Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot Rzym 22-25.05.2024
- Organizator imprez turystycznych/ specjalista ds....
- Zestaw tour guide
- Travelplanet.pl Gliwice specjalista ds turystyki
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- Kucharka
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
Czy dobre logo przyciąga turystów?
Rozpoznawalność to ważny element, o który należy zadbać w trakcie promowania danego obiektu czy regionu. Czy jednak słuszne jest inwestowanie w dobre logo, a takie działanie rzeczywiście może zdziałać cuda?
Instytut Turystyki podaje, że w 2012 roku do Polski przyjechało 14,8 miliona turystów. Wynik uległ poprawie w stosunku do roku wcześniejszego, w którym nasz kraj odwiedziło o 11% turystów mniej. Rezultat może wydawać się zatem zadowalający, jednak specjaliści od promocji apelują - Polska jest nadal za mało rozpoznawalna w świecie. Zarzut odnosi się nie tylko do promowania całego kraju, ale także w stosunku do działań marketingowych regionów i miast.
W kampaniach pokazujących walory i atrakcje Polski za granicą brakuje dobrego wyróżnika, który mógłby definiować i charakteryzować regiony kraju. Trudności pojawiają się również w przypadku trafnego doboru tematu kampanii i dopasowaniu do niej odpowiedniego logo. Dla części samorządowców właściwe przygotowanie przemyślanych i trafnych środków komunikacji okazuje się nie lada problemem.
Błędy w prowadzeniu kampanii promujących regiony turystyczne starano się przedstawić w trakcie konferencji "Kultura i Turystyka - miejsca spotkań", która odbyła się 6 i 7 listopada w Łodzi. Wiele czasu poświęcono na wskazanie istoty sporządzenia dobrego logo. Omawiano także skuteczne sposoby jego wykorzystania w działaniach marketingowych.
Specjaliści jasno wskazali, że marketing terytorialny jest niezwykle ważny. Badania dowodzą, że obecnie to miasta i regiony bywają bardziej rozpoznawalne niż kraje. Opracowanie samego znaku graficznego może jednak nie oddziaływać tak, jak zamierzano. "Mamy bowiem przypadki, że logo uznane za optymistyczne i pozytywne, równocześnie w opinii respondentów nie zachęca do podróży (np. Małopolska, Portugalia, Malta). Z drugiej strony znaki proste, a nawet abstrakcyjne w formie (Śląsk, Toruń, Bielsko Biała, Szwecja) okazały się skutecznymi w zapamiętaniu" - twierdzi Bartłomiej Walas Wiceprezes POT. "Nie należy przeceniać roli sloganów i logotypów, ale pamiętać, że mają istotny wpływ na rozpoznawalność i pomagają w budowie znajomości marki, nasuwając klientowi różne skojarzenia dotyczące produktu, wywołując określone uczucia. Wyróżniają ją na tle konkurencji i pomagają wykreować wokół niej pożądane skojarzenia" - dodał Walas.
Pomysły na powstanie logo mogą być bardzo rożne. Ważne jednak, aby było ono wyróżnikiem pozwalającym pozytywnie zapisać się w świadomości turystów, bowiem to przekłada się później na zainteresowanie przygotowaną ofertą.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Włochy nieoczywiste - zachęta do
NIK skontrolowała lotnisko w
Jest decyzja środowiskowa dla
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
We Włoszech brakuje rąk do pracy
Wiemy co stanie się ze starym łódzkim terminalem
Ryanair chce poprawić jakość usług
Ekonomiści o sytuacji w Grecji
Wrocław ma mobilny przewodnik miejski
Dokąd Polacy wyjeżdżają jesienią?
Obowiązki przewoźników lotniczych
"Dzień pasażera" - praktyczne porady
Grecja: popularność spada, atrakcyjność wzrasta
Scania przetestuje autokary w tunelu klimatycznym
Historia krótkiego lotu OLT Express
Chorwacja promuje się w Polsce
Polski obiekt na liście najciekawszych zabytków 2015 roku
Marszałek małopolski skontroluje biura podróży
Bonus Travel co o nim wiadomo?