TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu

W marcu 2011 roku pisaliśmy o bardzo niebezpiecznej sytuacji dla wszystkich agentów. Mianowicie każdy klient płacący kartą, który nie otrzyma usługi (lub otrzyma nie właściwą) może złożyć reklamację. Ale nie u wykonawcy - czyli touroperatora, ale w banku wystawcy karty! Taka procedura omija rozsądzanie sporów, winy itp. a jedynie stwierdza, iż klient towaru/usługi nie dostał, a zatem wykonywana jest transakcja zwrotna chargeback z konta... agenta.


W tekście z 2011 roku Agencie może wyrzuć terminal?! opisaliśmy hipotetyczny przykład bankructwa touroperatora u progu sezonu, czyli tutaj w najgorszym możliwym momencie, bowiem agent może mieć wtedy wiele sprzedanych imprez niezrealizowanych, a opłaconych kartą. O możliwości skorzystania z chargebanku dziś rozpisuje się OpenFinance i Expander pisząc m.in.:
Jak odzyskać pieniądze z biura podróży? Płać kartą za wakacje
Zapłaciłeś kartą za wczasy, które się nie odbędą z powodu upadłości touroperatora? Zgłoś się banku, który wydał kartę, a odzyskasz pieniądze.


Tak więc większość osób, które zapłaciły za imprezy Sky Clubu kartą dowie się o tej możliwości. Agentom, którzy mają dużo takich płatności doradzamy natychmiastową konsultację z prawnikiem - zwłaszcza, jeśli działają w formie działalności gospodarczej lub w innych formach poza spółką z o.o. i S.A. gdzie odpowiadają majątkiem osobistym za długi firmy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Sky Club chargeback zwrot obciążenie agentów agent zapłaci


Komentarze:

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 15:09 83.20.144.*]

      Bzdura. Klient otrzyma zwrot, jeżeli nie podpisano umowy. Podpisana umowa to według banku otrzymanie opłaconej usługi. A jeżeli jest ona realizowana niezgodnie z zapisami lub nie została zrealizowana, to i tak trzeba się zgłosić do sądu, aby te kwoty odzyskać.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-04 17:11 89.73.32.*]

        Bzdury to ty napisałeś. Oczywiście, że klient który zapłacił kartą a usługa nie została zrealizowana odzyska pieniądze. Podpisanie umowy to nie jest realizacja usługi. Nie wiem natomiast czy pieniądze zostają ściągnięte z konta agenta czy BP   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-04 18:50 95.49.98.*]

          od tego kto przyjmował płatność   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 15:57 46.170.216.*]

      czy to Twoja dywagacja, czy masz na to konkretą podstawę prawną?   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 20:28 178.73.50.*]

        odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 20:30 178.73.50.*]

      I bardzo dobrze, ze klienci, którzy zapłacili kartą mogą odzyskać swoje pieniądze. Wszyscy wiedzieli, ze Sky nie ma szans na przetrwanie sezonu, wystarczy przejrzeć to forum.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 08:18 178.56.67.*]

        A moze wiecie który tour -operator bedzie nastepny ? bo ja mysłe,ze oni sami jeszcze nie wiedza,a jak czytac fora to wszyscy z czyms sie borykaja ,czyli po protu nie sprzedawac   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-05 11:58 77.253.205.*]

          Ja mam 2 typy na jesieni - oczywiście nie napiszę jakie, bo to sa moje domysły i nie chcę być posądzony o to że moje komentarze przyczyniły się do upadku tych biur (bo wcale upaść nie muszą), ale dla agentów zorientowanych nie będzie problemem domyślenie się o kogo chodzi - ci TO sprzedają głównie Tunezję i Turcję.
          A swoją drogą to moim zdaniem w dużej części to agenci wykończyli Sky Club bo większość znajomych agentów nie sprzedawała SKY wcale bądź tylko najbliższe terminy wylotów, a do tego ostatnio maksymalnie przetrzymywali ich pieniądze na swoim koncie wieszcząc upadek (choć faktycznie nie w szczycie sezonu). Także radze pytać się znajomych agentów z innych miast, którzy mają biura długo i orientują się w sytuacji, a dzięki temu ochronicie swoich klientów i przede wszystkim swoją reputację.   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-05 13:02 178.73.50.*]

          Kto płaci najwyższe prowizje agentom i daje najniższe ceny wycieczek, ten będzie następny. Jeśli dodatkowo ważny dyrektor albo sam prezes touroperatora Was odwiedzi, albo zaprosi na drogą imprezę, to na bank bankrut.   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 20:49 83.6.121.*]

        odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 20:50 84.10.226.*]

      No i bardzo dobrze zaczniecie sprzedawać w końcu porządnych touropertorów i tyle w temacie SKY   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-04 22:26 83.6.234.*]

        jesli wiesz których to nam daj znac wrózko hahahahaha wtedy będziemy sprzedawc tylko tych   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-04 22:35 83.30.123.*]

        a może klienci w końcu przestaną przychodzić do biura z tekstem że chcą tanią super wycieczkę, sami się proszą o kłopoty tyle w temacie SKY   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 20:52 83.6.121.*]

      Tak , puśćcie jeszcze teraz z torbami niewinnych agentów, którzy też byli zapewniani przez Sky Club ,że wszystko OK i najlepiej niech oni jeden po drugim padają bo przecież mają oddać całe kwoty a nie tylko swoje prowizje.Zaznaczam nie jestem agentem a tylko turystą!!!   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 00:24 83.8.74.*]

        Są Agenci, którzy już w styczniu zaprzestali sprzedaży oferty Sky Club Sp. z o.o., i niech nikt nie próbuje wciskać mi ciemnoty, że nie wiedział - oczywistą oczywistością była październikowa konsolidacja, a naszym Marszałkom, Prezydentom, Premierom i Ministrom gratuluje pomysłu!, jak można nie chcieć dużo większej gwarancji, jeżeli czynności operacyjne Triady przejmuje Sky Club..., a gwarancja jest obliczana na podstawie obrotów za rok ubiegły?..., proste i logiczne, ale zwieńczeniem kręgosłupa jest "makówa", którą trzeba ruszyć..., ale po co???

