Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Deregulacja nie omija żeglarzy
Choć do sezonu żeglarskiego pozostało jeszcze trochę czasu, emocje w środowisku są rozgrzewane za sprawą rozporządzenia ministerstwa sportu i turystyki, które zmienia przepisy dotyczące patentów żeglarskich.
"Przede wszystkim uprościliśmy system patentowy, zarówno w turystyce żeglarskiej, jak i motorowodnej. Zlikwidowaliśmy obowiązkowe szkolenia. Nie oznacza to oczywiście, że chętni nie mogą przejść takiego szkolenia, nie jest ono jednak obligatoryjnym wymogiem przystąpienia do egzaminu. Pozbyliśmy się także kilku kuriozalnych rozwiązań systemowych. Np. aby uzyskać patent morskiego sternika motorowodnego, uprawniający do prowadzenia jachtów motorowych po wodach morskich, od teraz wymagany będzie staż morski. Do tej pory można było uzyskać uprawnienia morskie, w ogóle po wodach morskich nie pływając - wyjaśnia Katarzyna Kochaniak, rzecznik prasowy Ministerstwa Sportu i Turystyki.
Obecnie bez patentu można pływać po wodach śródlądowych jachtami o długości kadłuba nie przekraczających 7,5 m. Posiadacze patentów żeglarza jachtowego mogą pływać po rzekach i jeziorach żaglówkami każdego typu, a na jachtach o długości do 12 m. także na wodach przybrzeżnych i na pełnym morzu w odległości do 2 mil morskich od brzegu. Jachtowy sternik morski będzie mógł pływać po morzach i oceanach jednostkami których długość nie przekracza 18 m. Najwyższym stopniem będzie kapitan jachtowy.
Zniesiono wymóg, aby żeglarze poniżej 16 roku życia musieli pływać pod nadzorem posiadacza patentu.
Zmiany w przepisach krytycznie ocenia środowisko żeglarskie. " Pani minister Mucha zapomniała, że w konstytucji jest artykuł 5, który mówi, że państwo zapewnia obywatelom bezpieczeństwo. To rozporządzenie tego nie robi. Z nowych przepisów wynika, że mając 200 godzin stażu na morzu, można sterować praktycznie wszystkim. Przecież na tak dużych jachtach załoga może liczyć i 20 osób. To tak jakby kierowcą autobusu został pasażer, który w tym autobusie przejechał 200 godzin na miejscu pasażera. To jest zagrożenie" - twierdzi Stefan Heinrich z Polskiego Związku Żeglarskiego.
Komentarze
Tagi:
Dział przewodnicy i piloci:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Dział prawo i podatki:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Co dalej z turystyką na Krymie?
Odszkodowania za overbooking w samolocie
Parkingi w polskich hotelach ze StayPoland
Skutki stołowania się w fast-foodach
Funclub wprowadza Gwarancję Prowizji dla swoich agentów
Lwów - Żólkiew, 2 dni - listopad
III edycja MP Exerience- Polska Centralna
Hotel Anders zaprasza do Restauracji Mistrzów
Nowy projekt Premium Food Restaurants
Będzie nowy minister sportu i turystyki?
Kolejny Małpi Biznes w Warszawie
Zbigniew Koźlik poprowadzi Festiwal Kapusty