TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Travelplanet.pl publikuje wyniki za pierwszy kwartał 2014 r.

W pierwszym kwartale 2014 roku spółka Travelplanet.pl uzyskała 5,2 mln przychodów ze sprzedaży, co oznacza prawie 26% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.


Spółka w pierwszym kwartale wypracowała zysk ze sprzedaży w wysokości 1,7 mln PLN, co stanowi wzrost o prawie 800 tysięcy złotych w stosunku do tego samego okresu roku wcześniejszego.

"Pierwszy kwartał był dla nas bardzo udany. Zanotowaliśmy wysoką dynamikę wzrostu przychodów. Jest to dla nas potwierdzenie, iż zmiany wdrożone w okresie ostatnich 24 miesięcy w sposób trwały poprawiły nasze możliwości do uzyskiwania wzrostów sprzedaży przekraczających 20%. Z miesiąca na miesiąc zwiększamy również nasz udział rynkowy, między innymi dzięki współpracy i wymianie doświadczeń w ramach grupy Invia" - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.

Przychody w 2014 roku wyniosły 5,2 mln złotych i były o 26,4% wyższe od przychodów z analogicznego okresu roku 2013. Multiagent uzyskał zysk ze sprzedaży w wysokości 1,7 mln zł, co stanowi wzrost o 88%.

"Dynamiczny wzrost przychodów przy jednoczesnej poprawie wskaźników efektywności pozwolił spółce na uzyskanie dodatniego wyniku na poziomie EBIDTA. Ponadto, zmiana struktury bilansowej, będącej wynikiem zakończonej sukcesem emisji 1,5 mln akcji pozwoli na obniżenie kosztów finansowych ponoszonych przez spółkę" - dodała Bożena Garbińska, dyrektor finansowy Travelplanet.pl.

Spółka w pierwszym kwartale 2014 roku uzyskała zysk na poziomie EBITDA w wysokości 63 tys. zł wobec straty w wysokości 636 tys. zł w analogicznym okresie 2013 roku.

"Tak jak wcześniej zapowiadaliśmy, pierwszy kwartał był na nas bardzo udany. Z jednej strony kontynuowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży zapoczątkowany w czerwcu 2013 roku, z drugiej zaś strony z sukcesem zakończyliśmy emisję nowych akcji. Zwiększenie kapitałów własnych pomoże nam w skutecznym powiększaniu naszego udziału rynkowego. Wzrost sprzedaży poprzez kanał on-line jest dla nas kluczowym elementem naszej strategii. Obserwacja trendów rynkowych wskazujących na bardzo dynamiczny wzrost wyszukań z urządzeń mobilnych skłoniła nas do zmian w zakresie kanału online. Udostępniliśmy naszym klientom nową wersję naszego portalu turystycznego, która w głównej mierze ma usprawnić korzystanie z naszej platformy na urządzeniach mobilnych. Spodziewamy się, iż w kolejnych miesiącach uda się nam co najmniej utrzymać aktualną dynamikę wzrostu" - zapowiedział Jerzy Krawczyk.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Travelplanet.pl przychód wyniki finansowe ebidta


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję