Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
Ta atrakcja turystyczna bije rekordy popularności
W roku 2012 Kopalnię Soli Wieliczka zwiedziła rekordowa liczba turystów - 1 milion 117 tysięcy, o 5 proc. więcej niż w 2011. Do podziemnej Wieliczki zawitali goście ze 175 krajów. Rekordowy okazał się grudzień - ponad 45 tys. odwiedzających. Kopalnia jest turystyczną atrakcją przynajmniej od 600 lat i wydaje się, że obecny kryzys ekonomiczny w żaden sposób nie wpływa na decyzje turystów, którzy niezmiennie uwzględniają solny zabytek wśród zwiedzanych obiektów.
- Milion zwiedzających każdego roku ponad wszelką wątpliwość dowodzi, że wielicka kopalnia jest jedną z najbardziej znanych atrakcji turystycznych Polski. Co więcej, badania dowodzą, że jest również najliczniej odwiedzaną kopalnią na całym świecie - mówi Kajetan d’Obyrn, prezes Kopalni Soli Wieliczka SA. - W ubiegłym roku ponad połowa (53 proc.) gości przyjechała do nas z zagranicy - o 6 proc. więcej niż w 2011. W 2012 zanotowaliśmy również większą liczbę turystów krajowych - 5 proc. więcej w porównaniu z rokiem 2011.
Od stycznia do grudnia 2012 solne progi przekroczyło 527,8 tys. Polaków i 589,4 tys. cudzoziemców. Największy odsetek turystów z zagranicy stanowili mieszkańcy Wielkiej Brytanii - przyjechało ich w 2012 roku 60,9 tys. osób (o 12 proc. więcej niż w 2011), na drugim miejscu znaleźli się Włosi z liczbą 42,4 tys. odwiedzających (o 17 proc. więcej niż w 2011), na trzecim Niemcy - 38,5 tys. turystów (o 4 proc. więcej niż w 2011). Na kolejnych miejscach byli Francuzi - 35,5 tys. odwiedzających, Koreańczycy - 34,5 tys. turystów, Rosjanie - 32,7 tys. osób. W pierwszej dziesiątce znaleźli się również Norwegowie, Hiszpanie, Amerykanie i Węgrzy. Do podziemnej Wieliczki zaglądali również turyści z tak egzotycznych zakątków Ziemi jak m.in. Japonia, Brazylia, Tajlandia, Nowa Zelandia. Tylko od zakończenia II wojny światowej solne progi przekroczyło już prawie 36 mln zwiedzających.
Rekordowy okazał się również sam koniec 2012. - W grudniu wielickie podziemia zwiedziło łącznie 45 870 osób, czyli o 9 proc. więcej niż w roku 2011. To zdecydowanie najlepszy grudzień w historii kopalni - wyjaśnia Kajetan d’Obyrn. W grudniu 2011 kopalnię odwiedziło 41 974 osób, w grudniu 2010 - 33 050 osób.
Z końcem 2012 pośród zagranicznych turystów prym wiedli Brytyjczycy (3 ,3 tys.), Rosjanie (2,3 tys.), Francuzi (1,6 tys.), Koreańczycy (1,5 tys.), Ukraińcy (1,1 tys.), Włosi (1,05 tys.). W pierwszej dziesiątce znaleźli się również Niemcy, Amerykanie, Czesi i Słowacy. W sumie solne progi pod koniec ubiegłego roku przekroczyło 26,3 tys. obcokrajowców (o 9 proc. więcej niż rok wcześniej). Goście z zagranicy najczęściej jako język oprowadzania wybierali angielski oraz rosyjski i francuski.
W minionym roku zupełnie nowe oblicze zyskał serwis internetowy kopalnia.pl, który miesięcznie notuje blisko pół miliona odsłon. Z dużym uznaniem branży internetowej oraz użytkowników spotkały się aplikacje przygotowane z myślą o urządzeniach mobilnych.
W 2012 roku kopalnię odwiedziło prawie tysiąc dziennikarzy z całego świata. Do najbardziej prestiżowych realizacji należy zaliczyć dokument 3D przygotowany przez japońską telewizję TBS, program o podziemnych kaplicach dla Discovery Channel, emitowany niemal w całej Europie program "Galileo", program BBC dla dzieci pt. "Blue Peter", dokument na zlecenie UNESCO nagrany przez TV History, oraz "Najbardziej niesamowite restauracje" zrealizowane dla kanadyjskiej TV. Wśród niecodziennych przedsięwzięć medialnych były też: popularne w wielu krajach reality show "Amazing Race" (wersja ukraińska), a także zdjęcia do filmu bollywodzkiego "The Rhythm". Kopalnia posłużyła również jako plener do zdjęć (sesja sukien ślubnych) w magazynie "Panna Młoda" oraz magazynie lifestylowym "Hot Moda" (sesja sukien karnawałowych).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział przewodnicy i piloci:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Można składać oferty w Programie wsparcia
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Zwyciężyli w konkursie Kulinarna Uczta Gastro-Hotel
Nowi dyrektorzy w sieci hoteli
A Ty jaki masz pomysł na restaurację?
Amatorzy piwa spotkali się - jak było?
Kto ma rację? Oświadczenie Zarządu Kraków Airport
Alarmujące dane. Piloci nie umieją latać?
Restauracja na wodzie zaprasza na pokład
Pierwsze połączenie Emirates w Afryce obsługiwane Airbusem A380
Marzec w TUI to gwarancja niezmienności ceny