TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zagraniczne media skutecznie promują Pomorze

Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna promuje województwo pomorskie na różne sposoby, między innymi przyjmując wizyty zagranicznych mediów. Okazuje się, że z pozoru niewidoczna promocja przynosi rezultaty lepsze niż te, które dają telewizyjne spoty reklamowe. Dzięki artykułom w zagranicznej prasie informacje o Pomorzu lepiej zapadają w pamięć, są zdecydowanie bardziej wiarygodne od tradycyjnej reklamy, są także znacznie mniej kosztowne. Opinia znanego dziennikarza o miejscu, które mógł osobiście zwiedzić znacznie lepiej trafia do czytelnika lub widza niż spot reklamowy, który trwa zaledwie 30 sekund.


Dzięki wizytom mediów walory Pomorza są promowane w wielu krajach świata. Są to nie tylko kraje europejskie, czyli Niemcy, Austria, Hiszpania, ale także Izrael czy odległe Chiny i Indie. - Dziennikarze odwiedzający województwo pomorskie reprezentują największe zagraniczne dzienniki i czasopisma, jak również programy telewizyjne cieszące się bardzo wysoką oglądalnością - podkreśla Mieczysław Struk, prezes PROT. Wśród tytułów prasowych, które pisały o Pomorzu, znajdziemy takie jak: "Sonntags Zeitung", "Wiener Zeitung", "De Zonda" czy "Steps City". Nakład części z nich przekracza 200 tys. egzemplarzy. Jednak "study press" składa się nie tylko z artykułów prasowych. W tym roku w województwie pomorskim gościło już kilka ekip filmowych reprezentujących główne stacje telewizyjne m.in. ze Skandynawii, Niemiec, Irlandii, Białorusi czy Izraela. Efektem ich wizyt są najczęściej kilkudziesięciu minutowe materiały opisujące region. W ten sposób szwedzcy widzowie dzięki telewizji "Svt" mogli poznać chociaż w małym stopniu polską kuchnię. Niemieccy widzowie telewizji MDR mogli z kolei zobaczyć zabytki Gdańska i Malborka, a białoruscy i izraelscy - kulturę i obyczaje panujące w regionie. Zwiększa się również zainteresowanie Trójmiastem wśród turystów z Wielkiej Brytanii. Z wizytą studyjną gościła już telewizja RTE z Irlandii, która promować zamierza krótkie, weekendowe wyjazdy do Trójmiasta i okolic, a już wkrótce region odwiedzi telewizja z Wielkiej Brytanii.

Wizyty studyjne w województwie pomorskim już przynoszą znaczące korzyści. Gdyby porównać zakup emisji i reklam podobny do rezultatów wizyt, należałoby liczyć się z kosztami rzędu nawet kilkuset tysięcy złotych, a ich rzeczywista realizacja kosztowała zaledwie kilkanaście tysięcy złotych. Tutaj warto podkreślić, że w organizację wizyt aktywnie włączają się nie tylko lokalne samorządy i organizacje turystyczne, ale także przedsiębiorcy. - Staramy się zapraszać dziennikarzy z najbardziej wpływowych programów i dzienników - podkreśla Wojciech Kreft, dyrektor biura PROT. - Te działania, to "praca u podstaw", która rozwija zainteresowanie regionem. Dziennikarze tworzą własne opinie, mają prawo do opisu rzeczywistości taką, jaką ją odbierają. Województwo pomorskie do tej pory ma to szczęście, że wizyty, które się w nim odbyły dały mu same pozytywne recenzje. Oby kolejne były takie same.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Pomorze województwo pomorskie Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna PROT Trójmiasto promocja media dziennikarze reklama Niemcy Austria Hiszpania Izrael Chiny Indie Skandynawia Irlandia Białoruś Mieczysław Struk Sonntags Zeitung Wiener Zeitung De Zonda Steps City Gdańsk Malbork




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję