Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilot wycieczek rowerowych
- REZYDENT TURYSTYCZNY REGO-BIS - SEZON 2024
- Animator Czasu Wolnego - Bułgaria
- KIEROWNIK DZIAŁU REZERWACJI
- PRACOWNIK DZIAŁU CALL CENTER
- Pilot na Węgry
- Project Manager (Katowice)
- Specjalista ds. rezerwacji w jęz. polskim
- Specjalista ds.turystyki - biuro podróży w...
- Sprzedam pensjonat Rabka Zdrój
Zalew Szczeciński - polskie morze i niemieckie jezioro
Zalew Szczeciński jest podzielony przez granicę dwóch państw na polskie wody morskie i niemieckiej śródlądowe. Efektem jest sterta przepisów, które tylko zniechęcają żeglarzy do pływania po akwenie.
Obecnie będąc w łódce na wysokości Nowego Warpna, jedną rękę możemy zamoczyć w niemieckich wodach śródlądowych, a drugą w polskich wodach morskich.
Dla pływających jest to kłopot. Zbigniew Jagniątkowski, wiceprezes Zachodniopomorskiego Okręgowego Związku Żeglarskiego wyjaśnia - Żeglowanie po czymś, co nazywa się "wewnętrznymi wodami morskimi" wymaga spełnienia przez żeglarza wielu biurokratycznych wymogów, które nie zachęcają do wpływania na naszą część zalewu.
Największym problemem jest karta bezpieczeństwa, czyli specjalny druk dla "morskich statków sportowych o długości do 24 m". Karty wydaje Urząd Morski, który wymaga spełnienia wielu ostrych kryteriów między innymi obecności tratwy na pokładzie, określonej liczby rac, nożyc do cięcia lin oraz szczegółowych i aktualizowanych co roku map. Dodatkowo kartę trzeba co roku odnawiać.
Jagniątkowski dodaje - Poza tym trzeba dowieźć na jacht inspekcję, opłacić ją, kosztuje też aktualizowanie map, w sumie wyjdzie kilkaset złotych rocznie.
Część jednostek nie ma w ogóle szans na spełnienie takich wymogów, chociażby z powodu braku miejsca na pokładzie na tratwę.
Gdyby polska część zalewu uznana była za wody śródlądowe, wtedy karta bezpieczeństwa nie byłaby potrzebna. Ewa Wieczorek, rzecznik szczecińskiego Urzędu Morskiego uważa, że taka zmiana jest niemożliwa. Wyjaśniła - Jeśli zmieniony zostałby status wód zalewu, to port w Szczecinie nie byłby już portem morskim, ale śródlądowym. A co za tym idzie nie mogłyby do niego wpływać statki morskie.
W Europie Zachodniej, także w Niemczech, karty bezpieczeństwa nie obowiązują. Dzięki temu żeglarze z Zachodu mogą bez przeszkód pływać tam, gdzie chcą. Dodatkowo nie podlegają polskiemu prawu, dlatego mogą wpływać na nasze wody morskie bez tratw.
Jeden ze szczecińskich przedsiębiorców wyznaje - Mam jacht pod zagraniczną banderą i pływam po zalewie, gdzie chcę. Z kolei Aleksandra Pezda, aby wypłynąć jachtem na morze, przewiozła jednostkę przez granicę na przyczepie i wodowała ją już w Niemczech, żeby przez nie dostać się na Bałtyk.
Od kilku miesięcy żeglarze naciskają na ministra sportu, aby zliberalizował uprawianie sportów wodnych, między innymi znosząc kartę bezpieczeństwa. Jednak jak na razie bez efektu.
Ułatwienie żeglowania po Zalewie Szczecińskim jest ważne, gdyż polskie i niemieckie organizacje turystyczne chcą razem promować żeglugę na Odrze i zalewie.
Jagniątkowski przyznaje - Możemy przecież śmiało konkurować z Mazurami. Zalew jest idealny dla żeglarzy.