        Teraz uwolnijcie zawód pilota, przewodnika, a w sumie po co gwarancje...

        Pozdrawiam   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-05 12:05 77.112.121.*]

          Prawdę powiedziawszy też mnie zastanawiają wpisy niektórych dyskutantów. Moja chata z kraja, mieszkam i pracuję w Bieszczadach, a mimo to dość dużo słyszałam najpierw o możliwości bankructwa Traiady, potem przyjęciu, od dawna mówiono też o problemach Sky Clubu. Dla mnie to była samopotwierdzjąca się przepowiednia. Pierwsze niepokojące informacje przecież pojawiły się dawno temu, przy pierwszych zamieszkach w Egipcie. Lucyna Beata Pściuk   odpowiedz »

          • Kosztowny chargeback od agentów 

            [2012-07-18 18:27 83.16.4.*]

            debilizm   odpowiedz »

          • Kosztowny chargeback od agentów 

            [2012-08-20 23:05 46.112.48.*]

            samopotwierdzjąca się przepowiednia - kieruj się dalej tym to daleko pewnie zajdziesz:)   odpowiedz »

    • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

      [2012-07-04 21:04 178.73.16.*]

      zastanówcie się nad tym co zamieszczacie na łamach 'fachowego' portalu, takie artykuły i nie potrzebne komentarze mogą spowodować również i Wasz koniec. Turystyka to taki powiązany łańcuszek i mały światek gdzie wszystkie wieści te dobre i złe szybko się rozchodzą   odpowiedz »

      • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

        [2012-07-04 21:22 83.26.78.*]

        Taa, poza informacją że trzeba zwracać szczególną uwagę na płatności i dobór wspólników w biznesie, stwierdzenie żeby konsultowac się z prawnikami i sugestia że Sp z o.o. i S.A. jest spoko bo w razie W można sobie ją zbankrutować świadczy o moralnym upadku tego biznesu w Polsce.
        Może napiszcie zastanówcie się drodzy agenci z kim współpracujecie...   odpowiedz »

      • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

        [2012-07-04 21:26 83.4.36.*]

        No najlepiej niech nie piszą nic o złych rzeczach to one znikną same... a poważnie: jesteś idiotą - o chargebaku właśnie chwilę temu czytałem w wybiórczej - załorze się, że wszyscy o tym napiszą...   odpowiedz »

    • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

      [2012-07-04 21:49 89.73.32.*]

      HAHAHA CO ZA DEBIL. Płatność przyjmuje firma, do której należy terminal. W Polsce przeważnie ECARD i oni mogą mieć duże kłopoty bo muszą zwrócić pieniądze za nie wykonaną usługę (potem mogą się domagać zwrotu od SKY CLUBU). Zresztą już raz mieli kłopoty przy okazji upadku AIR POLONIA. Wystarczy poszukać informacji na ten temat a nie wypisywać bzdury o kłopotach agentów.
      http://forsal. pl/artykuly/462896, charge_back_jak_odzyskac_swoje_pieniadze _po_upadku_linii_lotniczej_czy_biura_pod rozy. html   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 22:28 178.73.16.*]

      Pracuję w branży turystycznej od kilku lat; nie twierdzę, że nie mówiło się o problemach Triady ( póki istaniała), o problemach Sky'a na pewno dużo mniej.Zdarzały sie sytuacje, jak i u innych touroperatorów, ze jakiś wyjazd nie został potwierdzony ( nie zebrała sie wystarczająca liczba uczestników) czy został zamieniony( inny hotel, data wyjazdu...a to kontrahnet nie potwierdził, a to remont itd. itd); nikt z nas - pracowników biur agencyjnych nie wiedział, ze dojdzie do bankructwa.
      Jest mi bardzo przykro z powodu stresu, straconych przynjamniej na jakis czas pieniedzy przez Klientów.
      Tym bardziej jest mi przykro, ze zawierzyli nam - sprzedawcom- swoje wakacje, a teraz mamy związane ręcę i nie mamy im jak pomóc. Pieniądze, które wpłacali nam, zgodnie z umową agencyjną (między biurem Organizatorem wycieczki a pośrednikiem) zostały przelane na konto Sky Cub. Nie jesteśmy dyspozytariuszami tych pieniedzy i nie mozemy zaksiegować ich na inny wyjazd...
      Też czujemy się ozukani... Byliśmy okłamywani, ze sytuacja finansowa biura jest dobra...
      Rozumiem rozżalenie i wściekłość wszystkich poszkodowanych, ale proszę pomyślcie, zastanówcie sie

      Jaki mamy interes w sprzedaży ofert biura, które upada? Pomijam oczywistą kwestię zdenerwowanych Klientów, ale i dla nas jest to tylko strata... za sprzedaną ofertę nic nie dostajemy - jesli wycieczka nie dochodzi do skutku, zostaje odwolona, biuro bankrutuje - nie mamy prowizji. Jeslibym wiedziała, że SKy CLub upadnie w imię czego sprzedawałabym ich wycieczki? Czy chciałabym otwierając biuro spotkać tam 20 rozgoryczonych Klientów, przez cały dzień odbierać telefony maile....itd, itd??? Nie   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 09:45 83.11.195.*]

