Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Kampania reklamowa Polski za 15% ceny!
Kampania reklamowa Polski za granicą prowadzona jest pod nazwą projektu "Promujmy Polskę razem". Koszt kampanii szacowany jest na 30 mln euro, z czego tylko 15% będzie pochodzić z krajowego budżetu, a 85% z Unii Europejskiej.
W ramach programu "Promujmy Polskę razem", Polska Organizacja Turystyczna podpisała umowę o dofinansowanie promocji naszego kraju za granicą z Ministerstwem Gospodarki.
Głównym celem działań promocyjnych POT jest zachęcenie turystów zagranicznych do odwiedzenia naszego kraju. Przy środkach, którymi dotychczas dysponowała POT, organizacji "nie było stać" na przygotowanie dużej, profesjonalnej kampanii na rynkach zagranicznych.
Prezes POT Rafał Szmydke wyjaśnia w jaki sposób ma być prowadzona kampania: "To duże koszty i duża konkurencja. Teraz chcielibyśmy (...) promować Polskę np. na billboardach". W planach jest pokazanie Polski, jako kraju nowoczesnego, gościnnego, oferującego wiele ciekawych form spędzania weekendu i urlopu. Prezes podkreśla, iż celem jest również promocja turystyki biznesowej, która jest bardzo efektywna, ze względu na duże pieniądze pozostawiane w Polsce przez tego typu turystę.
Mamy nadzieję, że akcja się powiedzie i POT będzie mógł chwalić się nie tylko wydaniem dużych pieniędzy, ale i ściągnięciem odczuwalnej liczby nowych turystów do Polski. Przy tak dużej kampanii, kluczową sprawą będzie kontrola sposobu wydawania środków, bowiem mimo bardzo dużego dofinansowania, dopiero właściwy dobór miejsc na reklamę oraz uzyskanie odpowiednich rabatów, zapewnią dotarcie do maksymalnej liczby potencjalnych turystów. Wskazane by było także, przeprowadzenie kontrolnych badań nad skutecznością kampanii, z pominięciem firm ją realizujących. Być może okaże się, że nawet bez dofinansowania Polskę opłaca się promować w sposób bardziej widoczny...
Tegoroczny budżet POT wynosi 36 mln zł, z czego na promocję Polski za granicą organizacja w 2009 roku ma przeznaczyć około 60 procent. Z takiej ogólnej informacji można dojść do wniosku, że 40% środków jest przez POT przejadanych (14,4 mln zł), a po drugie nie wiemy na co dokładnie owe 60% jest przeznaczane. Jeśli kryją się w nim koszty POITów i innych działań (np. wyjazdów zagranicznych) to na realną reklamę może trafiać dużo mniejsza kwota niż te wyliczone 21,6 mln zł.
Środki na reklamę naszego kraju przeznacza także m.in.: Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych oraz Instytut Adama Mickiewicza.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Wsparcie także turystyki w północno-wschodniej
Turystyka z gorszą obsługą
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Pielgrzymka Benedykta XVI: zamknięta autostrada i zakaz sprzedaży alkoholu
Licheń: nowy hotel przy Lesie Grąblińskim
"Fryderyk Chopin" promował Polskę w Ostendzie
1000 osób przeszkolonych w ramach projektu "Turystyka - wspólna sprawa"
Co powstanie na miejscu dawnego hotelu Forum w Krakowie?
Polskie lotniska sprawdza się podczas Euro 2012
Dominium specjalnie dla dzieci
Wypadek autokaru szkolnego pod Grójcem
VEGA - nowa wizytówka turystyczna Wenecji
C919 - konkurent Boeinga i Airbusa
rejestr organizatorów turystyki
Wybory prezydenckie. Jak głosować na urlopie za granicą?
Ranking Gwiazdek Michelin. Czy polskie restauracje mają szansę?
Włoskie linie Mistral Air uruchamiają czartery dla katolickich pielgrzymów
Na autostradzie A2 będzie za dużo moteli?
Wizz Air wprowadziły wysokie opłaty za bagaż
Większa sprzedaż - nowoczesne podejście do sprzedaży poprzez systemy rezerwacyjne