TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKP Intercity w tarapatach?

Sytuacja w PKP od kilku lat nie jest najlepsza. Pasażerowie narzekają na niski komfort podróży, opóźnienia pociągów oraz nieregularność poąłczeń. Nic więc dziwnego w tym, że podróżni powoli tracą cierpliwość i zaczynają szukać alternatywnych środków transportu. Nadszarpnięte zaufanie klientów - to nie jedyny problem z jakim muszą borykać się włodarze spółek kolejowych.


Członek zarządu PKP Intercity ds. finansowych Paweł Hordyński poinformował, że spółka w 2012 przewiozła o 600 tysięcy pasażerów mniej niż w roku poprzednim, przynosząc tym samym 9,2 miliona złotych straty.

PKP Intercity mimo trudności, stara się poprawiać swoje wyniki finansowe. W roku 2010 spółka zanotowała ponad 136 milionów złotych straty, rok później było to już "tylko" 22,4 miliona. Według prognoz zarządu sytuacja w PKP Intercity powinna unormować się najwcześniej w roku 2014.
Prognozy na 2013 również nie są zbyt optymistyczne - mowa o 100 mln zł deficytu.

Prezes spółki Janusz Michałowski za ujemne wyniki obwinia remonty prowadzone na torach i wymuszane przez nie częste zmiany rozkładów jazdy - w ubiegłym roku miało miejsce ich aż 12 tysięcy. Szczególnie uciążliwe są remonty na trasach łączących duże miastach, np między Warszawą a Łodzią, Warszawą a Gdańskiem, Krakowem a Rzeszowem i Wrocławiem a Poznaniem.

Do spadku liczby pasażerów PKP Intercity przyczynia się również rozbudowa dróg szybkiego ruchu, wzrost konkurencji ze strony prywatnych przewoźników drogowych i zatrzymanie w połowie ubiegłego roku cen paliw.

Na modernizację taboru przeznaczono w ubiegłym roku 189 milionów złotych, co pozwoliło na remont 797 wagonów i 132 lokomotyw. W tegorocznych planach spółki jest około 100 nowych i wyremontowanych wagonów, co powinno się przełożyć na poprawę komfortu podróżowania. Od roku 2010 liczba sprawnych wagonów wzrosła z 1100 do 1600.

W tej chwili jedynym ratunkiem dla kolei wydaje się być poprawa zarówno komfortu jazdy jak i punktualności, przy równoczesnym obniżeniu cen. Jeśli nie zajdą konieczne zmiany, kolejarzom będzie coraz trudniej konkurować z szybszymi i tańszymi przewoźnikami drogowymi.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
PKP Intercity kolej finanse deficyt remont problemy transport kolejowy pasażerowie opóźnienia zmiany rozkładu uciążliwości konkurencja sprawozdanie finansowe


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję