Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
- B.P. ITAKA w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- NEKERA - Specjalista Wsparcia Sprzedaży
- Młodszy Specjalista ds. obsługi klienta
- Doradca klienta Biuro Podróży Itaka Kraków M1
- RAINBOW Doradca Klienta
- NEKERA - Flight Specialist
- NEKERA - Product Manager (Warszawa)
- pilot Wiedeń : 31.05-01.06.2024
Piwa bezalkoholowe szybko zwiększają swój udział w rynku
Tylko w tym roku Polacy wydali ponad 800 mln zł na piwa bezalkoholowe. Jego udział w rynku rośnie w tempie dwucyfrowym, nawet w warunkach pandemii.
Kompania Piwowarska opublikowała raport "0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku".
Jak wynika z raportu, piwo bezalkoholowe stanowi obecnie 5,9% rynku piwnego w Polsce pod względem wartości i 4,9% pod względem wolumenu. Może się wydawać, że to niewiele, jednak segment ten już od dłuższego czasu notuje dynamiczny, dwucyfrowy wzrost - w 2019 r. ponad 60%, w 2020 r. 20,5%2 - spadek spowodowany pandemią.
W czasie pierwszych trzech kwartałów bieżącego roku wydatki na piwo bezalkoholowe w naszym kraju wyniosły 823 mln zł (wg Nielsen). Wraz ze spożyciem zwiększa się grupa konsumentów "zerówek": w 2019 r. sięgało po nie już 57% dorosłych Polaków (w 2018 - 47%), 46% piwoszy piło je przynajmniej raz w miesiącu (w 2018 - 38%), a tylko 24% nigdy (w 2018 - 33%). Wśród osób pijących piwo bez procentów przeważają mężczyźni (60%), choć nie w sposób tak zdecydowany jak w przypadku piw zawierających alkohol (65%). Piwa bezalkoholowe mają też więcej amatorów w młodszych grupach wiekowych - wybiera je 51% osób do 35. roku życia (dla porównania - piwo alkoholowe pije 41%). Półka piw niezawierających alkoholu również staje się coraz bardziej obszerna i różnorodna. Dzisiaj konsumenci mogą wybierać spośród bezalkoholowych odpowiedników lagerów, piw smakowych i specjalności, które stanowią odpowiednio 64%, 34% i 2% segmentu (2020 r.).
Oprócz danych dotyczących samego produktu raport przynosi interesujące informacje na temat użytkowników piw 0,0%, ich nastawienia i motywacji oraz okazji do konsumpcji. Okazuje się, że "zerówki" potrafią zadowalająco zrealizować potrzebę przynależności czy chwili dla siebie - które są atrybutami tradycyjnego piwa. Doskonale odnajdują się w sytuacjach, których przynajmniej część można nazwać "typowo piwnymi": grill, piknik (zdaniem 66% respondentów), spokojny relaks (63%), na świeżym powietrzu, np. na plaży (62%), czy impreza (60%).
Warto zwrócić uwagę, że odsetek mężczyzn pijących piwo 0,0% jest znaczący, podczas gdy kilka lat temu było ono kojarzone z kobietami i postrzegane jako "mało męskie". Wśród osób sięgających po piwa bez procentów można wyróżnić grupę ludzi dorosłych i dojrzałych - takich, którzy wiedzą, czego chcą od życia, podejmują odpowiedzialne decyzje, nie ulegając presji otoczenia; aktywnych, żyjących szybko, którym piwo bezalkoholowe pomaga godzić wiele ról i potrzeb, "nadążyć" za swoim życiem; poważnych i zaangażowanych w pracę, szczególnie taką, która wymaga skupienia, precyzji, wiąże się z dużą odpowiedzialnością; wreszcie aktywnych fizycznie, które rezygnują z alkoholu z powodu treningów lub diety.
Badani deklarowali, że piwa bezalkoholowe wybierają dla przyjemności (73%), z konieczności - ponieważ nie mogą spożywać alkoholu (55%) i dlatego, że stanowią one zdrowszy wybór (56%). Te statystyki dobrze obrazują zmiany, jakie zaszły w postawach konsumentów w ciągu ostatnich lat. Motywacja piwoszy dotycząca piw bezalkoholowych przesuwa się bowiem z "muszę" w kierunku "chcę"; z niechętnego poddania się konieczności w stronę podjęcia satysfakcjonującej decyzji.
"0% alkoholu. 100% smaku. Raport Kompanii Piwowarskiej o piwach bezalkoholowych w Polsce w 2020 roku" został opublikowany w listopadzie 2020 r. Bazuje na raportach i badaniach krajowych i zagranicznych, przygotowanych przez firmy Mintel, Nielsen, IQS, Ipsos i Kantar.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Lepsza kondycja branży
Program inwestycji dla branży turystyka, horeca i
Oznaczenia pochodzenia geograficznego mają być lepiej
Dział badania rynku i analizy:
Turystyka z gorszą obsługą
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Starsze aktualności:
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Ecco Travel wraca z chińską
Wrocławskie lotnisko z unijnym certyfikatem
Wizz Air otwiera szóstą bazę we Włoszech
Jak rozpocząć organizowanie imprez neutralnych dla klimatu?
Transgraniczne skargi konsumentów
AmRest kupi restauracje KFC France
Icelandair i Air Baltic podpisały umowę code-share
Wzrosty sprzedaży w Ecco Travel
łódź - Zakopane, prawie darmo!!!
Czy zagraniczne podróże motywują do ubezpieczania się?
Słynny kucharz zamknie sieć swoich restauracji?
Czy będą loty z Polski? Znów wraca spór z kontrolerami lotów [aktualizacja]
Organizator turystyki ogłasza niewypłacalność
Trybunał Sprawiedliwości o ściganiu Ubera
Branża piwowarska chce stabilnych regulacji
Ruszyło izolatorium w hotelu Belwederskim w Warszawie
Zdrojowa Hotels nawiązuje współpracę z Teslą
Co pasażerowie sądzą na temat bezpieczeństwa w samolocie?
Drobne przyjemności motywem przewodnim kampanii Travelist
Wykorzystanie środków z TFP na zwroty za wyjazdy na Ukrainę - MSiT publikuje FAQ
Ile wniosków trafiło do Turystycznego Funduszu Zwrotów?
Nierzetelne Biura Podróży - proszę o konkretne wpisy