Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Zobacz także
TSUE:Pasażerowie mają prawo do odszkodowania, nawet jeśli nie stawili się na odprawę
Normy emisji spalin dla autobusów będą jeszcze bardziej rygorystyczne?
LOT: ponad milion pasażerów w lipcu
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to zwrócić?
Mało Polaków wyjechało turystycznie na Wielkanoc?
System pobierania opłat drogowych zawiódł, ITD ukarała przedsiębiorcę
Zakopane: Białostocki PKS zostawił pasażerów w nocy na pastwę losu!
Białostocki PKS nie zorganizował transportu zastępczego, nie zapewnił noclegu, ale pozwolił aby pasażerowie pozostali wieczorem w Zakopanem bez możliwości powrotu do domu - czytamy w Gazecie Wyborczej.
W piątek, 17 sierpnia kilkunastu turystów kupiło w Orbisie w Zakopanem bilety na autobus do Łodzi, Warszawy oraz Białegostoku. Orbis był pośrednikiem PKS-u Białystok.
Jak zapewniają pasażerowie, stali w deszczu na dworcu i czekali na odjazd, jednak autobus się spóźniał. Nie uzyskali żadnej informacji na temat opóźnienia. Jeden z podróżnych poszedł sprawdzić, dlaczego pojazd nie został jeszcze podstawiany. Okazało się, że w rejsowym autobusie zepsuło się sprzęgło.
Niestety, PKS nie podstawił żadnego autobusu zastępczego, pozostawiając ludzi w Zakopanem bez pomocy. Pani Joanna wyznała, że musiała być następnego dnia w swoim mieście, dlatego też poprosiła o pomoc rodziców. Przyjechali po nią aż z Łodzi. Zaznacza - Jeśli inni pasażerowie będą chcieli pójść z tym do sądu, jestem gotowa walczyć wraz z nimi.
Marcin Stępień podkreśla - Obiecałem sobie, że tak tego nie zostawię. Musieliśmy w nocy szukać sobie noclegu i proszę sobie wyobrazić, co przeżyli ci, którzy nie mieli pieniędzy. Wiadomo, że młodzi podróżują tak, że ostatnie złotówki zostawiają na bilet powrotny. A tu leje, dworzec zamykają o godz. 22 i trzeba czekać do rana, bo nie ma innego połączenia.
Wśród pasażerów była również osoba, która jechała do Warszawy na lotnisko. Niestety na lot nie zdążyła i bilet jej przepadł.
Jan Borowski, dyrektor do spraw przewozu pasażerów w PKS Białystok spokojnie wyjaśnia - Mieliśmy awarię autobusu w tym dniu, w którym miał być przejazd i nie udało nam się go naprawić na czas. Nie mieliśmy też możliwości wysłania innego pojazdu. Dodał też, że nie mogli wynająć autobusu od PKS Zakopane, bo oni też mają mało pojazdów.
Przewoźnik nie przejął się losem pasażerów, których pozostawił bez pomocy. Przedstawiciel firmy transportowej poinformował - Z tego co wiem, pasażerowie byli informowani przez kierowców, że odjazdu nie będzie. Poczuwamy się do zwrotu pieniędzy za bilety. Tak się czasami zdarza. Możemy też przeprosić klientów i jeśli ktoś będzie chciał, zagwarantować mu darmowy bilet na wybrany przejazd. Odszkodowań nie przewidujemy.
Jednak według prawa pasażerowie mogą domagać się rekompensaty za szkody oraz wydatki, które ponieśli z winy nierzetelnej firmy przewozowej. Mogą więc żądać od przewodnika pokrycia kosztów dodatkowego noclegu, alternatywnego transportu, lub utraconego biletu lotniczego.
Konrad Gruner z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wyjaśnił na łamach Gazety - Kupując bilet na przejazd zawieramy umowę. Przewoźnik, za określoną kwotę ma nas przewieźć z jednego miejsca do drugiego. Jeżeli tego nie zrobi, oznacza to, że umowa nie została wykonana, a konsumentom przysługuje zwrot wpłaconych pieniędzy. Ponadto każdy, kto poniósł szkodę w wyniku zawinionych działań przewoźnika np. nie zdążył na samolot i poniósł z tego powodu dodatkowe koszty, może starać się o odszkodowanie. Najpierw powinien zwrócić się do przedsiębiorcy, jeżeli ten odmówi, wstąpić na drogę sądową.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Pasażerowie PKS powinni wystąpić do sądu o odszkodowania
[2007-08-23 11:57 83.29.176.*]
Takie traktowanie jest niedopuszczalne, świadczy tylko o bucie zarządzających. No i pewno dalej jest Państwowy i z tąd to zachowanie, nie mówiąc o braku znajomości przepisów. odpowiedz »
Pasażerowie PKS powinni wystąpić do sądu o odszkodowania
[2007-08-23 13:44 83.17.149.*]
powinni odebrać koncesję temu przewoźnikowi, to jest karygodne, w Zakopanem jest przynajmniej 100 różnych autokarów i nie wierzę, że nie było możliwości podstawić zastępczego odpowiedz »
Pasażerowie PKS powinni wystąpić do sądu o odszkodowania
[2007-08-24 07:11 83.21.31.*]
A gdzie jest ITD, PIP,Urząd Skarbowy i policja. Już dawno powinni przetrzepać tę firmę, pozamykać zarzą i rozstrzelać kierowców. A co tam. Jak szaleć to na całego. odpowiedz »
Pasażerowie PKS powinni wystąpić do sądu o odszkodowania
[2007-08-24 07:23 82.139.11.*]
Autobus Zastępczy????? Buahahahahahahaahahahahah. Dopoki w PKSach beda rzadzily zwiazki zawodowe i firmy te beda państwowe to nigdy nie beda sie poczuwaly do czegokolwiek. W sadzie powinno sie zniszczyc to przedfsiebiorstwo. Tylko kto sie tego podejmie??? Państwowe = niczyje. Takie przedsiebiorstwa sa po to żeby dawać stołki kolesiom nieudacznikom i pierdzistołkom. O nierobach niwe wspomne. Wiec zapomnijcie o jakiej kolwiek rekompensacie. odpowiedz »
Pasażerowie PKS powinni wystąpić do sądu o odszkodowania
[2007-08-27 22:39 83.30.224.*]
ITD ochoczo kontroluje prywatne firmy przewozowe za wszelkie, czesto
wydumane wykroczenia. Natomiast maja awersje do kontrolowania firm
panstwowych takich jak PKS. Bo coz z tego, ze ukaraja taka firme nawet
najwyzsza dopuszczalna kara 30.000,- zl - pieniadze przeciez przeplyna
z budzetu do budzetu. Jdyne lekarstwo to sprywatyzowac te relikty komunizmu odpowiedz »
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ryanair oferuje bilety po 12 zł
Wzrost zatrudnienia w turystyce dzięki Euro 2012
Koniec z dyskryminacją turystów!
Pobierowo: koloniści zatruli się w ośrodku wypoczynkowym
Wojna cenowa na trasie Kraków - Londyn!
Oscypkowe muszle - gdyńskim przysmakiem karnawałowym
Almatur uruchomił serwis dla młodzieży
Nowe plany miasta ułatwią turystom poruszanie się po Płocku!
Wyciąg narciarski w centrum Warszawy, czyli Małopolska zaprasza na narty
Kościół w Rawie bezpieczniejszy
Pijany kierowca przewoził młodzież uprowadzonym autokarem