Zalew Szczeciński ma powierzchnię aż 635 kilometrów kwadratowych. Natomiast największe polskie jezioro Śniardwy zajmuje 114 kilometrów kwadratowych. Teren zalewu posiada również niezwykłe walory przyrodnicze.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
żenada
[2006-04-16 22:08 83.20.126.*]
to nędzne państwo nawet w to się miesza! Zredukować państwo odpowiedz »
żenada
[2011-04-15 23:29 31.63.255.*]
żenadą jest wypisywanie bzdur, ten i wielu innych pisze o sytuacji z przed lat kilkunastu, teraz możecie pływać po Zalewie i Zatoce Pomorskiej nawet w swojej zasranej baliji odpowiedz »
karta bezpieczeństwa
[2006-06-08 21:23 83.168.106.*]
Zaiste! Zadziwiająca jest ta troska państwa o życie i bezpieczeństwo dorosłych ludzi. Mam jednak nieodparte wrażenie, że za dużo ludzi chce nadal żyć z żeglarstwa. Nie docierają do nich informacje z wolnego świata. Skutecznie, jak dotąd, trzymają żeglarzy za twarz, krótko przy kagańcu. Zapewniam, że gdy będę się chciał utopić, to żadna karta bezpieczeństwa mnie nie powstrzyma. Nie tędy droga, panowie! Marek-żeglarz. odpowiedz »
karta bezpieczeństwa
[2007-03-04 22:02 62.69.212.*]
marek czysta prawda ograbiają nas odpowiedz »
karta bezpieczeństwa
[2009-09-10 22:06 217.97.199.*]
Zgadzam się z opinią, że każdy powinien odpowiadać za swoje zycie i mienie. Powinien jednak spełnić nastepujące dwa (tylko dwa) proste warunki :
- wykupić ubezpieczenie oc,
- nie oczekiwać akcji ratunkowej opłacanej przez państwo. Za swoją
lekkomyślność niech ponosi konsekwencje wyłącznie sam. odpowiedz »karta bezpieczeństwa
[2009-11-15 01:03 62.69.198.*]
czyli jak wyrżniesz swoim autem w drzewo, bo za szybko jechałeś, to Ciebie już nie ratujemy, bowiem odpowiadasz za własną lekkomyślność? odpowiedz »
dot.użytkowania Zalewu SZ...przez żeglarzy
[2006-12-26 14:34 83.23.38.*]
Kiedy to wreszcie nastąpi !!!!! odpowiedz »
dot.użytkowania Zalewu SZ...przez żeglarzy
[2011-02-16 13:00 94.42.153.*]
Chcę być powiadamiany. Marek Kowalski odpowiedz »
zalew szczecinski
[2007-11-17 21:04 83.14.165.*]
dlaczego unia musi uczyc polakow normalnosci dlaczego polak sam nie zorietuje sie ze dziala idiotycznie odpowiedz »
karta bezpieczenstwa
[2007-11-17 21:14 83.14.165.*]
na zalewie wislanym nie mozemy zrozumiec rosjan a na zalewie szczecinskim tym razem sami rzucamy sobie klody SLOWIANIE jestescie wielcy odpowiedz »
moim zdaniem...
[2011-02-16 15:35 94.42.153.*]
...jak będę chciał się utopić, to się utopię w wannie...a żegluję do 40 lat i nie mogę swoim Morsem wypłynąć na Zalew Szczeciński, bo nie mam tratwy ratunkowej...cholera, nie chce się zmieścić na pokładzie...Nie uważam, żeby Niemcy byli bardziej inteligentni żeglarzami , niz My. Oni, kurde mogą, a my nie? Do cholery, przecież to ten sam zalew..... tylko że my w zarządach mamy wiecej idiotów...którzy chronią tylko swoją dupę, bo zależy im na ochronie swoich posadek. Nic mądrego nie mogą wymyśleć? "Są bardzo potrzebni....tylko w swoim rozumowaniu"...Zajman odpowiedz »
moim zdaniem...
[2011-04-15 23:24 31.63.255.*]
po Zalewie Szczcińskim, po stronie polskiej i niemieckiej od kilku lat można żeglować równie swobodnie jak jak na zachodzie, oczywiście warto mieć wymagane wyposażenie na jachcie dla własnego bezpieczeństwa i na wypadek przypadkowej inspekcji odpowiedz »
zalew
[2011-05-06 12:36 94.42.153.*]
dzieki za wyjaśnienie...wybieram sie w tym zezonie na zalew ....swoim Morsem ...na całe dwa miesiące...może ktos poleci mi jakąs przyjazną marine...zajman.. ps...sprzęt ratunkowy z atestem mam ...bez tratwy....bede wdzieczny za porady... zajman odpowiedz »
[2011-05-15 17:29 89.78.1.*]
Nie jest prawdą,że wymagana jest tratwa ratunkowa.
