Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Zobacz także
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu krótkoterminowego
Małopolska zarobiła na turystyce więcej niż przed rokiem
Więcej skarg na przewoźników kolejowych
W 2014 roku do Urzędu Transportu Kolejowego wpłynęło 1 608 skarg od pasażerów na przewoźników kolejowych oraz zarządców infrastruktury i dworców. W porównaniu do 2013 roku liczba skarg wzrosła o 42,68%.
Głównymi przyczynami skarg były opóźnienia pociągów, brak informacji o połączeniach, brak właściwych zapowiedzi, niewłaściwe warunki podróżowania związane z przepełnieniem, zbyt niską/wysoką temperaturą, brakiem czystości, niedostępnością toalet. Wszystkie skargi były rozpatrywane poprzez wszczynanie postępowań przez Urząd lub też odpowiednie podmioty pod nadzorem Prezesa UTK.
W celu stwierdzenia stanu faktycznego przeprowadzono w wymienionych wyżej kwestiach ponad 150 działań kontrolno-nadzorczych u pasażerskich przewoźników kolejowych oraz zarządców infrastruktury kolejowej.
Prezes UTK zakończył w 2014 roku 21 postępowań administracyjnych (16 postępowań w 2013 roku), w wyniku których stwierdzono: stosowanie przez przewoźników kolejowych bezprawnych praktyk naruszających zbiorowe interesy pasażerów; naruszenia przepisów rozporządzenia (WE) nr 1371/2007 Parlamentu Europejskiego i Rady, dotyczącego praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym.
Ponadto w prowadzonych postępowaniach Prezes UTK stwierdził niewykonanie przez przewoźników kolejowych i zarządcę infrastruktury wcześniejszych decyzji, stwierdzających naruszenia przepisów z obszaru kolejnictwa i obligujących do usunięcia nieprawidłowości w wyznaczonym terminie.
Spośród 21 wydanych decyzji administracyjnych w 5 nałożono karę pieniężną na podmioty kolejowe.
Łączna suma nałożonych w 2014 roku kar pieniężnych przez Prezesa UTK wyniosła 1 411 706,58 zł. Najwyższa nałożona w 2014 roku kara pieniężna wyniosła 1 022 425,80 zł, natomiast najniższa 5300 zł.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Koniec konfliktu Anex Tours i JoinUp! z
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Kraków: okradli izraelską wycieczkę
Strajk we Frankfurcie. Jakie prawa przysługują pasażerom?
Qtravel uruchamia nową aplikację
Bezpośrednio do Pekinu z Ecco Travel? Tak.
Czy Wrocław zasłużył na miano europejskiej stolicy kultury 2016? Oceń sam
Rzym europejską stolicą kieszonkowców?
SkyTeam zyskuje nowego członka
Wakacje all inclusive to dla Polaków standard?
Co grozi za przemyt aligatora?
Wyjeżdżacie na Święta? Porady...