        Jakos nie moge uwierzyć, że nie wiedziałaś. Mnie agent, u którego wykupuję wycieczki od wielu lat informował o problemach SC juz w zimie. Powiedział, ze jesli sie uprę to oczywiscie sprzeda mi, ale żebym potem nie miała pretensji. Nie chce mi sie wierzyc, zeby agenci siedzący przeciez w tym biznesie nie wiedzieli. Raczej łapali klienta na siłe, a co bedzie to bedzie   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-05 11:02 85.89.187.*]

          największą zmorą branży turystycznej są debilni klienci, którzy przychodzą do biura i chcą kupić wycieczkę na lasta za 1200 zł w 5 gwiazdkowym hotelu / all inclusive. organizatorzy mocno konkurują ze sobą i żeby nie stracić na przelocie puszczają taniej takie wycieczki - wtedy klient zarabia, ale ktoś musi stracić.

          wniosek jest jeden - 4 gwiazdkowy hotel na tydzień w opcji all inclusive nie powinien schodzić poniżej 2 500 za osobę. ciekawe co wtedy zrobiliby ci super klienci co przychodzą obwieszeni złotymi łańcuchami (niby że tacy bogaci i jest ich stać) którzy kupują oferty po 1 000 zł/os i szczycą się później że byli w 5 gwiazdkach w egipcie

          u nas w biurze w tym roku jest normalnie wysyp takich gości - co drugi przychodzi po super wycieczkę w niskich kosztach.

          mam zatem apel do organizatorów - skasujcie opcję last minute wtedy klienci przyzwyczają się że za 1000 zł to sobie może pojechać do pcimia dolnego na wycieczkę rowerowo-krajoznawczą. tyle w tym temacie - upadłości organizatorów będą zawsze dopóki klient nie będzie płacił normalnych pieniędzy za swój wyjazd   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 22:59 89.69.180.*]

      Agent osiąga jednorazową prowizję rzędu max. 18% od każdej sprzedanej imprezy. Więc skąd pomysł, że dopłaci 82% z własnej kieszeni (że niby w podzięce za dobre wyniki sprzedaży imprez organizatora??:D)   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-04 23:17 83.30.123.*]

        Chyba pomysł TO żeby klienci wpłacali bezpośrednio na konto organizatora ma coraz większy sens.
        Chargeback to bardzo mało popularna usługa w Polsce ale aż wierzyć mi się nie chce że żaden agent przez ostatnie lata nie miał z tym do czynienia.
        Przydałby się jakiś ekspert który raz a dobrze wszystko dokładnie wyjaśni i upewnił agentów czy faktycznie w razie bankructwa TO to z konta agenta będą ściągane pieniądze pomimo, że już dawno nimi nie dysponuje bo przelał je organizatorowi wyjazdu.
        Może OSAT powinien tym się zająć?   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-04 23:28 83.4.36.*]

          Zobacz sobie na komentarze pod tekstem Agencie może wyrzuć terminal (link w tresci) - tam ludzie podają jak mi pozabierali kase   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 08:09 178.56.67.*]

        jakie 18 % to wyjątki,z reguły 8%-max!3%   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 11:01 83.13.47.*]

        Powiedz kto i gdzie płaci 18% od sprzedaży? Może zaczne to biuro sprzedawać. Bo ostatnio to jakoś ciężko u niektórych TO dostać 8%, oczywiście brutto!   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 23:34 81.219.15.*]

        odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-04 23:35 81.219.15.*]

      Trzeba zagrac w ruletkę żeby wygra kasę którą stracą Agenci na terminalach :)   odpowiedz »

    • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

      [2012-07-05 07:59 188.121.20.*]

      ciekawe kto następny :) https://wizytowka. rzetelnafirma. pl/Information. aspx?banner=ED76OOYU   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 10:58 89.70.35.*]

      Oczywiście że z takim problemem spotkali się już Agenci po upadku Orbisu i Selectoursu a pismo w tej sprawie z konsultacją prawniczą w 2010roku wysyłał ktoś z biura FLY BACK. Takze to nie jest nowum tylko debilna rzeczywistość... w związku z takimi sytuacjami może warto zgłosić się do PIT-u. Ciekawe co mają do powiedzenia z doświadczenia...   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 11:00 87.204.23.*]

      W sieci Neckermanna możesz mieć terminal z tzw "towarem obcym" gdzie kasa przyjmowana przez terminal u agenta trafia bezpośrednio do touroperatora. Jeśli więc jest problem z usługą to analogicznie zabierana jest także z konta touroperatora a nie konta agenta.   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 11:25 83.0.175.*]

      Co za bzdura że AGENT dostaje 18% kłamstwo . My agenci mamy od 8% do 12 % to jest wszystko. TAK 18% nawet wyżej mają PORTALE INTERNETOWE .   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 11:35 83.27.39.*]

      Właśnie GTI Travel wymyślił taką umowę aby tylko klient w biurze płacił przez terminal agenta lub bezpośrednio do GTI mimo że umowę załatwia agent, aby przyjąć pieniądze w gotówce klient musi isać specjalne oświadczenie o nieposiadaniu konta/ jednym słowem podważa sie zaufanie do agenta/.
      W sytuacji jaka jest ze Sky mamy zapewnione bankructwo przez takie umowy. Czy ktoś był na ostatnim spotkaniu z agentami w Katowicach i uświadomił tym panom z GTI że lepiej ich omijać dużym łukiem. Czy wytłumaczyli skąd ta radosna twórczość?   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 13:20 83.3.43.*]

