Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
- Specjalista ds turystyki Katowice
- Sprzedawca produktu turystycznego
Turyści częściej korzystają z biur?
Aż o 41 proc. więcej rezerwacji na tegoroczne lato w porównaniu do ubiegłego sezonu. Polacy chcą wypoczywać bardziej komfortowo, choć za wakacje płacą niewiele więcej. Najpopularniejsza tego lata jest Grecja, za to zmniejsza się zainteresowanie Egiptem i Hiszpanią.
Travelplanet.pl przeanalizował rezerwacje swoich klientów na sezon letni (28 czerwca - 31 sierpnia), założone do 27 maja. Statystyki pokazują wyjątkowo duże zainteresowanie zagranicznym wypoczynkiem za pośrednictwem biur podróży - to wzrost aż o 41 proc. w stosunku do ubiegłego sezonu letniego.
Według majowego raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, bazującego na danych rezerwacyjnych blisko 3000 agentów, sprzedaż zagranicznych wakacji w sezonie letnim wzrosła o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu rezerwacyjnego w ubiegłym roku. Ale również najwięksi polscy touroperatorzy pokazują wzrost ponad średnią całego rynku
"To jednoznaczny sygnał, że nastąpiła koncentracja branży turystycznej" - zauważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i commerce Travelplanet.pl. "Turyści, dotkliwie doświadczeni upadkami wielu biur podróży w 2010 a zwłaszcza w 2012 roku ewidentnie wybierają dużych i sprawdzonych touroperatorów i agentów turystycznych, zwracając uwagę nie tylko na cenę wycieczki ale i bezpieczeństwo, bo często powierzają oni kontrahentowi nawet kilkanaście tysięcy złotych" - dodaje.
10 najpopularniejszych krajów na lato (według rezerwacji w Travelplanet.pl do 27 maja) w nawiasach pozycje w sezonie 2013
Najbardziej popularne kierunki nie ulegają zmianie nie tylko w stosunku do ubiegłego roku, ale od wielu lat. Polacy lubią wypoczywać w krajach basenu Morza Śródziemnego. "Oferta jest porównywalna cenowo z kosztami wypoczynku w Polsce w podobnym standardzie natomiast ładna pogoda jest, w odróżnieniu od Polski, gwarantowana" - komentuje Damasiewicz.
Z dotychczasowych rezerwacji w Travelplanet.pl wynika, że do Grecji wyjedzie tego lata blisko trzech na 10 polskich turystów - przede wszystkim na wyspy: Kretę, Korfu, Kos, Rodos i bardzo popularnej w tym sezonie Zakynthos. Wyraźnie mniejszą popularnością cieszy się natomiast Egipt i Hiszpania, która straciła miejsce w tzw. Wielkiej Piątce.
Polscy turyści powracają tego lata do modelu wypoczynku, który można ująć w dwóch słowach: ekskluzywnie i All inclusive. Do hoteli o standardzie 5 gwiazdek wybiera się 25 proc. klientów Travelplanet.pl. Do obiektów czterogwiazdkowych - 44,5 proc. Rezerwacje na ubiegłe lato wynosiły odpowiednio 20 proc. i 42 proc. Jeśli zsumować tegoroczne i ubiegłoroczne rezerwacje dokonane do końca maja w obiektach o wysokim standardzie okazuje się, że poprzedniego lata chciało w nich wypoczywać 6 na 10 turystów, obecnie zaś - 7 na 10. Za to hotele trzygwiazdkowe na nadchodzące lato wybrało 27 proc. turystów zaś w ubiegłym roku na taką opcję decydowało się ponad 33 proc. wyjeżdżających na zagraniczne wakacje.
"Ubiegły rok był jednak wyjątkowy pod tym względem. Wówczas turyści obniżali standard wypoczynku, choć i wtedy chęć podróżowania rosła w stosunku do lat poprzednich. Teraz powracamy do wieloletniego trendu: wciąż wyjeżdżamy nad Morze Śródziemne, ale do coraz lepszych hoteli i z coraz lepszym wyżywieniem" - zauważa Damasiewicz.
Również standard wyżywienia, na jaki decydują się turyści tego pokazuje, że chcą oni wypoczywać maksymalnie wygodnie. Ofertę All Inclusive zarezerwowało 79 proc. klientów Travelplanet.pl, a HB, tj. śniadania i obiadokolacje - 12 proc. Tylko niecałe 5 proc. wyjedzie na wakacje, na których sami będą organizować sobie wyżywienie.
Co ciekawe, średni koszt wyjazdu w lecie wzrósł nieznacznie, to obecnie 2673 zł. Poprzedniego lata turyści płacili średnio 2610 zł na osobę. "Wydatki wciąż trzymane są w ryzach, ale na ten sezon oferta jest wyjątkowo bogata więc mimo ogromnego popytu wciąż jest w czym wybierać" - tłumaczy Damasiewicz. "Biorąc pod uwagę fakt, że od wielu lat oferty last minute to ok. 40 proc. sprzedaży, ten sezon może okazać się wyjątkowo udany dla branży turystycznej" - dodaje.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Dział badania rynku i analizy:
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
Magda Gessler po raz trzeci w Lublinie
LOT modyfikuje siatkę połączeń krajowych
Rodzinne bilety w Termie Bukovina
Zniżka dla wystawców na targach EuroGastro 2014
easyJet uznany za najlepszą niskokosztową linią lotniczą w Europie
Bilet Świąteczny od PKP Intercity
Dokąd jeżdżą klienci Funclubu?
Przyjęcie dla pracowników, sprawdzian dla pracodawców
USA kusi turystyką, a nie pracą
Nowe propozycje orzeźwiających napojów na lato w kawiarniach Starbucks
Verismo: Starbucks będzie sprzedawać ekspresy