Wzrasta popularność hoteli dwugwiazdkowych
Marzec był kolejnym miesiącem, w którym zaobserwowano największą dynamikę wzrostu liczby rezerwacji w hotelach o standardzie 2* - wynika z danych serwisu hotele.pl.
Porównując rok do roku, w marcu odnotowano wzrost o 33,1% liczby rezerwacji w hotelach 2*, podczas gdy łączna liczba rezerwacji w porównywanym okresie wzrosła o 13,7%. Ta grupa hoteli odnotowała również największy wzrost w lutym, na poziomie 6,8%. Popularność hoteli o tym standardzie widać przede wszystkim wśród klientów firmowych, gdzie w marcu odnotowano wzrost liczby rezerwacji o 41,7%, w porównaniu do tego samego miesiąca rok wcześniej.
Pomimo rosnącej popularności hoteli 2*, nadal najchętniej są rezerwowane hotele 3*. Ich łączny udział w rezerwacjach dokonanych w serwisie hotele.pl, w marcu wyniósł 44,10%, i był o niecałe 3 punkty procentowe niższy niż w marcu 2014 roku. Udział hoteli 2* w ogólnej liczbie rezerwacji w marcu br. wyniósł 8,73% (wzrost nieco ponad 1 punkt procentowy względem marca 2014).
Marzec był kolejnym miesiącem dynamicznego wzrostu liczby rezerwacji we Wrocławiu, zarówno wśród klientów korporacyjnych, jak i indywidualnych. W ujęciu rok do roku we Wrocławiu odnotowano o 33,3% więcej rezerwacji, co pozwoliło temu miastu na umocnienie się na drugim miejscu w rankingu popularności miast. Udział Wrocławia w ogólnej liczbie rezerwacji w marcu wyniósł 8,3%. Liderem niezmiennie jest Warszawa (25,3% rezerwacji). Za Wrocławiem znalazł się Kraków (5,2% rezerwacji).
Średnia cena pokojonocy w marcu wyniosła 216 zł, i była niecałe 6% niższa niż rok wcześniej. Ceny najbardziej spadły w hotelach 1* (-11,68%, do poziomu 145,52 zł) oraz w hotelach 3* (-5,97%, do poziomu 205,24 zł). Wzrost średniej ceny pokojonocy odnotowano jedynie w hotelach 2* (0,81%, do poziomu 184,31 zł).
Klienci Hotele.pl rezerwowali hotele średnio na 6 dni przed planowanym rozpoczęciem pobytu. W przypadku klientów firmowych były to 4 dni, natomiast klienci indywidualni rezerwowali średnio aż z 16 dniowym wyprzedzeniem. W ich przypadku najkrótszy okres pomiędzy datą rezerwacji a rozpoczęciem pobytu dotyczył obiektów noclegowych nie będących hotelami (hostele, pensjonaty, itp.) (10 dni), natomiast najdłuższy był w przypadku hoteli 1* - aż 22 dni.
Z kolei klienci korporacyjni z największym wyprzedzeniem rezerwowali hotele 5* (7 dni), a z najkrótszym - hotele 2* (3 dni).
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Tunezja wprowadza stan wyjątkowy
Departament Stanu ostrzega przed potencjalnym zagrożeniem w Europie
VO Travel ogłosił niewypłacalność
Jak kształtuje się rynek piwa w Polsce?
Nowe połączenie Wizz Air z Wrocławia
Jak kształtują się ceny noclegów w europejskich miastach?
Ilu pasażerów obsłużyły polskie lotniska?
Watykan udostępnił swoją kamienicę pod restaurację szybkiej obsługi. Protesty nie przyniosły skutku
PIT organizuje kongres dla pilotów i przewodników
Workshop dla organizatorów wyjazdów na Węgry
Puchar Polski w Piłce Ręcznej Plażowej wraca do Hotelu Anders
Wakacje w kwaterach prywatnych - co wybierają turyści?
Hotel w Janowie Podlaskim uroczyście otwarty
Niemiecka turystyka notuje wzrosty
Nie trzeba czekać z pozwem wobec Skarbu Państwa do zakończenia sprawy karnej
W Merlinie X wzrosła liczba dokonywanych rezerwacji
Branżowe spotkania na 21. Targach Lato
W maju więcej osób nocowało w hotelach