        Drogi Czytelniku - jak zwykle opluwający anonimowo. Nowa umowa agencyjna GTI Travel Poland jest wynikiem zaleceń pokontrolnych Urzędu Marszałkowskiego i ma na celu zabezpieczenie kwot wpłacanych przez Klienta w ramach posiadanej gwarancji ubezpieczeniowej. Sugeruję, zamiast opowiadać bzdury, sprawdzenie jak to wyglada w rzeczywistości. Klient może zapłacić kartą jeżeli ma życzenie, może zrobić przelew on-line, może podpisać oświadczenie że nie ma konta i wpłacić gotówkę. Podkreślam może a nie musi. Jeżeli Agent nie chce przyjmowac płatności kartą - nikt nie będzie miał do niego o to pretensji. Nikt nie podważa zaufania do Agenta ponieważ po pierwsze z Agentami współpracujemy od lat, po drugie jakbyśmy nie mieli zaufania do Agentów nie prowadzilibyśmy takiej formy sprzedaży. Agenci którzy znaja zarówno produkt firmy jak i zasady współpracy nie mają problemów ze zrozumieniem dlaczego powstały takie zmiany. Jesteśmy otwarci na dialog, gotowi do wyjaśnień ale nie wyrazamy zgody na opluwanie nas na forum przez ludzie, którzy nie mają cywilnej odwagi podpisac się pod kłamliwym postem.
        Monika Hajduk PR Manager GTI Travel Poland   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-05 16:02 46.113.83.*]

          Najlepszą dla klientów metodą zabezpieczenia wpłacanych kwot będzie wprowadzenie rachunku rentierskiego, płatnego w dniu powrotu klienta.Proszę Pani PR GTI i do tego już niedługo dojdzie że to będzie obowiązek dla każdego Touroperatora posiadać taki rachunek.   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-06 12:55 78.8.9.*]

          Pani Moniko, czy pani nie rozumie że w Polsce nikt nie ma prawa żądać od klienta oświadczeń na piśmie czy ma konto czy nie? Klient może mieć 100 kont i chcieć zapłacić gotówką. Obrót gotówkowy jest podstawowy w Polsce w handlu detalicznym i sprzedawca nie ma prawa odmówić przyjęcia gotówki. To co zrobiliście jest po prostu niedozwolone na gruncie polskiego prawa. W Polsce są chronione dane osobowe i prawa klienta. To nie Turcja!
          Jacek Malarski   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-06 21:12 195.69.80.*]

          Bzdura na bzdurze   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-07 14:10 83.19.133.*]

          czyli co sugeruje Pani, że to właśnie agencji zawłaszczając sobie pieniądze klientów przyczyniali się do bankructw organizatorów i dlatego klient musi wpłacać bezpośrednio na konto organizatora?
          jestem organizatorem i żadna kontrola nie narzuca takich rozwiązań organizatorowi.
          chodzi o to, że organizator w mniej bezpośredni sposób nawiązują relację z klientem. klient czując dyskomfort z korzystania z usług agenta, bo i tak musi wpłacić na konto organizatora wcześniej czy później kupi u organizatora, tym bardziej , że Polacy lubią kupować bezpośrednio. Klient ma również gdzieś podświadomy przekaz, że kupowanie u agenta jest mniej komfortowe niż u organizatora, mniej pewne, skoro nie może zostawić pieniędzy o tego agenta, którego wybrał.
          do tego dochodzi kontakt z klientem w sprawie dopłaty itd.
          jak zwykle ktoś kogoś chce wykorzystać, opowiadając dyrdymały licząc , że ma się do czynienia z mniej inteligentnym przeciwnikiem .

          Drodzy Państwo do niczego dobrego to nie prowadzi, a Pani Monika chyba tak jak te młode Panie z Zarządu Sky club - są ofiarami bardziej wyrafinowanych mocodawców.   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 12:04 83.0.175.*]

      To co GTI przygotowuje się do bankructwa bo już zmienia zasady to trzeba uważć szanowni klięci.
      Koniec zakupu bo bedziecie szukać wiatru w POLU. Tak się zwykle zaczyna zmiany kombinacje i bankructwo. Agent coś jeszcze podsłucha i ostrzeże a zakup przez internet to wiatr wywiał w pole .
      BANKRUCTWO to wyprowadzanie kasy.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-05 13:30 212.75.108.*]

        Kolejny Anonimowy Opluwaczu - bardzo cieszymy się że są w wśród nas wieszcze i wróże i chociaż podobno umiejętności wróżenia z fusów i szklanej kuli zarezerwowane są dla absolwentów Hogwartu, to jednak okazuje się że kolejna "dobrze poinformowana" osoba wieszczy nam upadek. Mam dla Ciebie Anonimowy Opluwaczu przykre wieści - GTI TRAVEL POLAND MA SIĘ DOBRZE I NIE ZAMIERZA UPADAĆ :))
        pozdrawiam i życze dalszych sukcesów przy wróżeniu z fusów
        Monika Hajduk PR Manager GTI Travel Poland   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-06 21:11 195.69.80.*]

          Ciekawe tylko jaką macie sprzedaż :)))   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-07 13:04 212.49.56.*]

