TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Niemcy jako cel podróży biznesowych

Biuro Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce (DZT) oraz German Convention Bureau e. V. (GCB) zaprezentują się polskiej branży turystycznej

oraz przedstawicielom mediów podczas targów International Travel Market ITM Warsaw (24.-26.01.2013).

Na wspólnym stoisku oprócz DZT i GCB swoją ofertę przedstawią: TMB Tourismus-Marketing Brandenburg, Steigenberger Hotel Group oraz airberlin. Ważnym atutem imprezy jest powiązanie z Targami Turystyki Biznesowej ITM Business Tourism adresowanych do organizatorów i planistów konferencji, kongresów, podróży służbowych oraz eventów korporacyjnych.

"Podróże służbowe są istotnym czynnikiem ekonomicznym w niemieckiej turystyce. Na tle państw Europy Wschodniej Polska rozwija się bardzo dobrze. Jest na pierwszym miejscu jako rynek źródłowy podróży biznesowych z Europy do Niemiec. DZT wykorzystuje bardzo dobrą pozycję Niemiec, aby zapewnić dalsze wzrosty w tej branży" - mówi Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT).

W 2013 roku DZT prognozuje wzrost liczby noclegów z Polski o 15 procent. Od stycznia do października 2012 odnotowano 1,7 mln noclegów.
Pierwszego dnia targów, 24 stycznia 2013 w Centrum EXPO XXI, Niemiecka Centrala Turystyki wraz z German Convention Bureau i TMB Tourismus-Marketing Brandenburg organizują seminarium pt. "Niemcy jako cel podróży biznesowych". Jednym z prelegentów będzie Matthias Schultze, Dyrektor Zarządzający GCB, który przedstawi dane dotyczące Niemiec jako destynacji kongresowej.

"Powiązanie organizatorów wydarzeń z kompetencjami lokalnej branży usługodawców zyskuje coraz większe znaczenie. Według badań Meeting- & EventBarometer 2012, 93 procent dostawców usług i 82 procent organizatorów jest o tym fakcie przekonanych" - podkreśla Matthias Schultze.

Niemcy stały się najpopularniejszym celem wyjazdów biznesowych wśród europejskich podróżnych. W 2011 roku naliczono w sumie ponad 11,4 mln podróży biznesowych z Europy. Prawie połowa wszystkich podróży biznesowych przypada na wyjazdy obejmujące swym zasięgiem targi, spotkania, wyjazdy incentive, kongresy i wydarzenia (MICE). Zwłaszcza polscy, brytyjscy i szwajcarscy goście podróżują do Niemiec w celach biznesowych. Ponad jedna trzecia europejskich turystów biznesowych przybywa właśnie z tych trzech rynków źródłowych.

Polska zajmuje pierwsze miejsce wśród europejskich państw pod względem liczby wszystkich podróży biznesowych do Niemiec i znajduje się tuż przed Szwajcarią oraz Austrią. Również w sektorze MICE w 2011 roku największą liczbę wyjazdów zanotowano wśród polskich gości. Na drugim i trzecim miejscu w tej klasyfikacji znajdują się podróżni z Wielkiej Brytanii i Szwajcarii. Według badań przeprowadzonych przez firmę analityczną IPK International liczba podróży z Polski do Niemiec w roku 2011 wyniosła 5,4 mln i 49 procent z nich stanowiło wyjazdy biznesowe. W 2011 naliczono 2,6 mln podróży biznesowych polskich gości. W porównaniu z rokiem ubiegłym liczba ta zwiększyła się o 702.000.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Niemcy jako cel podróży biznesowych Biuro Niemieckiej Centrali Turystyki w Polsce German Convention Burea targi International Travel Market ITM Warsaw stoisko Turystyki Biznesowej ITM Business Tourism podróże służbowe eventy kongresy konferencje incentive mice Petra Hedorfer Matthias Schultze destynacja biznesowa kongresowa z Polski do Niemiec sektor MICE




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję