Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
Jakie wyniki osiągnął Orbis?
Grupa hotelowa Orbis ujawniła wyniki finansowe za 3 kwartał bieżącego roku.
"W styczniu br. Orbis zrealizował transakcję portfelową, w wyniku której przyspieszył rozwój spółki. Nasza sieć powiększyła się o 38 działających hoteli w 5 nowych państwach w regionie Europy Wschodniej. Zawarcie tak znaczącej transakcji postawiło przed nami nowe wyzwania. Naszym celem jest pełne wykorzystanie nowych możliwości, które otworzyły się przed spółką. Dobre wyniki finansowe i operacyjne odnotowane zarówno w trzecim kwartale, jak i narastająco od początku roku zdecydowanie potwierdzają naszą zdolność do zwiększania wartości spółki"- powiedział Gilles Clavie, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis SA.
W 3. kwartale 2015 r. w całej grupie odnotowano solidny wzrost wyników operacyjnych, czego potwierdzeniem jest wzrost wskaźnika RevPAR o 11% do 179,0 zł. Podwyższenie wskaźnika RevPAR - widoczne we wszystkich państwach regionu - zostało osiągnięte dzięki przyrostowi średniej ceny za pokój (ARR) o 2,3% oraz wskaźnika frekwencji o 6,5 p.p. do poziomu 82%. Wzrost wskaźnika był znacznie wyższy w hotelach kategorii średniej i wyższej (12,5%) niż w hotelach ekonomicznych, gdzie wyniósł 7,8%.
W trzecim kwartale osiągnięto również bardzo satysfakcjonujący wzrost skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży netto do poziomu 363 mln zł oraz wskaźnika EBITDAR o 9,9% (do poziomu 146 mln zł). Wskaźnik EBITDA z działalności operacyjnej narastająco za 9 miesięcy roku wyniósł 263 mln zł, czyli o 17.8% więcej w porównaniu do wyników pro forma za pierwsze 9 miesięcy roku 2014.
Uwzględniając wyniki Grupy po trzecim kwartale oraz aktualny stan rezerwacji na nadchodzące miesiące, spółka potwierdziła prognozę wskaźnika EBITDA w roku 2015 w przedziale 310 ‑ 320 mln zł.
W lipcu 2015 r. do Grupy Orbis dołączył pierwszy hotel pod marką ibis Styles w Wilnie na Litwie. W trzecim kwartale 2015 r. podpisano pięć nowych umów franczyzy kontynuując rozwój sieci hoteli w Polsce, Rumunii i na Litwie. W okresie trzech najbliższych lat, na mocy już podpisanych kontraktów, zostanie otwartych 21 hoteli działających na podstawie umów franczyzy i o zarządzanie oraz 3 hotele własne, będące aktualnie w budowie.
Zgodnie z planami rozwoju spółka monitoruje potencjalne przedsięwzięcia pod kątem maksymalizacji zwrotu z inwestycji i skupia się na kluczowych rynkach geograficznych, głównie w centrach miast. Analizowane są również umowy dzierżawy hoteli i rozważane ewentualne transakcje ich wykupu (buy-back).
Równocześnie rozpatrywana jest sprzedaż najmniej istotnych dla grupy aktywów z myślą o przyspieszeniu rozwoju w oparciu wysokorentowne inwestycje we własne hotele. W ramach optymalizacji zaangażowanego kapitału w sierpniu 2015 r. zawarta została umowa zbycia hotelu Mercure Centrum w Lublinie oraz Mercure Zamość Stare Miasto w Zamościu. Obydwa hotele będą kontynuować działalność pod marką Mercure na podstawie umów franczyzy.
Wśród pozytywnych trendów makroekonomicznych spółka dostrzega sprzyjające warunki do zapewnienia możliwie najlepszej struktury finansowania portfela aktywów, w tym dalszego korzystania z dźwigni finansowej poprzez zadłużenie w razie zaistnienia takiej potrzeby.
Łączna wysokość nakładów przeznaczonych na inwestycje i rozwój (capex) narastająco od początku roku 2015 wyniosła 47,5 mln zł, z czego 28,3 mln zł przeznaczono na projekty rozwojowe: hotel Mercure w Krakowie, hotel ibis w Gdańsku i hotel ibis Styles w Szczecinie, a także modernizacje hotelu Novotel Warszawa Centrum oraz hoteli Mercure w Gdyni, Gdańsku i ibis Styles w Bielsku-Białej, które zakończyły proces zmiany marki w pierwszej połowie 2015 r.
Obecnie trwają prace remontowe i proces rebrandingu w ostatnim hotelu pod marką "Orbis" we Wrocławiu (300 pokoi), w wyniku których będzie on kompleksem dwóch hoteli - Novotel i ibis. Dwa inne hotele: Mercure Budapest Duna i Mercure Budapest Metropole przechodzą remont generalny i w pierwszym kwartale 2016 r. również zmienią markę.
Wyniki finansowe i operacyjne Grupy Orbis
3Q 2015 | 3Q 2014 | 3Q 2014 pro forma | Zmiana 3Q 15/3Q 14 pro forma | |
Przychody ze sprzedaży (PLN m) | 362.9 | 204.2 | 337.7 | 7.5% |
EBITDAR (PLN m) | 146.2 | 75.2 | 133.0 | 9.9% |
EBITDA operacyjna (PLN m) | 120.1 | 74.1 | 107.3 | 12.0% |
Frekwencja | 82.0% | 72.2% | 75.5% | 6.5 pp |
Średnia cena (PLN) | 218.4 | 208.2 | 213.5 | 2.3% |
Przychód na 1 dostępny pokój (RevPAR) PLN | 179.0 | 150.4 | 161.2 | 11.0% |
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
50 lecie marki ważnej dla światowego
Enoturystyka rozwija się w
Dział aktualności dnia:
Starsze aktualności:
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Neckermann rozpoczyna nową kampanię
Czy ostatni tydzień był udany dla biur podróży?
Merigo rozpoczyna kolejny cykl bezpłatnych szkoleń
Krakowianin najlepszym baristą w Polsce
Nowy hotel w Gdańsku zostanie otwarty 1 czerwca
Nowy program ma przyciągnąć turystów do Algarve
Polski rynek hotelowy rozwija się
Szczecin otwiera port jachtowy
MSiT dofinansuje projekty z turystyki
PRZEWÓZ OSÓB NOWA SÓL ZIELONA GÓRA BERLIN LOTNISKO - Nowa Sól