          Pan z zarządu w dzień przed bankructwem w TV opowiadał że firma ma sie dobrze i wszystkie zobowiązania reguluje na bieżąco????   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-07 13:59 83.19.133.*]

          podobnie zarząd sky club zapewniał kilka miesięcy temu o kondycji Sky clubu:)   odpowiedz »

          • Kosztowny chargeback od agentów 

            [2012-07-21 08:16 83.31.148.*]

            nie tylko kilka miesiecy, ale nawet kilka dni   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-07 17:27 83.19.10.*]

          popatrz Monia nawet sie nie podpisal (a), anonimowy znaczy ze go (jej) namierzyc nei mozna ? jest adres IP i wlasciwe organy moga sie tym zajac
          buzka
          M (tez sie nie podpisze, ale chyba sie domyslisz kto) :)   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 12:19 77.89.77.*]

      Zastanówcie się nad tym rozwiązaniem problemu gwarancji i zabezpieczenia turystów udających się na wakacje
      1. Zlikwidować konieczność wszelkich gwarancji w aktualnej postaci, które tak karzą dobrych touroperatorów, im większy obrót = tym wieksza gwarancja i jej koszt. W efekcie końcowym i tak płaci za to Klient!
      2. Zlikwidować w Urzędach Marszałkowskich departament turystyki, archiwum kolekcjonujace gwarancje, informacje o touroperatorach, kontrolerów, itp. Niech Ci ludzie zajmą się bardziej stosowną pracą.
      3. W ramach wolności gospodarczej i wolności osobistej, każdy podmiot,który ma na to ochotę, wiedzę i umiejętności sprzedaje i organizuje wyjazd, imprezę turystyczną cokolwiek. Kto chce kupuje lub nie.
      4. JEDEN TYLKO WARUNEK! WYKUPUJAC WYJAZD, IMPREZE, ITP KLIENT ZAWIERA I WYKUPUJE UBEZPIECZENIE OD KOSZTOW REZYGNACJI, NIEWYPLACALNOSCI, ITP, PODOBNA DO POLISY UBEZPIECZENIA ZDROWOTNEGO!
      5. KONCZY SIE W TEN SPOSÓB Z PROBLEMEM GWARANCJI, JEJ KOSZTOW (pieniądze na gwarancję muszą zostać zrekompensowane kosztem imprezy, która płaci Klient, a w koncu i tak trafiają do firm Ubezpieczeniowych) !!!!!
      PRZEMYŚLCIE TO !!!!   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-06 12:46 95.160.238.*]

        Kolejny sezon pokazuje nam że naszą branża jest osamotniona bo nawet i Ministra Mucha się do nas nie przyznaje po licznych sukcesach sportowych . Tak kończy się zachłalność biur operatorskich które chciały zgarnąć wszystką prowizję z rynku jak najwięcej swoich biur bo po co płacić prowizję darmozjadom i rozdawaczom ich reklamy , ubezpieczenia też się najadły bo dostały wyższe stawki OC . Rynek zapaści turystycznej pokazuje że kto nastepny kto ma większą sieć biur własnych - utrzyma się ? . Zgdzam się z przedmówcą że znowu "sprawdziły się zabezpieczenia " ustawowe OC ? Ale u nas nie można stworzyć funduszu zabezpieczającego ( ubezpieczenia ) dla klientów na wypadek jak teraz , bo po co . Nasi politycy pewno znowu coś za nas wymyślą . Popatrzcie na ludzi Marszłkowskich znowu upadek i znowu nie przygotowani , znowu nie wiedzą że wszystkie rezerwacje są w systemie , nie wiedzą ile biuro ma zapłaconych pobytów , nie wiedzą ile ludzi jest na wylocie - i tak medialnie dla dziennika papla się że kilkanaście a może kilkadziesiat tysięcy osób jest na wylocie - co za genialna firma ten SKY że tyle sprzedał . Może Pan Marszałek by się przeszkolił w jakimś biurze operatorskim z obrotu turystycznego , może by mógł pilnować pobytów polaków aby ich nie gnojono i nie wyrzucano na bruk z hoteli , podobno jesteśmy w tej samej Uni , w dodatku Minister Rostowski zdeklarował się pomóc nasżą kasą upadającej Grecji , Hiszpani itd. to jak hotelarz może wyciągać konsekwencje do osób fizycznych , gdzie są umowy - kto jest ich stroną - Kowalski czy firmy operatorskie - gdzie jest nasz Pan Sikorski dlaczego nie uderzy w stół i nie zagrozi wycofaniem sie Polski np. z UNI w obronie Polaków . Tak łatwo nas Polaków się oskarża i wyrzuca na bruk . W Europie pada stale wiele firm i biur , nawet Rosjanie o swoich kibiców się upomnieli a my gnoimy sami siebie .   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-05 22:54 79.173.9.*]

      Może Pani Otto w ramach rehabilitacji zajęłaby się tematem ściągania należności od agentów?   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-06 10:21 89.171.29.*]

        Mój agent nie chce mi pokazać przelewu świadczącego o przekazaniu moich pieni ędzy do sky clubu ani zwrócić mi prowizji którą ewentualnie otrzymał gdyby takieo przelewu dokonał a to jawne z lodziejstwo   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-06 10:26 89.171.29.*]

          Co o tym myślicie czy ktoś tu dodatkowo nie zarobi pod płaszczykiem biednego agenta   odpowiedz »

    • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

      [2012-07-06 13:46 212.91.5.*]

