TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Więcej pasażerów po wejściu do UE

Przystąpienie Polski do Unii Europejskiej zaowocowało większą liczbą klientów zarówno tradycyjnych linii lotniczych jak i dopiero co wkraczających na polski rynek tanich linii. W 2004 roku wszystkie polskie lotniska obsłużyły ponad 7 mln pasażerów, co jest większą liczbą w porównaniu do 2003 roku. Jednak wystarczy popatrzyć na lotnisko w Frankfurcie i znów spadniemy na ziemię. Sam port lotniczy we Frankfurcie obsłużył 50 mln pasażerów. Jednak i tak prognozy dla Polski są sprzyjające.


"Przewiduję, że w przyszłym roku ruch pasażerski z Polski wzrośnie o 10-15% i będzie na pewno największym wzrostem w tej części Europy. Wszystkie strony zaangażowane w rynek lotniczy w Polsce powinny w 2005 roku razem pracować nad ulepszeniami, które pozwolą, by Polska stała się konkurencyjnym centrum przesiadkowym w Europie Środkowej i Wschodniej. Dotyczy to nie tylko Warszawy, ale także regionalnych lotnisk, które charakteryzują się olbrzymim potencjałem" - mówi Christopher Zimmer, dyrektor Lufthansy na Polskę.

Spory wkład w ożywienie ruchu lotniczego miały tzw. tanie linie, które coraz prężniej działają na naszym rynku. "Pojawienie się tanich linii jest szansą na zdobycie nowych klientów. Pasażerowie przewoźników niskokosztowych to zazwyczaj ludzie, którzy wcześniej podróżowali samochodami, pociągami lub autobusami. Z czasem wykształci się u nich potrzeba podróżowania w bardziej komfortowych warunkach" - kontynuuje Zimmer.

Jednak pomimo pozornego spokoju tradycyjnych linii lotniczych, spotkać się możemy z coraz większą ilością obniżek cen, promocji itp., które chcą odwrócić uwagę od przewoźników low cost. "Dokonali oni zmiany w polityce handlowej. Warto zwrócić uwagę, jakie kroki podjęli tacy przewoźnicy, jak British Airways, Air France, KLM, Sabena. Te kompanie lotnicze nie zamierzają dać się z niego usunąć. Poszerzają w związku z tym ofertę połączeń do Polski i to o kilkanaście do kilkudziesięciu procent. Tradycyjne linie lotnicze przechodzą przemiany strukturalne, redukują koszty, ograniczają zatrudnienie, wdrażają programy oszczędnościowe. Dokonują też rewolucyjnych zmian w taryfach, których wysokość wysokość logika systemowa przez wiele lat pozostawały niezmienione" - komentuje Krzysztof Kapis, prezes ULC.

Dla nas, pasażerów to tylko polepsza sytuację - bilety tanieją, zwiększa się liczba połączeń, modernizowane są lotniska. Po prostu żyć nie umierać i latać samolotami…




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Polska rynek lotniczy UE liczba klientów ruch pasażerski Christopher Zimmer Lufthansa tanie linie British Air France Sabena pojawienie się tanich linii polski rynek lotniczy turystyka po wejściu do ue linie lotnicze w Polsce Frankfurcie Polski Unii Europejskiej lotniczych wejsciu zmiany




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję