Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Sprzedam Ośrodek Wypoczynkowy
- Elektrownia Powisle - Specjalista ds turystyki
- Kierownik biura podróży do Multiagencji we...
- Wakacje.plSpecjalista Wsparcia Sprzedaży Sieci...
- pilot Włochy 02-07.10.2023
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- Praca u organizatora wyjazdów - Margo Travel...
- System ze stroną dla biura podróży
- Specjalista / Specjalistka ds. Turystyki
- partner do tworzenia wirtualnych przewodników


Eurolot wcale nie taki tani - LOT zostawia połączenia
Konflikt na linii LOT - Eurolot rozgorzał na nowo. Narodowy przewoźnik wstrzymał przekazanie Eurolotowi obsługi połączeń krajowych. LOT woli sam wozić pasażerów na tych trasach. Podobno tak jest taniej.
Jak pisze Dziennik Gazeta Prawna, spółki nie komentują sprawy. Od komentarzy wstrzymuje się także właściciel - resort skarbu.
LOT zdecydował się powstrzymać od sprzedaży samolotów typu Embraer. Przewoźnik uznał, że maszyny te świetnie nadają się do obsługi krajowych tras. Zdaniem szefostwa LOT obsługa pasażerów właśnie tymi samolotami i to we własnym zakresie będzie znacznie tańsza od usługi oferowanej przez Eurolot, nowszymi bombardierami. Tymczasem jak oceniają specjaliści podróż embraerami może okazać się bardzo kosztowna, mimo, iż są one w stanie zabrać na pokład więcej pasażerów niż bombardiery Eurolotu. Przy porównywalnej liczbie pasażerów samoloty odrzutowe zużywają nawet o 40 proc. więcej paliwa.
Decyzja LOT-u oznacza poważne kłopoty dla Eurolotu, który liczył szczególnie na obsługę tras z Warszawy do portów regionalnych. Dziś ponad 90 proc. rejsów obsługiwanych przez niego jest realizowanych na rzecz narodowego przewoźnika.
Zdaniem ekspertów "wojna" pomiędzy Eurolotem i LOT-em nie służy budowaniu pozytywnych wizerunku arenie międzynarodowej, przez obie linie. Według Zbigniewa Sałka, członka Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk przewoźnicy powinni ze sobą ściśle współpracować. Tym bardziej, że sytuacja finansowa obu jest niekorzystna.
Ponadto w branży coraz głośniej jest o personalnym konflikcie obydwu prezesów, który rzutuje również na decyzje biznesowe wewnątrz spółki.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Jak linie lotnicze próbują nie wypłacać
Starsze aktualności:
Komisja Europejska bierze się za najem
Pomimo inflacji Polacy nie rezygnują z
Co Polacy robią w czasie wolnym i ile mają na to
Maleje liczba ofert pracy na
Co wspólnego mają turystyka i marketing internetowy? Wspólnie wyznaczają
Tatry Super Ski ze zniżkami na
Airbnb: więcej rezerwacji, ale akcje w
Świetny wizerunek turystyczny Niemiec na
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych
Kiedy kupować wakacje, aby mieć najlepszą
Grupa Accor z wynikami lepszymi niż w 2019
LOT chce odszkodowanie od
Nowości kulinarne na pokładach Finnair
Versys Travel rozwija swoją działalność w Polsce
Policjanci na rowerach wyruszyli na ulice Krakowa
Kolejne biura Thomas Cook w Polsce
Najwięksi touroperatorzy korzystają
Otwarto pierwszy hotel Ibis na Litwie
W Kielcach zostanie otwarty niezwykły hotel
Marszałkowie będą musieli sprowadzać turystów upadłych biur?
Potencjał Podróży Młodzieżowych - raport Światowej Organizacji Turystyki UNWTO
Kopenhaskie lotnisko liczy na Polaków
Warszawski Golden Tulip w trakcie gruntownej przemiany
Targi otworzą sezon na Mazowszu
Dreamlinery wzbiją się w przestworza