      No i zaczynają mnie nawiedzać klienci którzy chca placić za wczasy kartą kredytową bo tak radzili w telewizji, ale tego ze w razie bankructwa pieniądze będa zwracane np z kont agentów to juz nie dopowiedzieli. Więc zaczynam uświadamiać towarzystwo że w chwili obecnej są znikome szanse, że w którymś z biur zapłacą w ten sposób za wczasy.   odpowiedz »

      • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

        [2012-07-06 14:41 83.238.59.*]

        Można tak uświadamiać klientów, ale wtedy pójdą i kupią w punktach własnych touroperatorów płacąc kartami lub przez internet, więc kółko się zamyka, bo albo się zaryzykuje albo straci klientów.Codziennie odbieramy po kilka telefonów czy można u nas płacić kartami. Co tu robić? Ma ktoś pomysł?   odpowiedz »

        • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

          [2012-07-10 14:00 83.22.169.*]

          Jak biuro upadnie to kto klientowi zwroci kase nawet jak sprzedaz byla u touroperatora ?   odpowiedz »

          • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

            [2012-08-02 21:55 78.9.1.*]

            w takiej sytuacji płaci klient, Chargeback może być uwzględnony ale nie musi.   odpowiedz »

      • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

        [2012-08-20 21:22 94.78.167.*]

        może w twoim nie zapłacą, ale znajdą piąte czy szóste z kolei, w którym zapłacą - i to nie dlatego, że ktoś im w telewizji tak powiedział, nawet nie dlatego, że będą mieli pewność, ze odzyskają pieniadze w przypadku upadłości biura, ale z czystej ludzkiej przekory, bo od czego w końcu jest karta - chyba nie po to, żeby latać po bankach a potem z kilkunastoma tysiacami złotych w kieszeni przychodzić do agenta i kłaść mu kasę na ladzie????? :) Prowizję wziąć to a i owszem, ale już umożliwić płatność kartą to nie bardzo?   odpowiedz »

        • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

          [2012-08-20 22:48 46.112.48.*]

          Ludzie a czy branie prowizji to przestępstwo??? Atmosfera robi się tu taka, że zarabianie na wyjazdach to coś dziwnego. Jeszcze powiedzcie "no tak biorą 1400 za wycieczkę - zarabiają sobie złodzieje" darujcie   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-07 11:53 89.73.10.*]

      w kontekście wszystkich wypowiedzi zadam tylko jedno pytanie. pytanie do ubezpieczyciela, agentów i klientów.

      dlaczego ubezpieczyciel, który wcześniej odmówił udzielenia gwarancji ubezpieczeniowej czy bankowej firmie Triada - ze względu na fatalne wyniki finansowe zgodził się aby gwarancja bankowa Sky club była używana również na potrzeby jako to nazwano dla marki "Triada" - czyli mówiąc wprost dla drugiego nie wypłacalneo biura Triada.
      CZYLI NIE ZAREAGOWALI NA PRZEKRĘT - DWA BIURA NA JEDNEJ KONCESJI. opowieści o tym , że sky club przejmuje produkt Triady - to czysto marketingowy trik w celu uniknięcia spektakularnego ogłoszenia bankructwa Triady w ubiegłym roku.

      pytanie do agentów: czy nie mieli powodu do zadania sobie pytania - dlaczego robi się takie rzeczy?

      Agent ma fajnie - bo ryzykiem ponoszonym w czasie "Wojny cenowej tour operatorów" zawsze ma co sprzedać, prowizja zostanie wypłacona ( mniejsza większa ale zostanie) i jak padnie jedno biuro pokrzyczą pokrzyczą, ale już sprzedają najtańsze oferty następnego.

      jak się żeruje na cudzy koszt - to tak samo kliencie jak i agenci od czasu do czasu muszą za to zapłacić. tylko że agenci tylko nerwami i może trochę muszę poświecić oczami przed zawiedzionymi klientami, którzy skorzystali z tej super okazyjnej oferty. ale potem karawana idzie dalej.

      polecam tak porządnie walnąć się głową o jakąś mocną ścianę, przestać mielić ozorami, kupować samemu wszystko na wyprzedażach i zacząć żyć.
      niestety doszliśmy do momentu, że każdy uważa , że mu się należy bez względu na jego status społeczny , finansowy to co elicie. To jakiś komunizm tylko w zawoalowanej wersji.

      oprzytomnijcie ludzie i sami siebie szanujcie.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-10 13:59 83.22.169.*]

        Taki duzy wywod a niewiadomo zupelnie o co chodzi i jaki jest sens tego wywodu...Agenci sprzedaja normalnie, podobnie jak agenci sprzedaja samochody i inne produkty...Jesli Opel ma zle silniki to wymienia silnik opel a nie agent...A jak przychodzi ktos do agenta to agent doradza, itd.itp.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-10 23:34 178.56.52.*]

        Uważam, że to klienci, którzy przychodzą do biur i mają parcie na jak najtańsze wycieczki w jak najlepszym standardzie doprowadzają do upadłości takie firmy jak Triada czy Sky Club.
        Drodzy klienci od dzisiaj pytajcie tylko o oferty przekraczające 2500 złotych/ tydzień / osoba w 4 gwiazdkowym hotelu, ponieważ to jest realna cena za taki wyjazd, a nie 1 200 zł.
        Wtedy zobaczycie, że nie będzie upadłości organizatorów, ponieważ będą zarabiać na sprzedaży wycieczek, a nie tylko mielić kasę.   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-10 13:02 85.222.86.*]

      nie mozna zrobic charge back z konta agenta jest to wbrew prawu jesli beda zwroty to tylko i wyłącznie z kasy ibezpieczenia badz bankow

      a jak klient zapłąci bezposrednio u organizatora to kto mu wypłaci-syndyk???   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-10 23:27 178.56.52.*]

