
Zagraniczne media skutecznie promują Pomorze
Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna promuje województwo pomorskie na różne sposoby, między innymi przyjmując wizyty zagranicznych mediów. Okazuje się, że z pozoru niewidoczna promocja przynosi rezultaty lepsze niż te, które dają telewizyjne spoty reklamowe. Dzięki artykułom w zagranicznej prasie informacje o Pomorzu lepiej zapadają w pamięć, są zdecydowanie bardziej wiarygodne od tradycyjnej reklamy, są także znacznie mniej kosztowne. Opinia znanego dziennikarza o miejscu, które mógł osobiście zwiedzić znacznie lepiej trafia do czytelnika lub widza niż spot reklamowy, który trwa zaledwie 30 sekund.
Dzięki wizytom mediów walory Pomorza są promowane w wielu krajach świata. Są to nie tylko kraje europejskie, czyli Niemcy, Austria, Hiszpania, ale także Izrael czy odległe Chiny i Indie. - Dziennikarze odwiedzający województwo pomorskie reprezentują największe zagraniczne dzienniki i czasopisma, jak również programy telewizyjne cieszące się bardzo wysoką oglądalnością - podkreśla Mieczysław Struk, prezes PROT. Wśród tytułów prasowych, które pisały o Pomorzu, znajdziemy takie jak: "Sonntags Zeitung", "Wiener Zeitung", "De Zonda" czy "Steps City". Nakład części z nich przekracza 200 tys. egzemplarzy. Jednak "study press" składa się nie tylko z artykułów prasowych. W tym roku w województwie pomorskim gościło już kilka ekip filmowych reprezentujących główne stacje telewizyjne m.in. ze Skandynawii, Niemiec, Irlandii, Białorusi czy Izraela. Efektem ich wizyt są najczęściej kilkudziesięciu minutowe materiały opisujące region. W ten sposób szwedzcy widzowie dzięki telewizji "Svt" mogli poznać chociaż w małym stopniu polską kuchnię. Niemieccy widzowie telewizji MDR mogli z kolei zobaczyć zabytki Gdańska i Malborka, a białoruscy i izraelscy - kulturę i obyczaje panujące w regionie. Zwiększa się również zainteresowanie Trójmiastem wśród turystów z Wielkiej Brytanii. Z wizytą studyjną gościła już telewizja RTE z Irlandii, która promować zamierza krótkie, weekendowe wyjazdy do Trójmiasta i okolic, a już wkrótce region odwiedzi telewizja z Wielkiej Brytanii.
Wizyty studyjne w województwie pomorskim już przynoszą znaczące korzyści. Gdyby porównać zakup emisji i reklam podobny do rezultatów wizyt, należałoby liczyć się z kosztami rzędu nawet kilkuset tysięcy złotych, a ich rzeczywista realizacja kosztowała zaledwie kilkanaście tysięcy złotych. Tutaj warto podkreślić, że w organizację wizyt aktywnie włączają się nie tylko lokalne samorządy i organizacje turystyczne, ale także przedsiębiorcy. - Staramy się zapraszać dziennikarzy z najbardziej wpływowych programów i dzienników - podkreśla Wojciech Kreft, dyrektor biura PROT. - Te działania, to "praca u podstaw", która rozwija zainteresowanie regionem. Dziennikarze tworzą własne opinie, mają prawo do opisu rzeczywistości taką, jaką ją odbierają. Województwo pomorskie do tej pory ma to szczęście, że wizyty, które się w nim odbyły dały mu same pozytywne recenzje. Oby kolejne były takie same.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Rainbow celuje w segment
Oszuści sprzedający fałszywe bonu turystyczne
Dział centra informacji i promocji:
Przewodnik Michelin - 22 nowe lokale w
Praga chwali się sukcesami w
Poznań promował się w
Starsze aktualności:
Grecja coraz popularniejsza, także przed
KE publikuje nowe wytyczne dot. praw
Branża noclegowa niegotowa na Lex
Wracają umiarkowane wzrosty cen wyjazdów
Renesans gastronomii na Pomorzu
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Kraków powołał nocnego
Rosną przychody greckich firm
Ogrody Łazienek Królewskich częściowo
Austriacka turystyka wychodzi z propozycją do
Nowa atrakcja turystyczna w
PPL: Polskie lotniska poradziły sobie pomimo awarii systemów
Miliony pasażerów przewiezionych przez PKP Intercity w II
Słowackie linie SkyEurope otrzymały ochronę przed wierzycielami
Biuro podróży eSKY.pl rozpoczyna współpracę z Bankierem
Oficjalne otwarcie OctopusTravel.com!
Mazowieckie: nowy Inspektor Transportu Drogowego
Podsumowanie wakacyjnej akcji "Weź paragon"
Solaris Bus & Coach podsumowanie półrocza
Reklama Ryanaira z wizerunkiem papieża
Paryż przyciąga amerykańskich turystów
AmRest jest zainteresowany przejęciem Sfinksa?
Warszawa: Dworzec Centralny będzie przebudowany dopiero po 2012 roku
Warszawa ma pomysł na bazę hotelową na Euro 2012
Wystawa archeologiczna w Muzeum Narodowym w Warszawie
Co z linią kolejową ze Szczecina do Trzebieży?
Restauratorka skazana za zatrucie klientów!
Grupa Kościuszko Polskie Jadło zamierza wejść na giełdę
jak dojechać z lotniska w Dortmundzie do Duisburga
Piloci z jęz. FRANCUSKIM / WŁOSKIM oraz instruktorzy PZN/PZS