Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro Podróży Elit Tours
- Rezydent Hotelowy
- SPECJALISTA DS. KOMUNIKACJI I CONTENT MARKETINGU
- Specjalista ds.obsługi posprzedażowej Wrocław
- pilot Bawaria
- PILOT NA JAPONIĘ na przełomie kwietnia/maja 2026
- B. P. Okno na Świat (Warszawa) - Specjalista ds....
- Specjalista ds. Turystyki w salonie Wakacje.pl
- Specjalista ds turystyki - Stargard
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
Promocja Krakowa: Chaos przerodzi się w porządek?
Promocja krakowskiej turystyki oceniana była już wiele razy. Niestety, większość ocen (oczywiście z wyjątkiem opinii samooceniających się osób, zajmujących się promocją miasta) jest mało optymistyczna. Poniżej zamieszczamy kolejną interesującą ocenę - spostrzeżenia Jakuba Szkutnika, osoby nie związanej obecnie z turystyką, opublikowane w Gazecie Wyborczej.
Jakub Szkutnik, urodzony w 1982 roku, absolwent prawa Uniwersytetu Jagielońskiego jest członkiem stowarzyszenia Forum dla Polski. Kilka lat pracował jako menedżer krakowskiej sieci hosteli, a także w biurze turystyki przyjazdowej. Szkutnik nie jest już zaangażowany zawodowo, ale przekazał "Gazecie Wyborczej" kilka swoich spostrzeżeń na temat turystyki w Krakowie.
Szkutnik uważa, że słowem, które najlepiej opisuje obecną sytuację w Krakowie pod względem promocji turystyki jest chaos. Zaznacza, że nie ma konkretnej osoby, która jest odpowiedzialna za budowanie marki miasta, spójną koncepcję promocji oraz identyfikację wizualną. Nie wiadomo, czy się tym zajmować Wydział Promocji Urzędu Miasta, Krakowskie Biuro Festiwalowe, czy też pełnomocnik prezydenta do spraw turystyki.
Szkutnik uważa też, logo Krakowa jest słabo rozpoznawalne. Zaznacza, że na największych targach turystycznych w Europie, czyli berlińskim ITB, stoisko Krakowa zostało upchnięte w regionie Małopolska w ten sposób, że potencjalni turyści, którzy szukali informacji o mieście, kierowali się do stoisk biur podróży lub hoteli z pytaniem, gdzie można znaleźć osoby reprezentujące Kraków.
Szkutnik zaznacza - Kraków w ostatnich latach nie podejmuje działań marketingowych w celu przyciągnięcia klienteli innej niż ta, która i tak sama do nas przyjeżdża.
Do Krakowa latają tanie linie i to właśnie one przywożą dużą grupę specyficznych turystów, nastawionych głównie na rozrywkę. Jednak nie jest to żaden sukces osób, które zarządzają promocją miasta. Ryanair i SkyEurope latają do Krakowa, ponieważ im się to opłaca, a Brytyjczycy korzystają z tego połączenia, bo miasto ma swój klimat i tanie piwo. Szkutnik dodaje - Ani jedno, ani drugie nie jest zasługą obecnych władz. Czegóż jednak oczekiwać, skoro od dawna nikt nie może poradzić sobie nawet z obcojęzycznymi wersjami oficjalnego miejskiego serwisu internetowego?
Miejski serwis internetowy dostępny jest w języku angielskim, ale już wersji francuskiej i niemieckiej nie ma. Jedyne co się pojawia to strona tytułowa w wybranym języku, ale menu jest już tylko po angielsku.
