Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Klienci biur podróży są lepiej wyedukowani
Wakacje z biurem podróży wciąż cieszą się dużą popularnością wśród polskich turystów. W świetle ostatnich wydarzeń w branży turystycznej, klienci ostrożniej niż jeszcze kilka lat temu wybierają ofertę wyjazdu, a niska cena już tak nie przyciąga jak kiedyś.
Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie UOKiK - wybierając się na zorganizowane wczasy polski turysta najczęściej obawia się upadłości biura podróży, co zadeklarowała ponad jedna trzecia konsumentów (34,3 proc.). Coraz więcej Polaków czyta umowy przed wyborem biura podróży. Niestety, tylko co czwarty konsument wie, że prawo do reklamacji nieudanego wyjazdu dotyczy także ofert last i first minute. Ponadto zaledwie co dziesiąty turysta orientuje się ile ma czasu na zgłoszenie zastrzeżeń organizatorowi.
Wyniki ankiet pokazują, że blisko połowa (46,1 proc.) respondentów czyta umowy przed wyborem biura podróży i sprawdza, czy wszystkie zawarte w nich warunki są zgodne z prawem, podczas gdy rok temu była to niespełna jedna trzecia (29 proc.). Chociaż większość ankietowanych (50,8 proc.) nadal deklaruje, że umów nie czyta to jednak takich osób jest znacznie mniej niż przed rokiem (57 proc.). Zgodnie z prawem każda umowa o świadczenie usług turystycznych powinna określać m.in. miejsce pobytu, termin rozpoczęcia i zakończenia wycieczki, standard hotelu i posiłków czy rodzaj środka transportu. Niedotrzymanie któregokolwiek z warunków określonych w umowie jest podstawą do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny usługi.
Więcej osób niż przed rokiem wiedziało, że rejestr klauzul niedozwolonych to lista warunków, które nie powinny znaleźć się w umowie zawieranej z przedsiębiorcą. Prawidłowej odpowiedzi udzieliła blisko jedna trzecia konsumentów (30,8 proc.) podczas gdy rok wcześniej była to jedna czwarta (25 proc.). Z kontroli UOKiK wynika, że najwięcej nieprawidłowości we wzorcach umownych biur podróży wiąże się właśnie ze stosowaniem postanowień niedozwolonych. Najczęściej kwestionowane jest ograniczanie odpowiedzialności touroperatora w sytuacjach takich jak opóźnienie samolotu czy zmiana hotelu.
Nadal niewielu konsumentów wie ile wynosi termin na złożenie reklamacji wadliwej usługi turystycznej. Zaledwie co dziesiąty badany (9,7 proc.) wiedział, że na reklamację nieudanej wycieczki ma 30 dni od dnia jej zakończenia. Zgubiony bagaż, brak obiecanego widoku na morze, gorszy standard hotelu, a nawet hałas w nocy - to przykłady problemów, które mogą być podstawą do złożenia reklamacji i żądania obniżenia ceny wycieczki. W oszacowaniu odszkodowania pomocna jest tabela frankfurcka. Nieco więcej wiemy na temat możliwości reklamowania usług turystycznych o obniżonej cenie (tzw. last minute i first minute). 24 proc. badanych wie, że wycieczkę kupioną w ofercie specjalnej można reklamować na takich samych zasadach jak w przypadku zapłacenia za usługę pełnej stawki.
Poniżej można zapoznać się z pełną treścią raportu:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20130628_konsument_na_wakacjach_-_raport_instytutu_badawczego_ipc_dla_urz_du_ochrony_konkurencji_i_konsument_w.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Polacy boją się upadków biur podróży
[2013-06-29 12:59 95.10.136.*]
Ale nadal nie wiedza że, płaci się za dobę hotelowa od 14:00 do 12:00 następnego dnia a nie płaci się za dzień. ..... wściekły Rezydent odpowiedz »
Polacy boją się upadków biur podróży
[2013-06-29 13:54 193.239.83.*]
A może mają dość wylotów o 23:50 pierwszego dnia i powrotów o 2 w nocy ostatniego z jednoczesnym wywaleniem z pokoju w południe, dzień przed końcem wakacji.
Czyli de facto urywania 2 dni i jednej nocy z wakacji za które zapłacili. odpowiedz »Polacy boją się upadków biur podróży
[2013-07-01 13:15 83.19.133.*]
a może nie zapłacili!!! odpowiedz »
Polacy boją się upadków biur podróży
[2013-07-01 18:25 80.52.226.*]
wszystkich sfrustrowanych "wymarzonymi" wakacjami zagranicą zapraszamy na magiczne Mazury! odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Tajwan: hotel z pokojem Batmana
Wiosenne wyprzedaże już teraz?
W Sandomierzu powstaje Centrum Obsługi Ruchu Turystycznego
Touroperatorzy zwiększają gwarancje, będzie bezpieczniej?
Jak korzystać z wyciągów narciarskich za darmo
Dokąd turyści wyjeżdżali w lipcu?
Katowice City Port - to już przeszłość
POT zaprasza na workshop branży turystycznej
Ceny lastów zbawieniem dla biur
Prezentacja dorobku Polskiej Prezydencji w dziedzinie turystyki
Nowa atrakcja turystyczna na Islandii