        Pewnie że to będzie wbrew prawu ponieważ agent działa w imieniu organizatora- czyli klient podpisuje umowę bezpośrednio z organizatorem wyjazdu, a nie z agentem. Jeżeli bank będzie chciał odzyskać pieniądze od agenta to będzie musiał pozwać go do sądu. Pieniądze klienta nie są własnością agenta, tylko organizatora i zostają natychmiast przelewane na jego konto.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-20 21:05 79.173.49.*]

        Błąd.
        Prawda jest taka, że transakcja została przeprowadzona na terminalu akceptanta, którym jest agent. Agent zatem w pełni za transakcję odpowiedzialny i dla banku tylko to ma znaczenie. Bardzo mi przykro, ale to jest zgodnie z prawem i regulaminem. Można ściągnąć pieniądze z konta agenta... Smutne to ale prawdziwe   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-08-04 20:42 109.173.192.*]

        natychmiast są przelewane ? chyba sam siebie okłamujesz....   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-10 14:19 178.235.61.*]

      a może touroperatorzy mogliby udostępniać agentowi terminal online czyli agent płaciłby kartą klienta przez stronę organizatora ??? Czyli tak jak obecnie klient wchodzi na stronę np. Itaki i płaci kartą, tak samo mógłby robić agent podając kod rezerwacji. To tylko taki luźny pomysł,nie twierdzę że dobry, ale coś trzeba wymyślić aby uniknąć charge back   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-10 15:45 193.239.80.*]

        To ja się wypowiem jakoi klient (i wydymany przez Sky Club przy okazji - na szczęście płaciłem kartą).
        Burzycie się wszyscy i niepokoicie (co w sumie jest zrozumiałe) co was teraz spotka jeżeli banki zaczną wsiadać wam na konta.
        W większości wątków kreujecie się na wspaniałych opiekunów klienta, doradców, etc.
        Teraz się boicie, a cały czas sprzedawaliście te oferty. I jakoś skrupułów nie mieliście. Możecie się burzyć, a prawda jest taka że kampania na temat płatności kartą i chargeback jest już mocno rozkręcona. I będziecie mieli dwa wyjścia - przyjmować te wpłaty, albo stracić klientów. Skoro przez tyle lat nic nie było was w stanie zmotywować do sprzedawania ofert dobrych touroeratorów i bez wahania wciskaliscie ludziom Open Travel, Sky Club, Kopernika, etc. to może teraz strach o własne dupy wymusi na was uczciwość wobez klientów. Ciekaw jestem ilu z was wprowadzi do oferty Netto Holiday jak tylko ruszy?
        Prawda jest taka, że możecie się burzyć a i tak o waszym być lub nie być zadecydują klienci swoimi portfelami (lub raczej kartami).   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-10 19:11 83.6.46.*]

          Nasi klienci w momencie kiedy zostali poinformowani o tym, że to nie bank gwarantuje zwrot pieniędzy przy płatnościach kartą, a w rzeczywistości właściciel biura agencyjnego, ( który wywiązał się ze wszystkich obowiązków )
          powiedzieli nam, że nie chcą brać udziału w takim nieuczciwym procederze
          i płacą dalej gotówką. Teraz kochasz banki bo odzyskasz parę marnych groszy,
          ale pomyśl też o tych wszystkich ludziach, którzy zostali namówieni przez banki na różne fundusze i papiery inwestycyjne i potracili połowę oszczędności do kogo mają się zwrócić z żalami o utracone pieniądze? Może do ciebie?   odpowiedz »

        • Kosztowny chargeback od agentów 

          [2012-07-10 23:23 178.56.52.*]

          Ty gościu jesteś totalnym idiotą - przecież SKY CLUB był jednym z lepszych biur na rynku. Nigdy nie mieli tanich wyjazdów, zawsze dobre hotele itd. Triada sprzedawała gówniane oferty ale nie Sky Club. Powiedz mi co to znaczy sprzedawać dobrych Touroperatorów? Kto jest dobry ITAKA, TUI, NEKERMAN, RAINBOW, ALFA STAR, SUN FUN, WEZYR?
          To są czołowe biura w Polsce i każde z nich z dnia na dzień może ogłosić upadłość, ponieważ to są spółki prawa handlowego, w których obowiązują określone przepisami zasady np. zarząd ma obowiązek ogłosić upadłość w ciągu 14 dni jeżeli zachodzą przesłanki nieregulowania swoich zobowiązań. I powiem Ci szczerze, że tylko debil będący w zarządzie nie zgłosi do sądu upadłości firmy w terminie i będzie odpowiadał całym swoim majątkiem.
          Ty jesteś pewnie jednym z tych klientów, którzy kupują u agenta wycieczki po 1000 złotych. Przychodzisz po ofertę i marudzisz, że ci drogo albo jednym z tych co kupuje wycieczki po 10 000 złotych i skomlesz o 100 złotych upustu:) Powiem szczerze, że nie jestem mściwy, ale jak widzę wypowiedzi na tym forum ludzi takich jak ty (bez pomyślunku, wyobraźni, podstawowej wiedzy na temat funkcjonowania branży turystycznej) to cieszę się że zmarnowane zostały twoje wakacje.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-27 11:05 83.238.167.*]

        ITaka już dawno to wycofała.....   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-10 15:11 91.209.95.*]

        odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-10 16:23 91.150.202.*]

        odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-10 16:32 91.150.202.*]