Szkutnik podsumowuje - Nic dziwnego że po dłuższym zastanowieniu chaos jest jedynym słowem, które nasuwa się przy wyciąganiu wniosków z analizy systemu zarządzania promocją turystyki w Krakowie. Życzyłbym nam wszystkim, aby z tego chaosu narodził się kiedyś porządek.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-12 21:01 81.219.148.*]
hehe...'82rocznik czyli 25lat a jak mozna przeczytac "Kilka lat pracował jako menedżer krakowskiej sieci hosteli" -ciekawe ile mial lat kiedy zaczynal prace jako menadzer;) ...a zeby to jeszcze pogodzic z prawem na UJcie:D to sie nazywa wykwalifikowana kadra;) odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-13 11:57 213.238.119.*]
Widocznie młody zdolny człowiek, ale jego spostrzeżenia sa bardzo trafne. Mozna rzecz promocja ograniczna sie do minimum, a miasto na tym traci.... Wstyd, ze krakowskie convention bureau (jedno z najstarszych w PL) nie ma jeszcze swojej strony a Poznan i Wrocław maja i to całkiem nie złe!..... Przy całej miłosci dla tego miasta nie boje sie powiedziec ze Krakow to taki Krakowek:):):) Zoska odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-13 17:29 80.51.55.*]
To co obecnie dzieje sie w Krakowie to istny nie chaos - a bajzel, żeby nie powiedzieć bardziej dosłowie ! Po ulicach plątają się pseudo-przewodnicy bez licencji opowiadający turystom takie bzdury że aż coś się dzieje jak sie tego słucha - a gdzie dobrze działająca jak na zachodzie policja turystyczna? Równie dużo by opowiadać co do samej promocji głównych atrakcji turystycznych miasta - nie wiem czy WŁADZE WAWELU widzą jak beznadziejnie wygląda promocja tego głónego zabytku Krakowa - nie dość że będąc na wzgórzu ciężko się jest np dopatrzeć dobrze opracowanych podpisów w różnych językach pod konkretnymi eksponatami (nie mówiąc już że ich ekspozycja jest w tak beznadziejny sposób przedstawiona, że turysta nawet przechodząc koło gabloty z najważniejszymi eksponatami z uwagi na nieumiejętne ich wyeksponaowanie nigdy by sie nie domyślił, że przechodzi obok czegoś ważnego), to STRONA INTERNETOWA WAWELU WRĘCZ ODSTRASZA !!! WSTYD !!! Jeśli władze Wawelu nie potrafią sobie poradzić z opracowaniem dobrze wyglądającej strony internetowej - sugeruje zaczerpnąć wzorców z już instniejących stron internetowych np. zachodnich muzeów, pałaców, itp. odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-13 18:51 213.134.160.*]
niestety w pełni muszę sie zgodzić z tą krytyczną oceną prmocji Krakowa, osobiście brałem udział w zakończonych w niedzielę targach ITB i też byłem zdruzgotany tym co reprezentuje Kraków oraz POT...
Opole i wiele innych, jeszcze mniejszych miast było widoczne i wyraźnie wyróżnione, natomiast "Kraków" pojawił się tylko w jednym miejscu - pod wiele mówiącym ;-) osobom z zagranicy hasłem "region małopolski"! skandal
..?! odpowiedz »Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2008-03-15 19:49 82.229.183.*]
a niby dlaczego to wina POTu odpowiedz »
Brak promocji Krakowa do turystów zagranicznych
[2007-03-23 19:41 83.21.148.*]
szukam osoby urodzonej 09.09,82 w Lublinie odpowiedz »
Dział gastronomia:
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Nowe wpisy na Liście niematerialnego dziedzictwa kulturowego
Dofinansowanie projektów
Zakaz reklamy piwa uderzy nie tylko w branżę piwowarów. Ucierpi też
Dział centra informacji i promocji:
W Polsce podróże są
a&o Hostels promuje turystykę młodzieżową w
Polska turystyka rośnie i będzie
Polacy wśród laureatów konkursu na najlepszy film
Dział biura turystyczne:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Itaka: nocne spotkanie z
Na ferie prowadzi Egipt, ale egzotyka także
Zamek Królewski na Wawelu podsumowuje
Jak sprzedają się przyszłoroczne oferty w
Dział hotele, pensjonaty:
Turystyka potrzebuje od państwa wsparcia, a nie przejmowania roli
Nad Bałtykiem Święta szansą na dobry koniec
Starsze aktualności:
Intercity zadowolone z 2024
Picie na stokach potępiane
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
POLREGIO przewiozło ponad 100 mln
Gdzie Polacy latali samodzielnie w
ETC publikuje wskazówki dla zrównoważonej
Accor ułatwia rezerwacje
Turystyka wspiera 33 finał
Gdańsk Europejską Stolicą Kultury
Będziemy mieli paszporty z mikroprocesorem!
Tatry: śniegu jak na tę porę roku jest niewiele
W Karkonoszach i Kotlinie Kłodzkiej panują dobre warunki narciarskie
Wiosną w rozkładzie lotów z Balic pojawi się 8 nowych połączeń Ryanair
Podwyżka cen biletów wstępu do TPN
Akcja "Bezpieczne Wakacje 2006"
Przebudowano skrzyżowanie na "zakopiance"
Zachęty dla agentów Virgin Atlantic
Rainbow Tours podaje dobre prognozy na bieżący rok
Euronet zainstaluje na lato 11 sezonowych bankomatów dla turystów
Poprzez eSKY.pl turyści będą mogli skorzystać z oferty Expedii
Kontrole kąpielisk przed letnim sezonem
Wielkanocna promocja PKP - Tani Bilet Turystyczny
Pomimo kryzysu i kursu walut wyjazdy na narty nie podrożały?
Nowe ścieżki rowerowe w Lublinie
Dobre wyniki finansowe easyJet za 2008 rok
Samorząd województwa dolnośląskiego zakupił nowe szynobusy
Czy wycieczki bedą jeszcze tańsze? na zachodzie jest już taka tendencja!
