumienie o przekszta³ceniu Worldspan w spó³kê zale¿n± Travelport w celu utworzenia wiod±cego na ¶wiecie dostawcy rozwi±zañ turystycznych.


- Zwiêkszanie nacisków zwi±zanych z kosztami na dostawców i agencje turystyczne w po³±czeniu ze wzmocnieniem alternatywnych kana³ów dystrybucji, takich jak bezpo¶rednie kana³y dostawców, wci±¿ wp³ywaj± na sposób nabywania us³ug turystycznych, - powiedzia³ Jeff Clarke, Chief Executive Officer firmy Travelport. - Ta fuzja utworzy bardziej skutecznego i wydajnego dostawcê dystrybucji us³ug turystycznych i zapewni nam lepsze warunki do zaspokajania rozwijaj±cych siê potrzeb naszych klientów, dostawców us³ug turystycznych, agencji podró¿y oraz nabywców finalnych.

W zwi±zku z tym, ¿e rynek us³ug turystycznych stale siê rozrasta w znacznym tempie, dostawcy i biura podró¿y potrzebuj± technologii i sieci zdolnych do obs³u¿enia wzrastaj±cego popytu. Zwiêksza siê konkurencja w przemy¶le dystrybucji us³ug turystycznych, czê¶ciowo w postaci rezerwacji us³ug poprzez alternatywne kana³y dystrybucji us³ug turystycznych. Wed³ug badañ Forrester Research, ju¿ ponad po³owa rezerwacji turystycznych w USA jest przetwarzana poprzez alternatywne kana³y, inne ni¿ GDS. Na ca³ym ¶wiecie oczekuje siê dalszego wzrostu sprzeda¿y bezpo¶rednio ze stron dostawców, poniewa¿ linie lotnicze zachêcaj± do bezpo¶rednich rezerwacji za pomoc± programów lojalno¶ciowych, wyj±tkowych taryf i ewentualnie poprzez usuniêcie tre¶ci z systemów GDS. Po³±czenie Travelport i Worldspan jest odpowiedzi± na rosn±ce zapotrzebowania przemys³u dystrybucji us³ug turystycznych, jak równie¿ wspiera potrzebê op³acalnych i wydajnych ofert GDS.

- Ta fuzja umacnia wzajemnie siê dope³niaj±ce mocne strony obu naszych firm, co przyniesie korzy¶ci naszym obecnym i przysz³ym klientom, pozwalaj±c im skierowaæ siê na coraz bardziej konkurencyjne rynki, - stwierdzi³ Rakesh Gangwal, Chairman, President i Chief Executive Officer firmy Worldspan. - Po³±czenie Travelport i Worldspan jest bezpo¶redni± odpowiedzi± na trendy wewn±trz bran¿y i zapewni nowe standardy technologii, wysokiej jako¶ci tre¶ci, jak równie¿ obs³ugê klienta na ¶wiatowym poziomie.

Obecnie ponad 750 dostawców, 63 000 biur podró¿y oraz milion klientów finalnych na ca³ym ¶wiecie korzysta z dystrybucji us³ug turystycznych zapewnianej przez obydwie organizacje.

Ta transakcja scali dwie firmy o ¶wiatowym zasiêgu. Po³±czonej firmie bêdzie przewodzi³ Jeff Clarke jako Chief Executive Officer. Rakesh Gangwal pozostanie na stanowisku prezesa Worldspan do czasu zamkniêcia transakcji i opu¶ci firmê po zakoñczeniu fuzji. Warto¶æ Worldspan w przedstawionej transakcji siêga 1,4 miliarda USD. Doradcami finansowymi Travelport w trakcie transakcji byli Credit Suisse, Lehman Brothers i UBS.






Komentarze

(kiedy jest to mo¿liwe, sugerujemy podpisanie siê)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Fuzja po³±czenie Travelport Ltd. Worldspan L.P. Galileo Jeff Clarke Chief Executive Officer GDS Orbitz GTA Worldspan e-Pricing technologiom Worldspan Go! Worldspan Trip Manager XE dystrybucja us³ug turystycznych fuzje podró¿y kana³y dystrybucji w




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz u¿ywa COOKIES. Szczegó³y przetwarzania danych osobowych s± opisane w polityce prywatno¶ci. Korzystaj±c z tej strony wyra¿asz zgodê na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przegl±darki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegó³y w regulaminie, polityce prywatno¶ci oraz polityce cookies.
  Akceptujê