Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specialista ds. sprzedaży
- Rezydent biura podróży 2024 (Chalkidiki)
- Pilotaż 27-30.05.2024 do Warszawy
- Junior Reservation Manager
- Pilot na wycieczkę do Wiednia 3 - 4 maja
- Pracownik biura podróży od kwiecien - maj 2024...
- Junior Reservation Manager
- Instruktor kitesurfingu/windsurfingu
- Specjalista ds Turystyki Itaka
- Praca na Zielonych Szkołach CHRIS
Kto stołuje się w fast foodach?
Coraz więcej Polaków odwiedza restauracje szybkiej obsługi, czyli popularne fast foody - od ubiegłego roku odsetek Polaków odwiedzających te miejsca wzrósł o kilka procent, zaś w ciągu ostatnich 4 lat - o 10%. Niemal połowa (44%) respondentów przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca konsumowała jedzenie typu fast food - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Korzystanie z restauracji szybkiej obsługi jest szczególnie popularne wśród osób młodszych - do 34 lat z wykształceniem podstawowym lub zawodowym, a odwiedzają je chętnie zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Zdecydowanie najrzadziej po fast food sięgają osoby z wykształceniem wyższym oraz osoby, które mają 45 lat i więcej.
Powyższe dane pokazują, że restauracje szybkiej obsługi cieszą się niesłabnącą popularnością wśród Polaków. Zapewniają one nie tylko szybką obsługę, tak istotną zwłaszcza dla zabieganych osób, lecz również niższą cenę niż w restauracjach z obsługą kelnerską. To powoduje, że tego typu restauracje stają się miejscami spotkań ze znajomymi, czy też przystankami w drodze do lub z pracy. Ponadto restauracje sieciowe typu fast food gwarantują określony standard posiłku i poziom obsługi, niezależnie od tego, w jakim miejscu w Polsce czy na świecie z nich korzystamy.
Warto też zwrócić uwagę, że restauracje szybkiej obsługi coraz częściej poszerzają swoje menu o mniej kaloryczne posiłki, aby każdy mógł znaleźć w nich coś dla siebie. Mimo, że trend slow food będący przeciwieństwem fast foodu wydaje się zyskiwać na popularności, to jednak nadal dla dużej części społeczeństwa możliwość korzystania ze slow foodu jest mocno ograniczona - przygotowanie takiego jedzenia jest bardziej czasochłonne, zarówno w domu, jak i w restauracji, a także wymaga większych nakładów finansowych - mówi Marek Lekki z ARC Rynek i Opinia.
Powyższe dane pochodzą z metaanalizy dokonanej na podstawie wyników badań syndykatowych przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia w okresie 2009-2013, w których zadano pytanie o korzystanie z restauracji typu fast food reprezentatywnej grupie Polaków, na próbie powyżej 1000 respondentów rocznie.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Dział badania rynku i analizy:
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
Wizz Air poszerza siatkę połączeń
Nowa aplikacja mobilna dla pasażerów
Neckermann i Hirek Wrona zapraszają
Stacjonarne biura podróży nie tracą
Katastrofy na lotnisku nie było
Dominikana z rekordowym wzrostem
Marketing internetowy dla hotelarzy
Więcej lokali KFC, Pizza Hut i Burger King