      Wszyscy teraz rżną tu dziewice. A ktoś już na tym forum słusznie napisał: to po co sprzedawaliście tego SKYa, kiedy od dawna, co najmniej od marca wiadomo było że to śmierdzi. A od co najmniej 2 miesięcy w branży gadało się dużo o potencjalnym upadku. I co nie wiedzieliście, czy nie chcieliście wiedzieć? A jak nie wiedzieliście, to powiedzmy sobie wprost, za co bierzecie pieniądze, jeśli nie jesteście zorientowani. 12-14% - tyle płaci agentom większość turoperatorów typu SKY. To kupa kasy, jedna rezerwacja na Kretę dla rodziny i wpada 500-600 zł. Za co? Za sprzedaż chyba nie, bo kupić sobie każdy sam może przez internet. Odpowiedź poprawna: głównie za usługę doradczą, za znajomość rynku, za ochronę przed niewiedzą. Wtedy warto zapłacić. A jak ktoś się nie orientuje w branży - to nie widzę powodów do prowizji. Te 12-14% można dostać nie tylko od SKYa, ale i od każdego większego i wielu mniejszych turoperatorów. Więc gadanie o tym, że diler Opla sprzedaje samochody Opla i wali go to czy mają dobre silniki jest metaforą chybioną o kilometry. Tu klient po prostu nie dostał swojego towaru. Każdy, agent też, ma prawo się pomylić. Jeśli sprzedał imprezę w zimie - ok, pewne rzeczy nie były jasne. Czasem padnie biuro, które nie dawało podstaw do obaw. Ale w tym przypadku, w ostatnich miesiącach rumor był duży.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-10 18:35 77.209.225.*]

        Fajne,
        choć niestety tylko częściowo prawdziwe   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-10 23:00 83.8.74.*]

        Dobre chociaż trochę naciągane..., a prawda jest taka, że dzisiaj koleżanki i koledzy z branży ściemniają, bo doskonale wiedzieli..., szkoda tylko, że kilku dobrych ludzi zostało oszukanych..., bo tych co biorą u mnie katalogi a kupują na portalach to mi nie żal...   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-21 08:11 83.31.148.*]

        W sumie to jest tu sporo racji   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-11 01:24 87.205.204.*]

      O widze że kilent nie jest w temacie (cwaniactwo internetowe się odezławo) - 14 % prowizji od Sky Clubu czy innego turoperatora . Super chciałbym tyle dostać. Proponuje kupic bezpośrednio na stronie turoperatora lub telefonicznie niby uzyskac tą zniżke 12-14 % . Haha może zaczniemy bułeczki i masłełko kupować bezpośrednio w piekarnii czy mleczarni - po co sklepy.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-11 12:14 91.150.202.*]

        O tej mleczarni to jak kulą w płot. Ile groszy zarabia sklepikarz na bułce? I proszę nie rżnąć po raz kolejny dziewicy, bo marże wysokości 12-14% na Egipty, Tunezje itp są normą, szkoda dyskutować z faktami. Wyścig organizatorów o to, kto da więcej i kogo w związku z tym sprzeda agent. Po co zaprzeczać? I naturalnie organizator nie da mi taniej jak do niego zadzwonię bo byście go zjedli, były tu już takie dyskusje na forum.
        I ja w sumie nic do tych 12-14% nie mam, choć wydaje mi się to wysoko w kwotach bezwzględnych, ale warto by może za te pieniądze świadczyć rzetelne usługi, dzielić się swą wiedzą (jeśli się ją posiada) a nie tylko patrzyć kto da więcej i jak wyrobić limity sprzedażowe.   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-13 11:29 91.194.107.*]

      Stanowisko OSAT w sprawie usługi Charge-back http://www.osat.pl/dzialania.php?show=13   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-07-21 17:41 31.178.126.*]

        "Z turystycznym pozdrowieniem" do Urzędu...!? To ma być zaproszenie na piknik, czy apel o rozpoczęcie prac nad zmianą przepisów.   odpowiedz »

    • Agenci zapłacą za bankructwo Sky Clubu 

      [2012-07-21 15:11 83.31.248.*]

      I bardzo dobrze!!!!!!!! Jak sprzedają kota w worku to niech płacą!!!   odpowiedz »

    • Kosztowny chargeback od agentów 

      [2012-07-26 21:54 62.21.45.*]

      Ja złożyłam reklamacje w banku i po 7 dniach kasa była znów na koncie. Teraz nie dam sobie wmówić żadnemu doradcy w biurze co będzie dla mnie lepsze tylko jak zawsze kupię wycieczkie od turoperatora, który jest notowany na giełdzie. Jest wgląd w wynik finansowy, jest pewność że wyjadę na wakacje.   odpowiedz »

      • Kosztowny chargeback od agentów 

        [2012-08-20 22:43 89.69.166.*]

        Znów "gawęda"TO. Co zobaczysz w danych gieldowego biura ? że potrafią żonglować danymi np. ile zapłacono im za udziały w spółce na Ukrainie ? A wiesz ile i kiedy ? To sobie pomyśl! A ile mają zobowiązań wobec kontrahentów - a ile maja na kontach ? Wiesz ? to sobie sprawdź. To że gieldowy nic nie znaczy. Własciciel Triady i Sky Clubu też jest "gieldowy" i co ? Poczytaj, pomyśl i pokalkuluj. A nie pisz bzdur, bo szkoda dyskutować z Ignorantami   odpowiedz »





Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję