Kraków najlepszą europejską destynacją 2015 roku
Podczas odbywających się w Utrechcie targów turystycznych Vakantiebeurs, odbyło się oficjalne wręczenie Zoover Awards.
Podobnie jak w ubiegłym roku Kraków otrzymał najwyższą ocenę użytkowników portalu Zoover - jednego z turystycznych portali internetowych - i tym samym zdobył nagrodę Zoover Award "The Best European City Trip 2015". Ze średnim wynikiem 8.8 Kraków pokonał Sewillę i Wenecję. Jako najlepszą destynację 2015 r.
Holendrzy wyróżnili natomiast Austrię, która wyprzedziła Francję oraz Włochy. Zoover to jeden z portali turystycznych w Europie, w którym urlopowicze oceniają różnego rodzaju obiekty noclegowe, destynacje i atrakcje turystyczne. Portal jest jedną z bezpłatnych i niezależnych platform dyskusyjnych dla podróżników. To kolejna nagroda dla Krakowa w Holandii w ostatnim czasie. Trzy tygodnie temu redakcja branżowego magazynu M!CE&Travel przyznała stolicy Małopolski MICE Trend Award 2014.
"To fantastyczna wiadomość i potwierdzenie wysokiej pozycji Krakowa. To także konsekwencja systematycznej promocji naszego miasta w Holandii." - cieszy się Magdalena Sroka, wiceprezydent Krakowa.
Statuetkę odebrali podczas targów przedstawiciele Ambasady RP w Hadze oraz Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Amsterdamie. "Jesteśmy bardzo zadowoleni, że turyści wystawili na portalu Zoover tak wysokie oceny, zwłaszcza, że Kraków konkurował z tak wspaniałymi miastami Europy." - mówi dr Piotr Perczyński, szef Sekcji Politycznej i Ekonomicznej Ambasady RP w Hadze. Wtóruje mu Dominika Szulc, dyrektor ośrodków POT w Amsterdamie i Brukseli, która podkreśla, że nagroda jest tym bardziej cenna, gdyż jest konsekwencją decyzji użytkowników portalu i kryteria były niezwykle klarowne.
"Gdy w zeszłym roku odbieraliśmy nagrodę dla Krakowa, wyrażaliśmy nadzieję, że ten wynik wpłynie na plany wakacyjne holenderskich i europejskich turystów i nie pomyliliśmy się. Wg badań Małopolskiej Organizacji Turystycznej liczba turystów z Holandii, którzy odwiedzili Kraków w ubiegłym roku podwoiła się osiągając 77 tyś." - mówi Andrzej Pawluszek, wicedyrektor ośrodka POT w Amsterdamie.
Zagraniczny Ośrodek POT w Amsterdamie również może zaliczyć dzisiejszy dzień do udanych albowiem wygrał kampanię outdoorową w Holandii o wartości 20.000 euro przyznaną przez Clear Channel Nederland. Już pod koniec tygodnia w Amsterdamie oraz Utrechcie pojawi się 15 billboardów oraz 1 mega billboard promujących Polskę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Qatar Airways: ciąg dalszy ekspansji
Funclub nagrodzony Diamentem Forbesa
Włoski strajk kontrolerów ruchu lotniczego w Kairze
Przed branżą turystyczną rozciąga się optymistyczna perspektywa?
Ryanair chce 60 proc. udziału w polskim rynku przewozów
Pierwsze wnioski audytorów Złotego Standardu
Najnowsze wiadomości z Accor-u
Turyści napadnięci w Zakopanem
Znana atrakcja turystyczna do remontu
Sky Club promuje turystykę zakupową