Jeżeli jacht jest dopuszczony do pływań w rejonie tylko P20
tratwa nie jest wymagana, natomiast karta bezpieczeństwa tak.
Piotr Z odpowiedz »[2011-06-07 13:45 83.10.79.*]
sasanka 620 rok 2004 opłynąłem wyspę Wolin z Dziwnowa do Dziwnowa. 2005 cały zalew. Żaglowce 2007 cały tydzień- w czym jest problem? Kamizelki,koło,komórki i naprzód! No i trochę wyobraźni oraz praktyki żeglarskiej. Jestem z południa -Nysa. odpowiedz »
zalew Szcvzecinski.
[2011-06-13 11:54 94.42.153.*]
dzieki za odpowiedz ...ja terz mieszkam na południu Polski w Głuchołazach od roku...może spotkamy sie na zalewie...zajman odpowiedz »
jeszcze jedno
[2011-06-07 14:07 83.10.79.*]
polecam zapoznanie się z zarządzeniem porządkowym nr 3 z dnia 30.07.2007
Dyrektora UM Szczecin w sprawie pływań a wszystko będzie jasne. odpowiedz »Zalew Szczeciński - polskie morze i niemieckie jezioro
[2011-06-20 11:13 79.185.153.*]
Tak czy inaczej nad zalewem szczecińskim można naprawdę solidnie wypocząć i nabrać sił do pracy. To bardzo fajna opcja,tym bardziej jeżeli nie trzeba szukać daleko. Sam chętnie tam wypoczywam.
zapraszam na www.NaMaxaTour.pl odpowiedz »Zalew Szczeciński - polskie morze i niemieckie jezioro
[2011-08-24 14:18 79.185.52.*]
Ja zachęcam wszystkich an forum do odwiedzenia Sopotu,naprawdę piękne i atrakcyjne miasto,nie ma drugiego takiego na całym wybrzeżu.
www.balt-tur.pl- wypoczynek nad morzem. odpowiedz »Zalew Szczeciński - polskie morze i niemieckie jezioro
[2011-09-04 12:51 91.94.243.*]
wsadź sobie sopot w cztery litery odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Dział centra informacji i promocji:
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Dziwny konkurs na dyrektorów
Polacy na pierwszym miejscu wśród
Starsze aktualności:
Komisja Europejska przedłużyła możliwość pomocy dla małych portów
Oburzenie na ceny biletu na Wawel, ale czy
TSUE: Przewoźnik odpowiada za nienależyte udzielenie pierwszej
Ankieta KE dla
Sezon nad morzem nie jest
Jak sprzedawać w trudnych
eSky chwali system NDC
Chorwacja chce jeszcze więcej
ERIF BIG straszy klientów biur
Join Up! Polska uruchamia sprzedaż samych
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i
Programy wsparcia dla
Pasażerowie opóźnionego samolotu sami wykupili nocleg. Przewoźnik powinien to
Norwegia: 40 sekund od wielkiej katastrofy lotniczej!
Niebezpieczne loty nad Atlantykiem?
MSZ wydało aktualny poradnik "Polak za granicą"
Podlaskie ma teren! Zacznie się wiec budowa lotniska w Krywlanach
Likwidowane państwowe agencje dobrymi klientami luksusowych hoteli
Kraków: utrudnienia w dojeździe z autostrady na lotnisko
Estonia buduje hotele dla klienteli biznesowej
Malbork: ruszy inwestycja hotelowa zapowiadana od 9 lat
Otwarcie Winiarni La Passion du Vin w łódzkiej Manufakturze
Nowy rozkład jazdy PKP - pierwsze zgrzyty
Wczasy w Grecji do odsprzedania!!!PILNE!!!!!!
Wycieczki, Zielone Szkoły - Blisko Kampinosu, Żelazowej Woli