Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Zobacz także
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii lotniczych
KLM planuje więcej lotów z Polski
Sąd UE kwestionuje pomoc dla KLM
Sąd UE: Pomoc dla Air France nieważna
Ten rok będzie lepszy niż przed pandemią
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni powietrznej
Więcej pasażerów po wejściu do UE
Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej zaowocowało większą liczbą klientów zarówno tradycyjnych linii lotniczych jak i dopiero co wkraczających na polski rynek tanich linii. W 2004 roku wszystkie polskie lotniska obsłużyły ponad 7 mln pasażerów, co jest większą liczbą w porównaniu do 2003 roku. Jednak wystarczy popatrzyć na lotnisko w Frankfurcie i znów spadniemy na ziemię. Sam port lotniczy we Frankfurcie obsłużył 50 mln pasażerów. Jednak i tak prognozy dla Polski są sprzyjające.
"Przewiduję, że w przyszłym roku ruch pasażerski z Polski wzrośnie o 10-15% i będzie na pewno największym wzrostem w tej części Europy. Wszystkie strony zaangażowane w rynek lotniczy w Polsce powinny w 2005 roku razem pracować nad ulepszeniami, które pozwolą, by Polska stała się konkurencyjnym centrum przesiadkowym w Europie Środkowej i Wschodniej. Dotyczy to nie tylko Warszawy, ale także regionalnych lotnisk, które charakteryzują się olbrzymim potencjałem" - mówi Christopher Zimmer, dyrektor Lufthansy na Polskę.
Spory wkład w ożywienie ruchu lotniczego miały tzw. tanie linie, które coraz prężniej działają na naszym rynku. "Pojawienie się tanich linii jest szansą na zdobycie nowych klientów. Pasażerowie przewoźników niskokosztowych to zazwyczaj ludzie, którzy wcześniej podróżowali samochodami, pociągami lub autobusami. Z czasem wykształci się u nich potrzeba podróżowania w bardziej komfortowych warunkach" - kontynuuje Zimmer.
Jednak pomimo pozornego spokoju tradycyjnych linii lotniczych, spotkać się możemy z coraz większą ilością obniżek cen, promocji itp., które chcą odwrócić uwagę od przewoźników low cost. "Dokonali oni zmiany w polityce handlowej. Warto zwrócić uwagę, jakie kroki podjęli tacy przewoźnicy, jak British Airways, Air France, KLM, Sabena. Te kompanie lotnicze nie zamierzają dać się z niego usunąć. Poszerzają w związku z tym ofertę połączeń do Polski i to o kilkanaście do kilkudziesięciu procent. Tradycyjne linie lotnicze przechodzą przemiany strukturalne, redukują koszty, ograniczają zatrudnienie, wdrażają programy oszczędnościowe. Dokonują też rewolucyjnych zmian w taryfach, których wysokość wysokość logika systemowa przez wiele lat pozostawały niezmienione" - komentuje Krzysztof Kapis, prezes ULC.
Dla nas, pasażerów to tylko polepsza sytuację - bilety tanieją, zwiększa się liczba połączeń, modernizowane są lotniska. Po prostu żyć nie umierać i latać samolotami…
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Udany pierwszy kwartał w Porcie Lotniczym
Dział transport:
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Rok 2010 okresem dynamicznych zmian w branży hotelarskiej
LOT zrezygnował z większości rejsów Katowice-Warszawa
Niemiecki Condor oferuje 20% zniżki na podróże z Polski
Hossa na polskim rynku lotniczym!
Wenecja: studenci oszukali restauratora na ponad 2 tys. euro
Po kontroli ITD przewoźnik ma 37 tys. kilometrów do wyjaśnienia. Grozi mu kara 36 700 zł.
Rośnie liczba rezerwacji w Europie
Baza Firm Szkoleniowych dla Ciebie
Piąte wydanie Turystyki Gaworeckiego już w księgarniach
Gambia - nowy egzotyczny kierunek?
Biuro Podróży "Małosia" - druga osoba jedzie za darmo !!!